Диджитал-економіка: як цифрова інвестиційна карта може змінити інвестиційний потенціал Бориславської громади

Бориславська міська територіальна громада Львівської області готова вдосконалити процес залучення інвестицій завдяки новому цифровому інструменту. Чи зможе команда втілити проєкт та забезпечити ...

IMG_6905

Яніна Шабанова

Бориславська міська територіальна громада Львівської області готова вдосконалити процес залучення інвестицій завдяки новому цифровому інструменту. Чи зможе команда втілити проєкт та забезпечити стійкий економічний розвиток регіону?

Привернути увагу інвесторів в умовах високої конкуренції, постійних ринкових змін і дистанційної взаємодії — справжнє випробування. Та технологічний розвиток дав ефективні диджитал-рішення. Серед інструментів, які розкривають економічний потенціал громад, можна знайти спеціалізовані розділи на офіційних сайтах, групи в соціальних мережах і месенджерах, інтерактивні карти, локальні інвестиційні портали. Цифровий характер цих рішень гарантує оперативність, глобальність та точність кожного кроку в залученні інвестицій.

 

Запит на диджиталізацію

Бориславська міська територіальна громада давно усвідомила великий потенціал диджитал-інструментів. Представники ОМС та мешканці не перший рік використовують офіційний сайт міської ради, сервіс візуалізації роботи депутатів, бюджет участі, електронні петиції та консультації, онлайн-запис до лікарів. Розвиток напряму диджитал-комунікацій з інвесторами став послідовним етапом цифровізації громади. «Наявний на офіційному сайті громади розділ для інвесторів має значні показники відвідуваності, — розповідає Мар’яна Заікіна, провідний спеціаліст відділу розвитку міста міської ради. — Лише за 2023 рік інформацію щодо земельних ділянок переглянули 8293 рази, об’єкти нерухомості — 8990 разів, а новий підрозділ індустріального парку — 1897 разів. Це підтверджує великий інтерес потенційних інвесторів до можливостей громади».

Бориславська громада

Бориславська громада

Візуалізація проєкту індустріального парку «ІнПарк Борислав» — групи промислових підприємств різної галузевої направленості

Візуалізація проєкту індустріального парку «ІнПарк Борислав» — групи промислових підприємств різної галузевої направленості

Саме з проєктом інтерактивної інвестиційної карти Бориславська громада подалась у програму «Громада 4.0». Ідею рішення подав секретар Бориславської міської ради Юрій Химин. До складу ж команди, яка пропрацьовувала концепцію проєкту впродовж семи місяців програми, увійшли:

  • Мар’яна Заікіна — лідер команди, провідний спеціаліст відділу розвитку міста міської ради, депутат Бориславської міської ради
  • Володимир Войтович — інженер-програміст КП «Бориславтеплоенерго», системний адміністратор в Бориславській міській раді
  • Ольга Столяр — начальник відділу внутрішньої політики Бориславської міської ради

 

Інвестиції в декілька кліків

Інтерактивна інвестиційна карта громади — це цифровий інструмент, який дає змогу візуалізовувати та аналізувати інформацію про інвестиційні можливості в конкретній громаді. Така карта відображає певну географічну область (наприклад, місто чи територіальну громаду) та різноманітні дані на ній:

  • земельні ділянки та об’єкти нерухомості
  • дорожньо-транспортна та соціально-культурна інфраструктура
  • атрибутивна база даних, ілюстрована планами будівель, схемами інженерного облаштування території тощо.

Заразом це рішення має низку переваг і для громад. Інтерактивна інвестиційна карта є потужним інструментом для автоматизації управлінської діяльності та ефективного розподілу ресурсів громади. Надаючи місцевим, релокованим та закордонним бізнесам сприятливе середовище для розвитку, диджитал-інструмент вдосконалює інвестиційний клімат регіону. Це дає змогу підвищити рівень зайнятості, наповнити місцевий бюджету, створити додаткові ресурси для подальшого розвитку громади.

Українські громади не вперше розробляють інтерактивні інвестиційні  карти для своїх регіонів. Та повністю копіювати рішення колег не є ефективним методом. Марʼяна Заікіна підтверджує цю думку: «Ми вивчали досвід сусідніх громад Львівської області щодо функціонування аналогічних ресурсів, проводили зустрічі з колегами. Проте зрозуміли для себе, що нам потрібна зовсім інша візуалізація та функціонал, адаптований під потреби нашої громади».

Тож для розвитку власної карти команда Бориславської громади запланувала придбання програмного продукту. Він передбачає:

  1. Створення засобів модуля «інвестиційна карта». Цей етап включає в себе розроблення сервісів, вебзастосунків та аналітичних віджетів, спеціально адаптованих під потреби громади.
  2. Роботу з геоданими. Планується встановлення, налагодження та випробування бази даних для 50 інвестиційних об’єктів (точки) та 30 ділянок (полігони) у форматі бази геоданих геоінформаційної системи.
  3. Навчання та інструктування. Громада отримає інструкції для адміністратора та оператора геоінформаційної системи, щоб забезпечити ефективну роботу з інвестиційною картою.

Закупівля продукту, апробація та навчання працівників триватиме один місяць. Такий короткий строк зумовлений наявністю інформаційної бази об’єктів нерухомості та земельних ділянок Бориславської громади.

З впровадженням та адмініструванням інвестиційної карти з боку громади допоможе штатний програміст Наповненням порталу, а саме інформацією про земельні ділянки та обʼєкти нерухомості, за планом займатиметься працівник управління комунальної власності, земельних відносин та архітектури. Крім того, із супроводом інвестиційних обʼєктів допомагатимуть начальник та головний спеціаліст відділу економіки та торгівлі Бориславської міської ради.

Інтерактивна інвестиційна карта на такому програмному продукті наочно відображатиме відомості про наявні вільні земельні ділянки, інвестиційно привабливі об’єкти нерухомості, цілісні майнові комплекси, що перебувають у державній, комунальній або приватній власності. Кожний обʼєкт буде детально описаний: місце розташування, площа, фотографії, форма власності або користування, цільове та функціональне призначення, підведення інженерних комунікацій. Усі дані відображатимуться трьома мовами: українська, англійська, польська.

Візуалізація інтерактивної інвестиційної карти

Візуалізація інтерактивної інвестиційної карти

Важливим етапом роботи над інтерактивною інвестиційною картою є розроблення маркетингової стратегії. Воно розпочинається з аналізу унікальних особливостей громади, виявлення її конкурентні переваги та потенціалу для інвестування. На основі цих даних визначається позиціонування, прописуються ключові повідомлення, створюється візуальна айдентика: логотип, палітра, графічні елементи. «Оскільки в нашій громаді вже наявний розроблений бренд, додаткову роботу щодо його створення не потрібно виконувати. Проте ми ретельно продумали заходи, спрямовані на інформування та поширення інформації про впровадження проєкту», — ділиться Марʼяна.

Логотип та айдентика Борислава

Логотип та айдентика Борислава

Так комунікаційна стратегія проєкту включає:

  • оприлюднення на офіційному сайті та в соцмережах
  • розповсюдження інформації на місцевому рівні через групи в соцмережах та телеграм-канали
  • комунікація від CDTO Бориславської МТГ Світлани Солоненко, заступника міського голови з економічних питань діяльності ради, з управлінням із питань цифрового розвитку Львівської обласної адміністрації
  • зустрічі з представниками бізнесу та ЗМІ для детального представлення проєкту та обговорення можливих спільних ініціатив

 

Від підтримки до партнерства

Головний запит громади на реалізацію проєкту — це фінансова підтримка. «Наш проєкт досить легко впровадити. Ми готові співфінансувати проєкт, та потрібна підтримка від грантодавців, — розʼяснює Марʼяна. — Завдяки участі в акселераційній програмі в керівництва громади, команди та працівників ОМС є чітке розуміння необхідності запропонованої ініціативи для розвитку цифрової трансформації громади». Після впровадження карти подальшу щорічну фінансову підтримку програмної продукції та забезпечення необхідними трудовими ресурсами візьме на себе Бориславська міська рада.

Участь у програмі «Громада 4.0» стала дійсно продуктивним досвідом для всієї команди. Регулярні ранкові цифровізації, тематичне різноманіття лекцій та воркшопів, виконання домашніх завдань привели Бориславську громаду до важливих відкриттів та розширили розуміння процесів цифровізації. «Найціннішим став обмін досвідом із громадами зі всієї України. Ця спільнота «змінотворців» виявилася вельми натхненною та підтримуючою. Особлива подяка нашій менторці Олені Гунько, начальнику управління інформаційних технологій департаменту економічного розвитку Львівської міської ради, за невтомну мотивацію. Її слова підтримки стали справжнім каталізатором для нашого руху вперед», — ділиться Марʼяна.

Марʼяна Заікіна на демодні програми «Громада 4.0»

Марʼяна Заікіна на демодні програми «Громада 4.0»

Команда Бориславської громади вже представила проєкт на фінальному демодні програми «Громада 4.0». Попереду — пошук фінансування і розгортання ініціативи. Та це тільки один з етапів незупинного процесу розвитку проєктів, здатних покращити життя громади. Адже успішне майбутнє безперечно залежить від успішної цифрової трансформації.

 

Програма «Акселератор цифрової стійкості Громада 4.0» реалізується міжнародною організацією SocialBoost за підтримки Міністерства цифрової трансформації України та Програми «U-LEAD з Європою».


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Як використати майно непрацюючих закладів освіти у селах?

Екологічний Великдень: зменшуйте відходи під час свят

Управління відходами після воєнних дій в Україні: що запозичити з досвіду Великої Британії?

Як змінити філософію управління відходами руйнацій?

Що таке систематичне розкриття інформації?

Чим досвід Японії в управлінні відходами актуальний для України