Cтартувала програма «Освітнє лідерство в турбулентні часи» для управлінців, які змінюють освіту

25–26 вересня 2025 року в новому приміщенні Академії вчительства Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна в Києві розпочалась реалізація сертифікатної програми «Освітнє лідерство ...

Громадський простір
Cтартувала програма «Освітнє лідерство в турбулентні часи» для управлінців, які змінюють освіту

25–26 вересня 2025 року в новому приміщенні Академії вчительства Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна в Києві розпочалась реалізація сертифікатної програми «Освітнє лідерство в турбулентні часи», розробленої у співпраці з Університетом Воріка (Велика Британія). Понад 20 учасників – керівники закладів освіти та представники органів місцевого самоврядування Харківської області – стали першими слухачами програми. Для них провели дводенний очний тренінг, який відкрив пілотний етап навчання.

Символічним стало те, що в перший день до учасників завітав Міністр освіти і науки України Оксен Лісовий. У своєму виступі він відзначив роль лідерства в освіті, особливо в умовах війни: «Тут присутні вчителі з Харківщини. Викликає захоплення те, з яким ентузіазмом ви продовжуєте віддаватися своїй професії в цих умовах. На вас тримається громада, тому що поки працює школа – доти живе громада. Ви попри все тут, ви прагнете розвитку, шукаєте можливості. Більше того, ви не чекаєте, ви ініціативні, ідете вперед і використовуєте всі можливості. І справа всіх нас, кому небайдужа освіта, – створити більше таких можливостей для вас».

Ректорка університету Тетяна Кагановська наголосила на важливості співпраці між середньою та вищою освітою, адже саме ця єдність формує безперервний освітній шлях для молоді: «Сьогодні особливо відчувається неймовірний зв’язок між середньою та вищою освітою. Адже перш ніж стати відомими науковцями, державними службовцями, лікарями чи вчителями, діти спочатку є учнями. І хтось має їх надихнути, дати їм сили повірити в себе та свої можливості. Це наша спільна справа – зробити так, щоб діти залишалися у наших школах, обирали українські університети й свідомо обирали жити та працювати в Україні».

Громадський простір-2

Програма створена для підтримки освітніх управлінців, які працюють у складних умовах і мають стати провідниками змін у своїх громадах. Її мета – розвиток управлінських компетентностей у контексті реформи «Нова українська школа» та нової освітньої реальності, зумовленої повномасштабною війною.

Керує програмою Лілія Гриневич – проректорка Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Міністр освіти і науки України (2016–2019 рр.). Вона підкреслює: «Упровадження реформи «Нова українська школа» потребує справжнього лідерства, і такими лідерами мають стати освітні управлінці. Для цього надзвичайно важливо зрозуміти суть реформи та поділяти її цінності».

Навчання складається з трьох модулів:

  • «Освітнє лідерство в контексті реформи НУШ і подолання викликів війни»;
  • «Забезпечення стійкості закладу освіти в умовах невизначеності та цифрової трансформації»;
  • «Стратегія розвитку освіти на рівні громади та закладів освіти».

Програма реалізується у змішаному форматі, поєднуючи онлайн-навчання з очними тренінгами. Під час навчання, після опанування всіх трьох модулів, учасники матимуть можливість розробити власну стратегію розвитку освіти для своєї громади або закладу. Підсумковий проєкт стане ключовим результатом програми й основою для отримання сертифіката.

Громадський простір-3

Старт реалізації програми «Освітнє лідерство в турбулентні часи» – важливий крок у підтримці професійних спільнот освітніх лідерів, здатних ефективно реагувати на виклики та розвивати освіту навіть в надскладних умовах.

Фото: Олена Воюта

***

Програма створена Академією вчительства Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна у співпраці з Університетом Воріка (Велика Британія) за підтримки Міжнародного фонду «Відродження», ГО «ЕдКемп Україна» та проєкту British Council UK-Ukraine Partnership Grants Stage 2.


Тематика публікації:       

Останні публікації цього розділу:

Навчання 3D-технологіям для сфери культурної спадщини — триває опитування

У сільських громадах трьох областей розпочалося дослідження проблем громад та викликів ринку праці

Фундація сталих змін: «Зробимо екологічну відповідальність новим стандартом у сільському господарстві»

Від промптів до навчальних матеріалів: що дізналися учасники вебсемінару АУП

Bridges Beyond Borders: професійна інтеграція українських жінок