Чорнобаївська громада опрацювала понад 50 ризиків розвитку та безпеки

Чорнобаївська військова адміністрація спільно зі структурними підрозділами сільської ради провела ґрунтовне опрацювання ризиків, визначених під час фокус-групових досліджень із представниками різних ...

Додано:
SInna

Знімок екрана 2025-11-12 115214
Чорнобаївська громада опрацювала понад 50 ризиків розвитку та безпеки

Чорнобаївська військова адміністрація спільно зі структурними підрозділами сільської ради провела ґрунтовне опрацювання ризиків, визначених під час фокус-групових досліджень із представниками різних категорій населення та додаткової зустрічі із діючим бізнесом.

Мета роботи

Робота над ризиками має на меті створити цілісне бачення можливих загроз для громади – від безпекових до соціально-економічних – і виробити практичні рішення, які можна реалізувати на локальному рівні.

У ході обговорень було проаналізовано 50 ключових ризиків, які згруповано за трьома часовими періодами:

  • довоєнні ризики (2020–2021 роки),
  • ризики воєнного часу (теперішні виклики),
  • потенційні ризики повоєнного періоду (після завершення бойових дій та у процесі відбудови).

 

Як громада розуміє ризики

У процесі роботи було застосовано підхід, у якому поняття “ризик” визначалося самими учасниками. У дослідженні ризик трактувався як «можливість того, що може статися щось негативне».

Такий підхід дозволяє зосередитися не на абстрактних статистичних ймовірностях, а на реальних страхах, побоюваннях і тривогах людей, що впливають на їхню щоденну поведінку, рішення та бачення майбутнього.

Він пріоритезує «прожитий досвід ризику», що є ключовим для розробки стратегій стійкості, які будуть не лише технічно обґрунтованими, але й соціально та психологічно резонуватимуть із реальними потребами громади.

Приклади основних ризиків, які визначили мешканці громади

Безпекові ризики

  • Висока ймовірність втрати життя та здоров’я через постійні обстріли, використання дронів і касетних боєприпасів.
  • Нестача укриттів у приватному секторі, відсутність доступу до безпечних місць для дітей і людей похилого віку.
  • Ілюзія безпеки – частина мешканців ігнорує сигнали повітряної тривоги або недооцінює ризики.

Соціально-економічні ризики

  • Масове безробіття та нестача робочих місць для молоді.
  • Проблеми з доступом до медицини – обмеженість лікарів, діагностики, психологічної допомоги.
  • Зростання бідності та соціальної напруги серед сімей, які втратили житло або роботу.

Управлінські та інституційні ризики

  • Втрата довіри до влади через складність отримання допомоги чи компенсацій.
  • Корупційні ризики під час майбутньої відбудови та розподілу коштів.
  • Нестача координації між підрозділами та громадськими ініціативами.

Соціальні та психологічні ризики

  • Психологічне виснаження, зростання проявів ПТСР серед населення.
  • Відсутність соціалізації у дітей та підлітків через дистанційне навчання.
  • Майбутні конфлікти між тими, хто залишався у громаді, та тими, хто виїхав.


Практична робота з ризиками

Для кожного ризику були визначені:

  • ймовірність виникнення,
  • можливі дії на місцевому рівні,
  • відповідальні сторони (структурні підрозділи, служби, організації),
  • джерела фінансування (місцевий бюджет, державні програми, гранти),
  • додаткові коментарі та пропозиції.

Результати опрацювання оформлено у вигляді робочого документу, який стане основою для плану підвищення стійкості громади до кризових ситуацій.

Також напрацьовані пропозиції можуть бути враховані під час оновлення програм з безпеки, соціального захисту та відновлення громади.

 «Кожен ризик – це не просто проблема, а точка для прийняття рішень. Якщо ми чітко розуміємо, що може загрожувати людям, ми можемо планувати дії для захисту, підтримки та розвитку громади», – зазначив Юрій Антощук, голова Фонду «Об’єднання».

На основі опрацьованих ризиків, планується подальша робота по розробці місцевого плану управління ризиками та підготовці проектних пропозиції для донорів і партнерів, спрямованих на підвищення громадської безпеки, розвитку освіти, охорони здоров’я та соціальної стійкості.

Подібна робота планується і в Херсоні, де нещодавно була утворена робоча група з питань громадської безпеки, соціальної згуртованості та відновлення.

Зазначена робота проводиться Фондом «Об’єднання» в межах Проєкту «Імпульс», що реалізовується Міжнародним фондом «Відродження» та Фондом Східна Європа за фінансування Норвегії (Norad) та Швеції (Sida).

 


Тематика публікації:              

Останні публікації цього розділу:

Хто чого потребує: розподіл гуманітарних запитів за розміром населених пунктів деокупованих громад Півдня

89% досягнуто: як Link охоплює найвіддаленіші села деокупованого Півдня

Матері дітей з інвалідністю виходять на сцену, щоб змінити систему

«Становище журналісток та працівниць медіа в Україні – 2025»: опитування ГО «Жінки в медіа»

В Одесі презентували книги історій очевидців російської окупації