Бліц тест “Чи можуть скасувати код неприбутковості для вашої Організації…”

І знову про Статути. Це питання, про яке мабуть вже говорили  тисячу разів, але з практики скажемо, що воно все ще актуальне і не для однієї організації. По перше, ДФС запустила механізм перевірки ...

Question-mark-214x300
Бліц тест “Чи можуть скасувати код неприбутковості для вашої Організації…”

І знову про Статути. Це питання, про яке мабуть вже говорили  тисячу разів, але з практики скажемо, що воно все ще актуальне і не для однієї організації. По перше, ДФС запустила механізм перевірки статутів, по друге, самі організації все ще не звертають увагу на свої основні установчі документи.

Трохи історії. Починаючи з 01.01.2015 року, законом було затверджено, що ми повинні внести зміни до своїх установчих документів. Термін, що дали нам на перереєстрацію – до 31.12.2016. Потім його продовжили до 31.07.2017 року.

Але, починаючи з 01.01.2015 року до пп.133.4.1. Податкового Кодексу три рази вносились зміни (Закони № 909-VIII від 24.12.2015№ 1667-VIII від 06.10.2016№ 1797-VIII від 21.12.2016).

Отже, 31.07.2017 року всі підвели підсумки від довгих змін в законодавстві та повинні були встигнути внести зміни до своїх статутів.

Але хто все ще  залишається в зоні ризику?

Перевірте свою діяльність та статути, і самостійно дайте відповідь на це питання. Не чекайте, що вас ніхто не перевірить і вас це не торкнеться.

Пропонуємо самостійно дати відповіді на питання нижче, і якщо на всі питання ви відповідаєте, так –  ризики для вашої організації практично відсутні.

Перше:

Ви провели перереєстрацію на початку 2015 року та врахували всі зміни, які відбулись в законодавстві до 31.12.2016 року.

Друге:

Перевірте в наявності всі пункти зареєстрованого статуту на відповідність пп. 133.4.1. Податкового Кодексу, а саме ваші статути повинні мати чіткі формулювання, що визначені даним підпунктом:

«установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту;

установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.»

Третє:

Зверніть увагу на пп. 133.4.2. «Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.» Перегляньте в статуті  мету створення, завдання та напрямки діяльності і порівняйте зі своїми договорами, виплатами та іншими первинними документами.

Четверте:

Зверніть увагу на пп. 133.4.1 ПКУ, щодо  розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених підпунктом 133.4.2 цього пункту.

Зверніть увагу, що даний пункт в такій редакції почав діяти з 21.12.2016 року. Перевірте всі виплати своїм членам, засновникам, членам органів управління на відповідність меті, завданням та напрямкам діяльності.

 Якщо ви виконали всі вище зазначені дії, то для Вашої Організації ризики практично відсутні.

Звичайно, це – тільки частина того, чого потрібно дотримуватись Організаціям, і дані питання, це тільки бліц тест для перевірки. Існує багато нюансів та проблем, з якими організації стикаються в своїй діяльності. Не помиляється тільки той, хто не працює. Але помилки не можуть коштувати так дорого.

Якщо у Вас ще є питання, ми запрошуємо Вас до нас на навчання за унікальною Міжнародною сертифікаційною програмою для фінансових спеціалістів саме неприбуткового сектору «Фінансовий менеджмент для НПО», що стартує 5 жовтня.

Питання установчих документів  та інші питання, будуть детально та покроково розглядатись нашими тренерами.

І як говорив Ален Маккензі: «Немає нічого легшого, ніж бути зайнятим, і немає нічого важчого, ніж бути результативним». 

Хай Ваші результати супроводжують Вас!


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку

  • Давид Гоберман

    і я добавлю бліц-тест – що станеться з моєю, наприклад профорганізацією, якщо в неї скасують код неприбутковості або організація сама від нього відмовиться?

  • Давид Гоберман

    і чому громадська організація проігнорувала моє питання, я так надіявся на продовження обговорення?

  • Larisa Shkurka

    Доброго дня! Цей тест був розміщений мною, а не громадською організацією. Якщо ваша організація відмовиться від коду неприбутковості або його скасують контролюючі органи, то ваша організація буде являтись платником податку на прибуток на загальних підставах.

    • Давид Гоберман

      Добре. Давайте на прикладі. Маленька профспілкова організація, яка відмовилась входити в Реєстр неприбуткових, зібрала внесків за рік умовно 100 грн, потратила всі на відрахування вищестоящим згідно статуту, на матдопомогу членам організація, на проведення спортивних змагань і в кінці року на рахунку 0 грн. На загальних підставах означає що організація повинна подати річну податкову декларацію з податку на прибуток. Як буде виглядати ця декларація?

  • анатолій дутчак

    ну і доповнити питання про маленьку профспілкову організацію – допустимо у неї в кінці року залишиться на рахунку 20 грн внесків; як в такому випадку буде виглядати річна податкова декларація з податку на прибуток.?

  • анатолій дутчак

    Ну що ж, експерти поховались і тоді я сам фіналізую цей бліц. Можна
    приєднуватись і тоді фінал відмінимо.
    Так от. До бідної і задрипаної профорганізації, яку викинули з Реєстру чи
    яка гордо переборола свою задрипаність і відмовилась входити в Реєстр,
    застосовується наступний пункт ПК:
    133.4.3…неприбуткова організація подає податкову
    декларацію з податку на прибуток і фінансову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому цим розділом для платників податку на прибуток.

    Йдемо далі і читаємо наступне положення в ПК

    Стаття 134. Об’єкт оподаткування
    134.1.
    Об’єктом оподаткування є:
    134.1.1.
    прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначаєтьсяшляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського
    обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які
    виникають відповідно до положень цього Кодексу.

    Починаємо складати декларацію і на початках використовуємо Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 15 “Дохід”

    Але! Уважно прочитаємо це місце з Стандарту: “5. Дохід визнається під час збільшення активу або зменшення зобов’язання, що зумовлює ростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків учасників підприємства), за умови, що оцінка доходу може бути достовірно визначена.”

    І тут вступає хор!
    Доходи то всі нашої профорганізації, а також більшості громадських утворень складаються тільки з внесків учасників і вислів
    «оподатковуються на загальних основах» означає
    що ми їх не показуємо в розділі декларації «Доходи».

    Що ж тоді показати в розділі «Розходи»?
    Навряд чи податківці будуть настоювати на заповненні цього розділу. Інакше можна сміливо показувати, що в нашій країні доказана гіпотеза виникнення матерії з вакууму, з пустоти. Це потягне на Нобеля.

    РОБИМО ВИСНОВОК. Заповнити і подати декларацію для громадської чи релігійної організації, яка не введена в Реєстр неможливо. І тоді цей розділ у ПК має тільки одне призначення – злякати громадські
    утворення і як баранів загнати їх в Реєстр для подальшого контролю. Українське ноу-хау – закон-опудало.

  • Давид Гоберман

    Ну і куди подівся толерантний і фінальний допис Анатолій Дутчак? Адміни забракували?

    • http://www.prostir.ua/ Prostir

      Колеги, стаття для тих, хто ХОЧЕ ЗБЕРЕГТИ НЕПРИБУТКОВІСТЬ – по суті (!). ДФС запустила механізм перевірки статутів, а ще багато організацій не звертають належної уваги на свої установчі документи, але воліють залишитись в Реєстрі НПО. Консультуйтеся у своїх бухгалтерів, які бачать Вашу ситуацію і документацію безпосередньо.
      Згаданий коментар на тому ж місці, де і був 5 днів тому.

  • Давид Гоберман

    Вибачаюсь. Дійсно є але не 5 днів а 9 годин тому. І хочеться сказати – експерта в студію!!!