Як поєднати саморозвиток та роботу: 5 порад від тренера центру АХАЛАР Юрія Трохименка для ефективного навчання

На тому тижні розпочався курс від центру АХАЛАР «Навігатор майбутнього».Якщо подивитися на програму,  то 90% часу припадає на  самостійну роботу з письмового виконання завдань, які знаходяться в ...

Додано:
Center Ahalar

5 порад від тренера АхАЛАР (1)

Center Ahalar

На тому тижні розпочався курс від центру АХАЛАР «Навігатор майбутнього».

Якщо подивитися на програму,  то 90% часу припадає на  самостійну роботу з письмового виконання завдань, які знаходяться в особистому кабінеті.

Для учасників це процес поєднання творчої роботи та занурення у власні переконання, які частіше за все використовуються на автопілоті та не приносять успіху в досяганні поставлених цілей.

Такі установки частіше за все засвоєні у дитячому віці несвідомо перейшли від батьків, вчителів, родичів. Щоб їх підсвітити та усвідомити, потрібно проговорити чи прописати їх причинно-наслідкові зв’язки, тобто зрозуміти яким чином вони заважають «жити довго та  щасливо».

Наприклад одна за тем курсу – це відношення до фінансів. Без її опрацювання неможливо уявити повноцінну реалізацію в теперішньому соціумі. І тут нас може чекати багато неусвідомлених переконань.

В дитинстві ви могли часто чути від дідуся чи бабусі  про те,  що «заможні люди гідно не заробляють», «гроші щастя не принесуть» чи «ліпше скромно, але чесно».

Ці установки виникали через погляди, що були поширені в минулому, коли здобуття великого багатства сприймалося як нечесне або негідне. Таке вірування призводить до того, що люди не прагнуть розвивати свої підприємницькі здібності або не використовують можливості для фінансового росту.

Це  епоха ідеалів та цінностей, які були поширені в радянському суспільстві, де матеріальне багатство вважалося менш важливим, ніж рівність і колективність.

Такі установки призводять до того, що люди формують неправильне розуміння ролі грошей у щасливому житті та надають перевагу низькооплачуваній роботі або відмовляються від фінансових можливостей з обґрунтуванням, що така робота «нічим не гірша».

Такі установки можуть стати перешкодою на шляху до фінансового успіху та особистого розвитку. Тому важливо їх усвідомити і працювати над  переосмисленням, щоб створити більш позитивне та збалансоване ставлення до грошей та фінансів.

І такий підхід на курсі «Навігатор Майбутнього» застосовується до багатьох життєво важливих  тем та напрямків.

Шлях їх усвідомлення нелегкий, але реальний. Щоб працювати над переосмисленням,  учасникам курсу доводиться вносити зміни у звичайне життя.

Особливість неформального освітнього процесу полягає в тому, що  навчання потрібно гармонійно поєднувати з особистим життя, роботою та побутовими справами. І зазвичай це викликає роздратування чи відчуття провини, коли не вистачає часу на сім’ю чи потрібно жертвувати комфортом, до якого звикли.

Про те,  як створити сприятливі умови для саморозвитку у дорослому житті, поговорили з  психологом та коучем Юрієм Трофименко, автором програми «Навігатор майбутнього».

  1. Використовуйте принцип мікронавчання. «Проковтнути цілого «слона» за раз  неможливо. Але можна його розділіть  «на біфштекси» і з’їсти їх по-одному». Замість того, щоб відводити великий час на виконання вправ та тренінги, намагатися  виконати все  за один день,  впроваджуйте принцип мікронавчання. Розбивайте навчальний матеріал на невеликі порції і відведіть до 30 хвилин в кожен день на вивчення нового. Такий підхід допомагає краще засвоювати інформацію та зберігати мотивацію.
  2. Об’єднайте з повсякденним життям отримані знання. Шукайте можливості застосовувати теорію, навички  безпосередньо на роботі, у повсякденному житті чи спілкуванні. Саморозвиток повинен йти «без відриву від виробництва». Це допоможе закріпити отримані знання і вдосконалити навички. Також домовляйтеся з колегами та  друзями  про спільне навчання або обмін досвідом. Щоб робити життя яскравішим потрібно позбуватися звички «навчання заради навчання».
  3. Вдайте з себе «Вчителя на годину».  Після вивчення нової теми чи навички, використовуйте метод навчання “вчитель-учень”. Спробуйте пояснити тему  комусь іншому. Це допоможе закріпити матеріал і поглибити розуміння.
  4. Зберігайте баланс роботи і відпочинку. Ефективність засвоєння вивченого матеріалу на пряму залежить від самопочуття. Не забувайте про важливість відновлення ресурсу, достатню кількість годин для сну (вона повинна становити не менше 8 год) та  фізичні навантаження. Встановіть чіткі межі між робочим часом, часом навчання і часом для себе. Пам’ятайте, що якісний відпочинок підтримує вашу продуктивність та творчість.
  5. Використовуйте технології. Сучасні технології надають велику кількість ресурсів для саморозвитку, наприклад, онлайн навчання. На сьогодні отримати знання з будь-якої теми можна не виходячи з дому, для цього потрібен лише смартфон, планшет  або  комп’ютер з доступом в мережу інтернет.

Існує велика кількість освітніх програм  на безкоштовній основі для покращення знань та навичок українців в умовах війни. Програми створені за підтримки міжнародних фондів з метою підтримки українського населення. 

Зокрема, Центр гуманістичних технологій АХАЛАР декілька разів на рік запускає проєкти направлені на попередження емоційного вигорання та підтримку ментального здоров’я населення.

Підписуйтеся на наші сторінки  та слідкуйте за наступними проєктами.

Контакти:
Центр гуманістичних технологій  “АХАЛАР”  – facebook  instagram,  Юрій Трохименко 

Проект «АДАПТАЦІЯ ЗАМІСТЬ ВИСНАЖЕННЯ» реалізується за фінансування Національного фонду підтримки демократії NED (National Endowment for Democracy).

Автор: Надія Шеремет


 

Останні публікації цього розділу:

Що таке систематичне розкриття інформації?

Чим досвід Японії в управлінні відходами актуальний для України

Промотувати українську спадщину: які ідеї представили фахівці культурного сектору

«Розширення можливостей жінок у бізнесі»: історія Марії Дворської

Впровадження гендерних підходів на робочому місці дозволяє жінкам впливати на розвиток компанії

Як розвивати громадянське суспільство під час війни