Впровадження гендерних підходів на робочому місці дозволяє жінкам впливати на розвиток компанії
Існують упередження про «суто чоловічі професії», з якими, мовляв, жінки не справляться. До них помилково відносять технічні спеціальності, машинобудування, військову справу тощо. Компанія, де працює ...
Український центр сприяння інвестийціям то торгівлі
Існують упередження про «суто чоловічі професії», з якими, мовляв, жінки не справляться. До них помилково відносять технічні спеціальності, машинобудування, військову справу тощо. Компанія, де працює Ірина Кулінська, хоче зруйнувати цей стереотип і на прикладах продемонструвати, що за будь-якою професією можуть працювати як чоловіки, так і жінки.
Ірина — начальниця відділу управління персоналом у ТОВ «Профипавер». Компанія займається виготовленням металоконструкцій, вантажними автомобільними перевезеннями та аутстафінговою діяльністю, тобто підготовкою кваліфікованого персоналу для підприємств, які працюють у сферах машинобудування, вагонобудування та меблевого виробництва.
Через кадровий голод підприємства потребують нового персоналу. Однак і сам «Профипавер» стикнувся з браком людей. Тож сьогодні компанія не може повністю забезпечити клієнтів кваліфікованою робочою силою.
«Порівнюючи з довоєнним часом, чисельність штатних працівників зменшилася на 30 %. Усе через міграцію великої кількості населення та долучення чоловіків до лав ЗСУ», — пояснює Ірина.
Попри це, підприємство розвивається і переформатується. Компанія «Профипавер» почала підготовку жінок до роботи за професіями, які раніше вважалися «чоловічими». Це великий проєкт, який компанія запускатиме поетапно. Так, фахівці вже розробили програму короткотривалого підготовчо-тренувального курсу для професій «Електрозварник» та «Маляр». Далі перелік курсів для виробничих професій розширять.
Окрім жінок, ці курси розраховані на чоловіків, внутрішньо переміщених осіб, ветеранів, які шукають роботу. За словами Ірини, це допоможе їм «перекваліфікуватися та отримати для себе нову високооплачувану професію, потрібну на ринку праці».
Компанія докладає зусиль для досягнення гендерної рівності та дотримання прав людини. Так, у колективі не допускають дискримінацію співробітників та співробітниць за будь-якою ознакою, проводять медогляди, підтримують професійне зростання. Також проводять онлайн та офлайн зустрічі зі спеціалістами та спеціалістками у сфері психології та менеджменту, жінкам надають гнучкий графік роботи під час вагітності.
«На сьогодні відсоток співробітниць на посаді керівниць складає 40 %», — каже Ірина. І це підтверджує, що компанія дійсно робить кроки назустріч дотриманню гендерного балансу.
Про результати ініціатив компанії «Профипавер» говорити зарано, адже вони знаходяться на стадії реалізації. Однак в компанії вже чітко розуміють, наскільки підтримка жінок важлива для їхнього бізнесу.
«Це комплексна стратегічна політика, яка має вплив як на компанію, так і на галузь. Вона гарантуватиме рівні можливості для чоловіків і жінок, а також однакове ставлення до них, — коментує Ірина. — Впровадження гендерно відповідальних підходів означає, що жінки є повноправними учасницями процесу розвитку компанії на рівні з чоловіками й беруть участь у прийнятті рішень».
Цей матеріал створено в межах ініціативи «Розширення можливостей жінок у бізнесі», що здійснюється як частина проєкту «Трансформаційні підходи для досягнення гендерної рівності в Україні», який втілюється ООН Жінки за фінансової підтримки Уряду Швеції у співпраці з Офісом Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції.