Coціальні медіа як сфера професійної реалізації: досвід освітнього проєкту для молоді з інвалідністю “SMM4WIN”

Чому саме соціальні медіа?  Ми вже не уявляємо життя без смартфонів, інтернет та соціальних мереж! Неймовірний світ соціальних медіа несе для всіх нас поряд з загрозами  потенціал безмежних ...

Смм Картинка стаття простір
Coціальні медіа як сфера професійної реалізації: досвід освітнього проєкту для молоді з інвалідністю “SMM4WIN”

Чому саме соціальні медіа?  Ми вже не уявляємо життя без смартфонів, інтернет та соціальних мереж! Неймовірний світ соціальних медіа несе для всіх нас поряд з загрозами  потенціал безмежних можливостей, що мають особливе значення для молоді з інвалідністю у контексті посилення інклюзії та зайнятості. Відповідно SMM навички як навички маркетингу в соціальних медіа є  цінними  для молодих людей з інвалідністю, оскільки можуть сприяти їх включенню у активне професійне, культурне, економічне та суспільне життя. 

Ініціатива від України? Саме за ініціативи команди експертів Академії праці, соціальних відносин і туризму з України  у 2019 році  виникла ідея, було сформоване міжнародне партнерство однодумців та розпочалася реалізація Міжнародного проєкту «SMM4WIN: Social media marketing skills for fostering the inclusion and employability of young people with disabilities», ключовою метою якого стала допомога молодим людям з інвалідністю у отриманні навичок маркетингу в соціальних мережах як інструменту для самореалізації, спілкування, просування власного бренду, розвитку кар’єри.  Проект об’єднав організації з України (Академія праці, соціальних відносин і туризму), Польщі (Fundacja im. Zofii Zamenhof), Італії (Ecoistituto del Friuli Venezia Giulia), Латвії (Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija), щоб спільними зусиллями сприяти соціальній інтеграції та працевлаштуванню молодих людей з інвалідністю через надання  можливостей молодим людям з інвалідністю оволодіти знаннями та навичками маркетингу в соціальних мережах. Ініціатива реалізується в рамках програми Європейського Союзу «ERASMUS+» у категорії «Молодь».

Якими є результати проекту SMM4WIN для України?  

  1. Проведено дослідження  ролі соціальних медіа у житті молоді з інвалідністю в Україні, результати якого є відкритими та  представлені у публікаціях:  стаття “Соціальні медіа у житті молоді з інвалідністю в Україні: аналіз висвітлення проблеми у проектній діяльності та державній політиці” (2020, https://cutt.ly/9QjV1Zh), монографія “Молодь з інвалідністю і соціальні медіа: державна політика, проєктна діяльність, інклюзія” (2021, https://cutt.ly/WQjV5xZ), Звіт “Project SMM4WIN . Social media marketing skills for fostering the inclusion and employability of young people with disabilities” (https://cutt.ly/FQjBdeN)
  2. Створено інноваційний навчальний курс з SMM  для молоді (Менеджер з маркетингу у соціальних медіа). Інформаційні матеріали навчального курсу  у вільному доступі українською та англійською мовами можна переглянути за посиланням: https://tdl.rta.lv/mod/page/view.php?id=127   
  3. В Україні  навчання за створеним курсом з SMM вже пройшли 31 особа з інвалідністю, а 5 з них  отримали пропозиції працевлаштування у сфері SMM. Важливим фактором успіху освітнього процесу стало поєднання різних освітніх форматів. Спочатку молодь слухала  вебінари з активною роботою над  практичними домашніми завданнями. Наступним етапом навчання  стало відпрацювання практичних навичок  виконання функцій SMM -менеджера на “базі практики” в рамках акції “Травневий SMM“: місяць безкоштовної професійної підтримки для молодіжних та соціально орієнтованих організацій”. На конкурсній основі були відібрані організації соціального спрямування, яким молоді SMM-експерти з інвалідністю допомагали здійснити активний прорив у соціальних медіа. Серед таких організацій були Tarilka.org (перший в Україні продовольчий банк їжі), Соціальне підприємство “Медобар. Мед щасливих бджіл”, Молодіжний Центр “Освіторіум” та інші. Під час навчального процесу учасників проекту підтримували, крім викладачів та куратора, ментори-досвідчені маркетологи, надавали консультаційну підтримку кар’єрні консультанти та психологи.  Вебінари курсу були відкритими для всіх бажаючих, тому його окремі заняття в режимі вебінарів або перегляду відвідали понад 800 представників молоді з інвалідністю,  навчальних закладів, студентів, всіх, хто цікавиться соціальними медіа.  
  4. У червні 2021 року в онлайн-форматі відбувся інформаційний день проєкту, що зібрав понад 70 гостей з України, Греції, Польщі,  Латвії, Болгарії, Алжиру, Туреччина, щоб обговорити результати проєкту та запланувати спільні заходи для посилення інклюзії у сучасному світі через використання потенціалу соціальних медіа.

Ми відкриті до співпраці та готові за запитами молоді з інвалідністю, громадських організації надавати доступ до записів вебінарів створеного навчального курсу. Прохання звертатися з запитом на електронну пошту: [email protected] 

Керівник  проєкту SMM4WIN в Україні
Людмила Гуляєва


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

У Житомирі обговорили Рік дії Закону «Про медіа»

Захоплююча подорож до внутрішнього ресурсу: підсумок майстер-класів від Центру АХАЛАР

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році