“Правило трьох” для НУО

Хіба не чудово було б, аби все більше про Вашу організацію розповідали Ваші прихильники, партнери та ще й донори!? Звісно, "правило трьох" не дасть Вам можливості контролювати те, що про Вас говорять ...

Громадський Простір

Хіба не чудово було б, аби все більше про Вашу організацію розповідали Ваші прихильники, партнери та ще й донори!? Звісно, “правило трьох” не дасть Вам можливості контролювати те, що про Вас говорять інші, але зорієнтує як правильно себе подавати. Дотримуйтесь цього правила – і Ви зможете запропонувати іншим своєрідні “міні-сценарії”, що легко ставатимуть в пригоді, коли хтось захоче запрезентувати Вас та Вашу діяльність своїм друзям, колегам та партнерам.

Авторами “правила трьох” є професійні тренери –  Моллі Гордон та Кім Кріско.

Саме ж правило складається із трьох простих складових:
– визначення трьох характерних особливостей Вашої організації;
– визначення трьох відповідних джерел комунікації;
– поширення інформації про три характерні особливості НУО – через три відповідні джерела – три рази впродовж трьох місяців.

Дотримуючись “правила трьох”, вже на четвертий місяць Ви відчуєте, що йдуть відгуки про Вашу організацію, і саме те, що Ви хотіли б!

Три характерні особливості

За найближчої нагоди, коли Ви будете на конференції чи просто працюватимете в Інтернеті, зверніть увагу на те, як інші описують свої громадські організації. Ви знову і знову чуєте одне й те ж, слова про НУО: “каталізатор, джерело змін, відповідальна, чесна, цілеспрямована, корисна,  місцева ініціатива” і тому подібне.

Але, якщо кожна громадська організація, включаючи Вашу, є джерелом змін, то що робить Вашу організацію унікальною? Як інші можуть запам’ятати саме Вашу організацію? Спершу варто визначитись, які три три характерні особливості своєї організації Ви можете назвати. Самі по собі ці якості мають бути вартими уваги!

Далі переконайтесь, що це справді “ваші” три особливості вашої НУО. Розпочніть із візуалізації свого ідеального прихильника/спонсора. Чим він займається у житті? Де працює? Чим займається у вільний час? Які нагальні потреби має? Який в нього дохід? Які результати цінує?

Після того, як Ви уявили свого потенційного прихильника/спонсора, складіть список того, що вже говорять про вас. Як Ви цьому сприяєте? Які потреби Ви задовольняєте? Які надаєте послуги? Чим зацікавлюєте? Що подобається у роботі з Вами? Як говорять про Вас?

З усіх характерних особливостей оберіть три, про які обов’язково мають знати. Дуже важливо, щоб Ви дійсно мали ці якості! Зосередження уваги на тому, що Ви вже вмієте робити найкраще, заощадить час і зусилля. Зокрема і щодо отримання донорської підтримки. Ви не повинні переключатись на створення нових видів послуг задля того, щоб донори погодились співпрацювати з Вами. Для донорів важливо підтримувати те, чим організація займається, її звичні напрямки та профіль. Тому варто описувати Вашу НУО через  “природні” відзнаки. Використовуючи мову свого візаві, Ви працюєте на свою користь, адже обираєте правильні слова та інтонації.

Три канали комунікації

Після того, як Ви визначились з тим, які три описові фрази повинні використовуватись щодо Вашої НУО, оберіть три джерела комунікації, через які Ви передаватимете необхідні меседжі.  Канали комунікації можуть бути різними:

– веб-сайти;
– електронні розсилки;
– друковані бюлетені;
– інтерв’ю з колишніми працівниками;
– соціальні мережі;
– розмови з донорами;
– розмови з експертами тощо.

Будь-що. Розмаїття джерел дозволяє обирати. Включіть уяву. Будьте креативними. Але потім скоротіть список до трьох. Ви не можете працювати з багатьма джерелами одночасно. Таким чином, зосередьте свою увагу лише на трьох.

Тричі впродовж наступних трьох місяців поширюйте інформацію про кожну з трьох характерних особливостей вашої НУО

Отже, час застосувати “правило трьох” на практиці. Ви визначились з образом “ідеального прихильника” і з тими речами, які мають приваблювати до Вас нових адептів. Крім того, Ви обрали три різні канали, за допомогою яких Ви повідомлятимете про Вашу НУО – теперішніх та потенційних клієнтів/прихильників/донорів.

І тепер Вам лише потрібно застосувати все це на практиці. За допомогою кожного каналу комунікації поширюйте відомості про одну з Ваших якостей хоча б один раз кожного місяця упродовж наступних трьох місяців.

Звучить просто, еге ж? Протягом цих трьох місяців Ви маєте говорити одне і те ж у різних місцях. Так, може й набридне слухати від себе це, але Ви зрозумієте, що стали більш зосередженими, розповідаючи про свою виключно корисну дію. Ви маєте говорити цілісно, оскільки Ви не створюєте нову мету для своєї організації, і бажано мовою тих, до кого апелюєте, або з ким спілкуєтесь у даний момент.

Будьте терплячими. Віддайтесь процесу. Експерти попереджають про те, що не варто очікувати на результати впродовж перших трьох місяців. Але вже на четвертий місяць Ви побачите фідбеки, нову зацікавленість.

До того ж, люди, організації, з якими Ви успішно взаємодієте, постійно спілкуються з іншими своїми партнерами, донорами. І коли під час комунікації раптом мова зайде про Вас, запропоновані Вами чіткі меседжі спрацюють. Саме так, як Ви і планували.

Отже, Ви дійсно не можете контролювати те, що про Вас говорять інші, але Ви можете їм допомогти з тим, ЩО САМЕ говорити. Чому б не озброїти їх ключовими словами?

Автор: Марк А. Пітман
Переклад: Аліна Кравченко“Громадський Простір”

Друзі, на Громадському Просторі активізовано тему комунікаційних стратегій громадських організацій. Для цієї рубрики створюються матеріали, які зачіпають різні аспекти діяльності неурядових організацій, але всі вони покликані допомогти краще організувати інформаційний та комунікаційний компоненти у роботі НУО, розширити горизонти традиційного уявлення про канали й інструменти взаємодії.


Тематика публікації:,

Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Дослідження «Євромапа України. Рейтинг євроінтеграції областей»

Посібник «Свобода вираження поглядів під час збройного конфлікту. Огляд практики Європейського суду з прав людини»

Стратегічне планування в секторі охорони здоров’я в об’єднаних громадах - посібник

Кваліфікаційне оцінювання: error чи loading

Соціальне підприємництво: посібник для викладачів курсу

Законодавча гіперопіка у сфері інтерв’ю