Чи стала прозорість закладів освіти базовою потребою громад?

Державна служба якості освіти України та її територіальні органи у квітні цього року провели аналіз забезпечення прозорості та інформаційної відкритості шкіл.Станом на 22 травня ДСЯО опрацювала ...

image_27-05-2020_[1590575495]
Чи стала прозорість закладів освіти базовою потребою громад?

Державна служба якості освіти України та її територіальні органи у квітні цього року провели аналіз забезпечення прозорості та інформаційної відкритості шкіл.

Станом на 22 травня ДСЯО опрацювала інформацію вебсайтів 7812 закладів загальної середньої освіти (або їх засновників), тобто вивченням охоплено 51,4% шкіл України (без тимчасово окупованих територій).

Чим цікаве це дослідження, окрім масового охоплення закладів освіти, а отже достовірністю результатів? Детальніше – у матеріалі експерта Громадського партнерства «За прозорі місцеві бюджети!» Миколи Орлова.

Це дослідження цікаве ще й своєю конкретикою. В полі зору опинилося виконання закладами освіти норм ст.30 ЗУ «Про освіту».

За кожною позицією було отримано показник виконання. І саме ці показники свідчать про базові позиції закладів освіти в напрямку прозорості та відкритості для громади. Хоча норми закону є прямі, а не варіативні.

Зосереджу свою увагу лише на декількох позиціях, з якими працює Громадське партнерство «За прозорі місцеві бюджети!» в рамках проєкту ДІЄМО у 19 громадах країни.

Це фінанси. Кошти місцевих бюджетів і кошти благодійників.

Близько 47% закладів освіти оприлюднили свої звіти про діяльність за рік.

Близько 57% закладів поділилися інформацією на своїх сайтах чи сайтах відділів, управлінь освіти про надходження та використання коштів.

Більше 60% закладів освіти не оприлюднюють інформацію про благодійну допомогу, яка надійшла (чи не надійшла) до них.

Ну і насамкінець: а де ж оприлюднювати ці звіти, якщо не всі заклади середньої освіти мають свої вебсторінки? Не оцінюючи вже їх якість і користувацьку зручність.

Тому питання  створення та діяльності Піклувальних рад при закладах освіти є на часі, оскільки в їх складі будуть люди, які точно можуть донести керівництву школи важливість подачі інформації про діяльність, і не лише звітну, для користі і блага як здобувачів освіти та їх батьків, так і всієї громади та майбутніх меценатів.

А відповідальні працівники школи зможуть уточнити у членів Піклувальної ради, в який спосіб та якого змісту вони, а через них – і громадськість, хотіли би бачити таку інформацію.

Детальніше про Піклувальні ради можна прочитати за посиланням.

Детальніше про дослідження ДСЯО – за посиланням.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

EDU-AI: коли викладачі стають творцями змін у цифрову добу

Центр АХАЛАР запускає новий дворічний проєкт для тих, хто тримає громадський сектор України в умовах війни

Статут територіальної громади: як забезпечити належні умови на місцевому рівні

Внесення в реєстр надавачів соціальних послуг — важливий крок для БФ "СОС Штаб громадянської оборони"

Без права на забуття: до роковин геноциду кримськотатарського народу

На Форумі “За безпечні дороги в Україні” говорили про зміни, здатні врятувати українців від смертельних ДТП