Чи заощадить бюджетні кошти миколаївців міська політика енергозбереження?

Нажаль ТАК громадськм аудиторам казати за перший рік діяльності Департаменту енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради дуже складно!Саме такі ...

Додано:
frgn

image2-1024x768
Чи заощадить бюджетні кошти миколаївців міська політика енергозбереження?

Нажаль ТАК громадськм аудиторам казати за перший рік діяльності Департаменту енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради дуже складно!

Саме такі висновки громадського аудиту ефективності бюджетних програм, що реалізовані Департаментом енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій миколаївської міської ради у 2017 р. стали предметом жвавої дискусії, що 16 липня відбулась на круглому столі між  громадських експертів та чиновниками.

———————————————————————

Майже рік тому 22.07.2017 р. «Департамент енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій Миколаївської міської ради» здійснив перші проплати з бюджету міста на виконання міськой цільової Програми енергозбереження «Теплий Миколаїв» на 2017-19 роки».

На думку заступника миколаївського голови Олександра Омельчука та директора департаменту Вячеслава Булаха у місті послідовно реалізуєтся міська політика енергозбереження, що зменьшить витрати енергії, ресурсів коштів громади і громадян. Про пакет досягненя ще раз красиво відрапортавали і на круглому столі. Презентація чиновників та стаття про подібний їх звіт на громадських обговореннях виконання бюджету м. Миколаєва 2017 р. на http://energydep.mkrada.gov.ua/?p=757.

Але за висновками громадського аудиту, що презентувала голова ГО «Фонд ініціативного розвитку» Анна Кашуби не все так зразково.

У звітах про виконання паспортів усіх 6-ти бюджетних програм за 2017 р. у сфері дослідження, що є у публічному доступі, бракує показників, з яких мешканцям буде зрозуміла користь від потрачених ії коштів:

- Річна економія споживання енергоресурсів у натуральному виразі:

    – Теплопостачання – тис. Гкал/рік (%);
    – Водопостачання; тис. куб. м/рік (%);
    – Електроенергії , тис. кВт/рік (%);
    – Природного газу; тис. куб. м/рік (%);

- Обсяг річної економії бюджетних коштів на оплату енергоресурсів внаслідок реалізації заходів з енергозбереження, тис. грн. (%).

Аналітична записка громадського аудиту та додатки.

 

Зі свого боку, експерт ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва Тетяна Золотухіна дала наступний коментар:

«Шановні пан Олександр та В’ячеславе –  Нажаль не з офіційних документів, щодо витрат бюджету лише з Вашої презентації нам стало зрозуміло, що за 2017 р. у 17 закладах освіти нашого міста встановлено 545 енергозберегаючих вікон на суму 6 332 216,17 грн. Тобто для громади - вікно  обійшлось 11 620 грн. Не забагато? І чому громадськості не відомі відповіді на питання Скільки одиниць? За яку ціну Який ефект від запровадження заходу енергозбереження? Так нам дуже буде складно переконати депутатів і виборців у доцільності бюджетних витрат на дуже потрібну у місті політику! Тому прошу почути рекомендації громадського аудиту!»

За висновками громадськості управління місцевою політикою енергозбереження має букет управлінських хворб «дитячої футбольної команди». А саме: має місце:  

- дублювання повноважень по департаментам енергетики та ЖКГ;
- дублювання та дробління функцій при реалізації бюджетних програм;
- дробління однакових заходів по різним бюджетним програмам по одному головному розпоряднику бюджетних коштів (ГРБК);
- дублювання цілей, завдань та заходів в цільових програмах, що виконуються різними ГРБК.

Система показників виконання бюджетних програм, носить формальний характер; вона ніяк не прив’язується до розрахунку обсягів фінансування завдань та заходів за програмами.

Тому поки неможиливо провести об’єктивну оцінку ефективності, застосував  методику мінеконорозвитку України.

Тобто, чиновники поки працюють  на процес! Це довела спроба громадських аудиторів провести порівняльну оцінку ефективності бюджетних програм 2017р. І це найгірший з можливих висновків  аудиторів!

РЕКОМЕНДАЦІЇ ГРОМАДСЬКОГО АУДИТУ:

1. Усунення вищевказаних негативних чинників.

2. Під час розробки бюджетної програми ГРБК необхідно чітко усвідомлювати, яким чином вимірювати результати її реалізації. Саме для вимірювання таких результатів застосовуються результативні показники виконання бюджетних програм.

Результативні показники – це індикатори, на підставі яких здійснюється оцінка й аналіз ефективності використання бюджетних коштів, передбачених на виконання бюджетної програми (підпрограми), для досягнення мети бюджетної програми (підпрограми) та реалізації її завдань (наказ Мінфіну від 26.08.2014 р.№ 836).

3. Приведення  системи результативних показників виконання бюджетних програм у відповідність Наказу Міністерства фінансів України від 27.07.2011 року № 945 «Про затвердження Примірного переліку результативних показників бюджетних програм для місцевих бюджетів за видатками, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів» (зі змінами).

4. Приділити особливу увагу, під час розробки та виконання бюджетних програм з енергозбереження на показники якості з точки зору реалістичності та обґрунтованості:

- рівень заміщення обсягу споживання первинних енергоресурсів %;
- динаміка кількості заходів з енергозбереження порівняно з попереднім роком%;

річна економія споживання енергоресурсів у натуральному виразі:

- теплопостачання, тис. Гкал/рік (%); – водопостачання, тис. куб. м/рік (%),;

- електроенергії, тис. кВт/рік (%); – природного газу, тис. куб. м/рік (%);

- обсяг річної економії бюджетних коштів на оплату енергоресурсів внаслідок реалізації заходів з енергозбереження, тис. грн. (%)

5. Підсумковим кроком у процесі розробки та застосування результативних показників програм, має бути використання поданої інформації у процесі прийняття управлінських рішень, оскільки показники є підґрунтям для оцінювання програм, а на основі оцінки проводиться подальше управління програмою.

6. Прив’язати  систему показників виконання бюджетних програм до розрахунку обсягів фінансування завдань та заходів.

7. Привести у логічну відповідність розділи програм  «Завдання – заходи», «Проблема – Мета – Завдання», «Мета – Результати», «Результати – Результативні показники».

8. Переглянути пакет бюджетних програм с точці зору відповідності заходів та результативних показників.

Загальні рекомендації:

  • Впровадити  інструмент енергосервісу при плануванні та виконанні програм та заходів з енергозбереження.
  • Організувати інструмент громадського аудиту ефективності  впровадження програм та заходів з енергозбереження для моніторінгу економії бюджетних коштів внаслідок реалізації програм та заходів з енергозбереження.
  • Налагодити громадський контроль за усіма етапами розробки та реалізації міських программ з енергозбереження.

Голова Експертно громадської ради виконавчого комітету миколаївської міської ради Артем Ващиленко так прокоментував  результати громадського аудиту:

«…Контроль за использованием бюджетных средств, а значит наших взносов как налогоплательщиков, чиновниками которых мы же с вами временно наняли, сегодня осуществляется активной частью Николаевской общины через общественные советы и организации гражданского общества.

Наш Экспертно-Общественный Совет города Николаева уже более 3-х лет системно ведём эту работу совместно с “Фондом развития города Николаева”. 16 июля 2018 года мы обсудили результаты общественного аудита работы с бюджетными деньгами Департамента энергетики горисполкома. Детальный анализ эффективности бюджетных программ исполняемых чиновниками этого подразделения провел “Фонд инициативного развития” под руководством Анна Кашуба.

Аудит выявил ряд нарушений и замечаний к работе Департамента, по итогам анализа которых и с учетом пояснений представленных должностными лицами будет сформирован пакет рекомендаций исполкому городского совета для устранения дублирования функций, растягивания средств бюджета на один вид деятельности по разным программам.

Считаю что Экспертно-Общественный Совет должен внимательно изучить итоги общественного аудита и на открытом заседании предложить рекомендации городскому голове.

Уверен что наша работа по общественному контролю на всех этапах бюджетного процесса уже сегодня заставила чиновников не только ответственно относиться к планированию, исполнению бюджета и отчетности, но и сняла целый ряд коррупционных рисков…!»

Учасники круглого столу рекомендували голові ГО «Фонд ініціативного розвитку»:

- доповісти  про результати дослідження на засіданні Експертно-громадської ради Миколаївського міськвиконкому;
- висновки дослідження та рекомендації щодо підвищення ефективності використання бюджетних коштів за програмами енергозбереження, відправити на ім’я міського голови.

 

Прес-служба ГО «Фонд розвиткум. Миколаєва» за матеріалами ГО «Фонд ініціативного розвитку».

________________________________________________________________________________

Захід проведено у рамках проекту ГО «Фонд ініціативного розвитку» на тему: «Порівняльна оцінка ефективності бюджетних програм, виконаних Департаментом енергетики, енергозбереження та впровадження інноваційних технологій ММР у 2017 р.», який реалізується при підтримці ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за кошти  Національного фонду підтримки демократії (NED м. Вашингтон, США).


 

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку