Coціальні медіа як сфера професійної реалізації: досвід освітнього проєкту для молоді з інвалідністю “SMM4WIN”
Чому саме соціальні медіа? Ми вже не уявляємо життя без смартфонів, інтернет та соціальних мереж! Неймовірний світ соціальних медіа несе для всіх нас поряд з загрозами потенціал безмежних ...
Додано:
Людмила Гуляєва
Чому саме соціальні медіа? Ми вже не уявляємо життя без смартфонів, інтернет та соціальних мереж! Неймовірний світ соціальних медіа несе для всіх нас поряд з загрозами потенціал безмежних можливостей, що мають особливе значення для молоді з інвалідністю у контексті посилення інклюзії та зайнятості. Відповідно SMM навички як навички маркетингу в соціальних медіа є цінними для молодих людей з інвалідністю, оскільки можуть сприяти їх включенню у активне професійне, культурне, економічне та суспільне життя.
Ініціатива від України? Саме за ініціативи команди експертів Академії праці, соціальних відносин і туризму з України у 2019 році виникла ідея, було сформоване міжнародне партнерство однодумців та розпочалася реалізація Міжнародного проєкту «SMM4WIN: Social media marketing skills for fostering the inclusion and employability of young people with disabilities», ключовою метою якого стала допомога молодим людям з інвалідністю у отриманні навичок маркетингу в соціальних мережах як інструменту для самореалізації, спілкування, просування власного бренду, розвитку кар’єри. Проект об’єднав організації з України (Академія праці, соціальних відносин і туризму), Польщі (Fundacja im. Zofii Zamenhof), Італії (Ecoistituto del Friuli Venezia Giulia), Латвії (Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija), щоб спільними зусиллями сприяти соціальній інтеграції та працевлаштуванню молодих людей з інвалідністю через надання можливостей молодим людям з інвалідністю оволодіти знаннями та навичками маркетингу в соціальних мережах. Ініціатива реалізується в рамках програми Європейського Союзу «ERASMUS+» у категорії «Молодь».
Якими є результати проекту SMM4WIN для України?
- Проведено дослідження ролі соціальних медіа у житті молоді з інвалідністю в Україні, результати якого є відкритими та представлені у публікаціях: стаття “Соціальні медіа у житті молоді з інвалідністю в Україні: аналіз висвітлення проблеми у проектній діяльності та державній політиці” (2020, https://cutt.ly/9QjV1Zh), монографія “Молодь з інвалідністю і соціальні медіа: державна політика, проєктна діяльність, інклюзія” (2021, https://cutt.ly/WQjV5xZ), Звіт “Project SMM4WIN . Social media marketing skills for fostering the inclusion and employability of young people with disabilities” (https://cutt.ly/FQjBdeN)
- Створено інноваційний навчальний курс з SMM для молоді (Менеджер з маркетингу у соціальних медіа). Інформаційні матеріали навчального курсу у вільному доступі українською та англійською мовами можна переглянути за посиланням: https://tdl.rta.lv/mod/page/view.php?id=127
- В Україні навчання за створеним курсом з SMM вже пройшли 31 особа з інвалідністю, а 5 з них отримали пропозиції працевлаштування у сфері SMM. Важливим фактором успіху освітнього процесу стало поєднання різних освітніх форматів. Спочатку молодь слухала вебінари з активною роботою над практичними домашніми завданнями. Наступним етапом навчання стало відпрацювання практичних навичок виконання функцій SMM -менеджера на “базі практики” в рамках акції “Травневий SMM“: місяць безкоштовної професійної підтримки для молодіжних та соціально орієнтованих організацій”. На конкурсній основі були відібрані організації соціального спрямування, яким молоді SMM-експерти з інвалідністю допомагали здійснити активний прорив у соціальних медіа. Серед таких організацій були Tarilka.org (перший в Україні продовольчий банк їжі), Соціальне підприємство “Медобар. Мед щасливих бджіл”, Молодіжний Центр “Освіторіум” та інші. Під час навчального процесу учасників проекту підтримували, крім викладачів та куратора, ментори-досвідчені маркетологи, надавали консультаційну підтримку кар’єрні консультанти та психологи. Вебінари курсу були відкритими для всіх бажаючих, тому його окремі заняття в режимі вебінарів або перегляду відвідали понад 800 представників молоді з інвалідністю, навчальних закладів, студентів, всіх, хто цікавиться соціальними медіа.
- У червні 2021 року в онлайн-форматі відбувся інформаційний день проєкту, що зібрав понад 70 гостей з України, Греції, Польщі, Латвії, Болгарії, Алжиру, Туреччина, щоб обговорити результати проєкту та запланувати спільні заходи для посилення інклюзії у сучасному світі через використання потенціалу соціальних медіа.
Ми відкриті до співпраці та готові за запитами молоді з інвалідністю, громадських організації надавати доступ до записів вебінарів створеного навчального курсу. Прохання звертатися з запитом на електронну пошту: [email protected]
Людмила Гуляєва