Гра в мільйонерів та сімейний бюджет громади: школярі до бюджету долучаються

“Спробували провести аналогію між сімейним бюджетом та бюджетом Дзвиняцької об'єднаної територіальної Громади. Вийшло доступно і зрозуміло. Дітвора була цікавою і допитливою, а сам урок бюджетної ...

72409204_2386453808134081_3919999084642959360_n
Гра в мільйонерів та сімейний бюджет громади: школярі до бюджету долучаються

“Спробували провести аналогію між сімейним бюджетом та бюджетом Дзвиняцької об’єднаної територіальної Громади. Вийшло доступно і зрозуміло. Дітвора була цікавою і допитливою, а сам урок бюджетної свідомості – дуже пізнавальним”, – зазначив тренер партнерства Михайло Джогола.

А частина старшокласників у Старобогородчанській школі вже другий рік поспіль долучається до наших акцій з презентації “Бюджету для громадян”, проводить квести та організовує збір пропозицій до бюджету.

 

 

А от старшокласники Східненської школи “Місцевий бюджет” перетворили на гру. Це ноу-хау підліткам дуже до вподоби. Особливо моменти заробляння грошей. При виборі роду занять, дехто шукав собі професію “мільйонер”. Молодь із цікавістю платила податки і потім їх розподіляє вже у складі бюджету. Здивуванню не було меж, коли сплачених податків не вистачило на всі потреби громади. До речі, дівчата та хлопці подали свої пропозиції до реального бюджету об’єднаної громади – їх хвилює освітлення вулиць та стадіону, встановлення вуличних сміттєвих баків та огорожі на стадіоні (“аби корови не топтали”), організація дозвілля (в селі немає дискотеки) та відновлення шкільного гучномовця.

На изображении может находиться: 19 человек, люди улыбаются

З учнями Станіславської та Широкобалківської шкіл спіілкувались експерт Громадського партнерства Олександр Мошнягул та представник ГО “Нова Генерація” Наталія Дорофєєва. В простій ігровій формі вони пояснили старшокласникам, що таке бюджет громади, за рахунок чого він наповнюється і куди витрачається. А під час практичних завдань діти мали зрозуміти, що бюджет може дати їм особисто, і спробували визначити свої очікування. Серед пріоритетів: створення молодіжного центру, будівництво басейну та кінотеатру, фінансування програми розвитку молодіжного підприємництва та заходів з безпеки пішоходів.

 

Зборівські ж гімназисти подали 14 пропозицій до місцевого бюджету та були активними коментаторами презентації. Дуже всім було цікаво дізнатися про розмір бюджету громади, та скільки коштує навчання 1 школяра в рік. Судячи з відповідей, уявлення про розмір коштів на ті чи інші цілі тепер суттєво в головах молоді виглядає по іншому.

На изображении может находиться: 5 человек, люди сидят и в помещении

А в Підволочиській ОТГ до зустрічі з молоддю доєдналися заступник голови громади та начфін. Активними були школярі і у запитаннях до влади: “Випускники щороку платять будинку культури за проведення заходу, а чому за ці гроші не ремонтують залу БК?”, “Чому півмільйона грошей пішло на одну футбольну команду, а коли зверталися фізруки зі шкіл, то на їх потреби грошей вже не вистачило?”. 9 присутніх подали 13 пропозицій в т.ч відновлення роботи кінотеатру, ремонт дороги вул. Хмельницького. 

 

В Заводській школі експерт Партнерства “За прозорі місцеві бюджети!” Тарас Халавка для педагогів та учнів 10-11 класів провів пізнавально-інтерактивний захід “Молодь та бюджет громади”. Присутні детально ознайомились з бюджетом для громадян Заводської ОТГ та надали свої пропозиції щодо бюджету на 2020 рік. Наприкінці заходу було проведено інтерактивний квест, завдяки якому старшокласники узагальнили та закріпили свої знання щодо розвитку та активної участі у плануванні майбутнього бюджету для громади.

 

А Молодіжна рада Лановецької ОТГ не тільки розумна, а ще й креативна – зняла та змонтувала ролик про бюджет громади:

Учні Новорайської школи також з’ясовували, звідки в бюджеті їхньої громади беруться кошти і як вони витрачаються. Перевірка знань виявилась доволі успішною. Діти знають, що бюджет – це кошти, які складаються з податків та з допомоги від держави, що ці кошти затверджують депутати на сесії і більша частина їх витрачається на освіту. А далі за допомогою щойно виготовленого “Бюджету для громадян” розбирались, які податки зараховуються до місцевого бюджету, на які цілі вони витрачаються, і які є можливості у бюджету розвитку.

Не довго думали і діти щодо пропозицій на наступний рік. Вони вважають, що бюджет це інструмент розвитку, і бажають, щоб за його рахунок профінансували не тільки дороги між селами громади, але й новий національний парк, в якому люди будуть заробляти кошти, а податки сплачувати до бюджету.

На изображении может находиться: 9 человек, люди сидят

Саме так цікаво та активно проходять зустрічі зі школярами про бюджет “Просто про складне”, які є одним з ключових компонентів кампанії “Впливай на бюджет своєї громади!”, що зараз триває в 75 об’єднаних громадах  за супроводу експертів Громадського партнерства “За прозорі місцеві бюджети!”. 

“Впливай на бюджет своєї громади!” – комплексна інформаційно-мобілізаційна кампанія,  що реалізується Громадським партнерством “За прозорі місцеві бюджети!” в рамках програми DOBRE USAID Ukraine – USAID Україна та охоплює 75 об’єднаних громад в 7 областях України.


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку