Діти з різних регіонів України відкрили “Мости” один для одного

“Тут якісь ненормальні дорослі - вони не кричать, не примушують, спокійно все пояснюють.  Це так незвично”, - перше враження учасника табору. 26 березня – 2 квітня в готелі “Україна” у м. ...

Додано:
Uliana Ustinova

29571411_822019704674008_5276405566047743649_n
Діти з різних регіонів України відкрили “Мости” один для одного

Тут якісь ненормальні дорослі – вони не кричать, не примушують, спокійно все пояснюють.  Це так незвично”, – перше враження учасника табору.

 

26 березня – 2 квітня в готелі “Україна” у м. Черкаси відбувається табір «Будуємо мости, а не стіни» — інтенсивний курс для 49 дітей 11-16 років, спрямований на створення безпечного простору для діалогу та спільного навчання, відновлення психологічних ресурсів дітей-переселенців з Криму та Сходу, дітей, які мешкають у прифронтових містах, і дітей з усієї України. Курс організує та вже вчетверте проводить Київський освітній центр «Простір толерантності».

29352345_821855358023776_2174707999507432912_o

Авторська програма курсу дає можливість дітям знайти свої внутрішні ресурси для подолання проблем, вміння відновлюватися після стресових ситуацій. Для того, щоб потрапити на курс, діти створювали конкурсні роботи – на тему “Історія, як люди об’єдналися заради спільної мети”.

Мене звати Анатолій Балджі, мені 15 років. На цьому фото я стою на мосту, який поєднує два селища Сартану та Талаковку. Я живу у Сартані, а мої рідні бабуся та дідусь у Талаковці, зараз нас розділяє блокпост. Моя мрія дуже проста, зруйнувати всі стіни”.

14-річна Олександра Савенко з м. Лиман написала про свій досвід у волейбольній команді: “Спочатку заважало лише суперництво між нами, але з часом воно зникло. Завдяки тому, що ми об’єдналися, ми все-таки посіли перше місце, а наше суперництво переросло у дружбу”.

Принцип роботи виходить з того, що багато дітей перебувають у складних ситуаціях, коли дім, родина, друзі залишилися на окупованих територіях, або їх рідні загинули. Чи коли вони проживають у напівзруйнованому місті, звикаючи до звуків пострілів. І тоді важливо привести їх до розуміння, що є можливість адаптуватися до нових умов, розвиватися, бачити свої перспективи.

«Щоб діти фокусувались на теперішньому і майбутньому, а не застрягали у травматичному досвіді, їм потрібна підтримка і впевненість дорослого, який сам буде орієнтований на це», – пояснює Анна Ленчовська, авторка курсу та директорка Київського освітнього центру «Простір толерантності.

Діти з різним життєвим досвідом об’єднаються у групи за віком і щодня гратимуть та спілкуватимуться разом. Завдяки щоденним заняттям з театральної педагогіки, учасники зможуть встановити контакт без слів, зняти тілесні зажими та напруги, поекспериментувати з дистанцією й обговорити теми рівності, більшості-меншості, спробувати різні способи вирішення конфліктів. Курс дає можливість дітям знайти свої внутрішні ресурси, навчитися контактувати з різними, такими не схожими, однолітками. Для цього будуть запропоновані майстерні, які діти обиратимуть самостійно та відвідуватимуть двічі на день. Наприклад, наука для себе, арт, стрільба з луку, вільний танець, музичний простір, в пошуках натхнення, чайна церемонія, здоров’я і спорт, шоколад і fair trade, інформаційна гігієна, створення історій та багато інших одноразових лекцій від запрошених гостей.

29570976_822018634674115_7369759762025134669_n

 

Мама 12-річної Тасі, Олександра Чиркова так відгукується про “Мости на своїй сторінці фб: “Тут дітей чекають свобода вибору, рівність, творчість, безпека, драйв і неймовірно тепла та щира атмосфера . Команда молодих і досвідчених педагогів вміє спілкуватися з підлітками на рівних, сміятися з ними, сперечатися, розвивати критичне мислення, творити та просто балакати про все на світі. Підліткам цього дуже не вистачає – можливості вільно говорити про все на світі”.

Курс створив і вчетверте проводить Київський освітній центр «Простір толерантності». Цей проект може стати моделлю для комплексної цільової програми для інтеграції дітей-вимушених переселенців на нових місцях проживання і моделлю реабілітації дітей з прифронтової зони.

29513058_822018118007500_807287930372565795_n

 

Курс реалізується завдяки коштам спонсорів: Посольства Франції в Україні, Компанії «Інфопульс Україна», у співпраці Восток Vostok SOS (Україна) та ГО «Мондо» (Естонія) за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Естонії; Програмної ініціативи “Громадські ініціативи нової України” Міжнародного фонду “Відродження”, приватних доброчинців через платформу «Спільнокошт» і внескам батьків. Звукове та спортивне обладнання для роботи курсу було любязно надано Конгресом національних громад України, організаційну підтримку надав Центр “Соціальна дія”.


 

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?