Онлайн шопінг! Як захиститись?

Кожний другий українець хоча б раз робив покупку в Інтернеті, лише декілька кліків – і бажана річ вже чекає на пошті. Але віртуальний шопінг окрім зручності може принести й багато розчаруваньКупівлі ...

Додано:
Дарья

19.05.2020OnlineShopping

Дарья

Кожний другий українець хоча б раз робив покупку в Інтернеті, лише декілька кліків – і бажана річ вже чекає на пошті. Але віртуальний шопінг окрім зручності може принести й багато розчарувань

Купівлі товарів або послуг через Інтернет майже нічим не відрізняється від звичайного договору купівлі-продажу, з яким ми щодня стикаємося в житті при купівлі продуктів, товарів для дому, техніки, меблів тощо. Тож інтернет шопінг  – це укладений продавцем на відстані договір із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку (телефону, Інтернету, пошти тощо).

 На що потрібно звернути увагу ?

Перед купівлею товарів (послуг) необхідно ознайомитись зі сторінкою Інтернет-магазину. Інтернет-магазин  повинен містити обов’язкову інформацію про продавця товару: найменування, фізичне місце знаходження, ЄДРПОУ, контактні данні (телефон, електронну адресу), ліцензію (за необхідності). Наявність цієї інформації дає змогу – зв’язатися з продавцем, запросити додаткові документи, а вразі отримання неякісного товару або неповернення коштів надіслати на його адресу претензію.

Обов’язково дізнайтеся всю інформацію про продукцію:

  • основні характеристики продукції: назва товару, номінальна кількість (масу, об’єм, розмір), умови використання; відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, генетично модифікованих організмів,
  • найменування та місцезнаходження виробника;
  • дані про ціну (тариф), включаючи плату за доставку, та умови оплати;
  • дату виготовлення; відомості про умови зберігання; гарантійні зобов’язання виробника (виконавця);
  • строк придатності;
  • строк доставки товару або надання послуги;
  • сертифікат, якщо продукція підлягає обов’язковій   сертифікації.

Також, не забувайте вимагати гарантійний талон на товар. Адже протягом гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання з безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції.

Здійснюйте оплату по факту отримання товару, після його огляду та перевірки.  Якщо доставка товару відбувається кур’єром, при замовленні повідомте менеджера, щоб у кур’єра був товарний чек з печаткою продавця, і при необхідності товарний талон та сертифікати на товар.

Якщо вирішили перерахувати кошти,  в призначенні платежу обов’язково вкажіть за що і кому Ви сплачуєте кошти. Надішліть на електронну пошту продавця скан-копію платіжного документа і вимагайте від нього письмового підтвердження отримання такої оплати. Обов’язково зберігайте всі документи, що підтверджують перемовини з продавцем та факт оплати товару (електронне листування, скріншот сторінки сайту з обраним вами товаром, доказ оплати).

Повернення товару

Покупець має право  обміняти товар на аналогічний протягом 14 днів з дня покупки (день, в який купували товар не враховується), але для цього потрібно щоб товар був незмінний. Тільки в разі відсутності аналогічного відповідного товару на момент обміну, у покупця виникає право його повернути та отримати гроші в повному розмірі сплаченої вартості такого товару.

Для можливості обміну/повернення товару необхідно дотримуватись декількох порад:

  • річ повинна мати товарний вигляд, збережену упаковку, всі ярлички, та бути без пошкоджень;
  • річ повинна бути невикористана;
  • збережені всі чеки/розрахункові документи.

Важливим аспектом при поверненні товару є його належний стан, якщо річ була у використанні, або їй нанесено пошкодження, не з вини покупця, повернути її можливо на умовах гарантійного терміну. Всі витрати пов’язані з поверненням товару покладаються на продавця, в тому числі і вартість зворотної доставки. Крім того,  споживач при отриманні товару на пошті або при прийнятті його у кур’єра, повинен детально оглянути предмет покупки.

Звертаємо увагу, що існує перелік товарів, які не підлягають поверненню (постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 №216). Це продовольчі товари, лікарськи препарати та засоби, предмети гігієни та деякі непродовольчі товари (дитячі іграшки і товари для новонароджених, тканини, килимові вироби, білизна, тощо).

Повернення грошей

Для того, щоб повернути гроші за товар, куплений в Інтернет-магазині, споживачеві необхідно звернутися до продавця (зазвичай їх контакти вказані на сайті). Зразок заяви на повернення товару та відшкодування грошей, як правило, є у продавця і він зобов’язаний його надати.

Продавець зобов’язаний повернути гроші за товар в день повернення товару, або в термін, про який домовились сторони, але не пізніше ніж через 7 днів, при сплаті карткою строк повернення грошей не більше 30 днів (з урахуванням строків транзакції банку). Повернення грошей повинно відбуватись таким самим способом як і здійснювалась оплата. За прострочення вищевказаних строків на покупця покладається пеня у розмірі 1% вартості продукції за кожний прострочений день.

Як діяти у разі  «невдалої покупки»?

По-перше, зверніться зі скаргою до Інтернет-магазину, якщо відповіді не отримаєте одразу звертайтесь до поліції з заявою. Якщо кошти були переведені через он-лайн платіжну систему – зверніться в службу підтримки є ймовірність, що рахунок шахраїв заблокують. Крім того, в разі порушення ваших прав, як споживача ви маєте право звернутися до Держпродспоживслужби України  (адреси можна знайти за посиланням www.consumer.gov.ua).

Власники Інтернет-магазину не є недосяжними. Сайт знаходиться на хостингу, а це припускає наявність паспортних даних власника. Якщо на ресурсі вказано юридичну адресу, то ви можете відразу подати в суд і відстояти свої права споживача.

Отримати юридичну консультацію або роз’яснення з правових питань можна:

 – за безкоштовним телефоном системи БПД 0 800-213-103

– у месенджері Фейсбук сторінки: https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/;

– у публічному чаті Телеграм-каналу «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaidchat;

– у приватному чаті системи БПД у Телеграм http://legalaid.gov.ua/telegram.html;

– у приватному чаті системи БПД у Вайбер http://legalaid.gov.ua/viber.html;
– написавши на електронну пошту центру з надання БВПД (адреси можна дізнатися за посиланням https://www.legalaid.gov.ua/ .

 Система БПД інформує громадян про їхні права та механізм їх захисту через:

 – офіційний сайт системи БПД https://www.legalaid.gov.ua/;

– Фейсбук-сторінку системи БПД https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/;

– Телеграм-канал «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid;

– Інстаграм-сторінку системи БПД  https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk;

– правничу вікіпедію WikiLegalAid – https://wiki.legalaid.gov.ua.


Тематика публікації:       

Останні публікації цього розділу:

Посібник для вчителів «Освітні практики із запобігання інфодемії, або Як не ізолюватися від правди»

Як комунікувати реформи?

П’ять років формування нового базового рівня АТУ: успіхи та проблеми реформи в Україні

Символи ненависті – що це і навіщо їх збирати?

Як громадянину України використати своє право на безкоштовне отримання земельної ділянки? Покрокова інструкція