4 способи як COVID-19 може змінити те, як ми навчаємо майбутні покоління

Переклад: Каріна Кальник з “4 ways COVID-19 could change how we educate future generations”Дестабілізація, пов’язана з коронавірусом, може дати освітянам час на переосмислення сфери освіти.Технології ...

Еліс, 5 років, переглядає відео, надіслане зі школи, в ході навчання вдома з батьком під час карантину в Санто-Андре, Бразилія. Зображення: REUTERS/Amanda Perobelli

Каріна Кальник

Переклад: Каріна Кальник з “4 ways COVID-19 could change how we educate future generations

  • Дестабілізація, пов’язана з коронавірусом, може дати освітянам час на переосмислення сфери освіти.
  • Технології прийшли на допомогу і продовжуватимуть відігравати ключову роль у навчанні майбутніх поколінь.
  • У світі, де знання знаходяться на відстані одного кліку мишки, роль викладача також має змінитися.

Жодного разу з часів Другої світової війни в стількох країнах світу навчальні заклади не закривалися одночасно із тієї ж самої причини. Хоча ми знаємо, що вплив цього вірусу буде масштабним, яким він може бути в довготривалій перспективі саме для освіти?

Вже певний час освітяни в усьому світі говорять про необхідність переосмислення того, як ми навчаємо майбутні покоління. Сьогоднішня ситуація може бути необхідним сфері освіти поштовхом, щоб переосмислити те, як ми навчаємо, і запитати себе, чому нам потрібно навчати і до чого готувати наших студентів. Отже, у цей час, коли ми, освітяни, намагаємося опанувати нові способи спілкування з нашими студентами поза нашими аудиторіями та лекційними залами, нам також варто задуматися над тим, як ця руйнівна криза може допомогти нам визначити, як навчання має виглядати для поколінь Z, Альфа і далі.

Більшість тих, хто сьогодні навчається у наших закладах освіти належить до покоління Z — покоління, яке виросло у справді глобалізованому світі. Це покоління, найстаршим з яких зараз 25 років, ймовірно буде рефлексувати щодо своєї освіти як результату справді глобальної пандемії. Багато з них матимуть досвід скасованих іспитів, спортивних змагань і навіть випускних. Сучасні технології визначають це покоління, а терміни FOBA (Fear of Being Alone — страх самотності) та FOMO (Fear of Missing Out — страх пропустити щось важливе) виражають їхні очікування в миттєвій комунікації та зворотному зв’язку, наприклад, через такі програми як Messenger, Snapchat або WhatsApp. Ці очікування також стосуються і батьків з викладачами, і в сьогоднішніх умовах дистанційного навчання вони дещо посилюються.

Це також покоління, для яких спільні зусилля є рушієм для вирішення найбільших світових проблем. Для них головними такими проблемами є зміна клімату і психічне здоров’я. Сьогодні в цей список додається колективна відповідальність за самоізоляцію для захисту людей похилого віку.

Освіта для покоління Z глибоко переплетена з технологіями. Зображення: Global Indian International School. Переклад: Каріна Кальник

Освіта для покоління Z глибоко переплетена з технологіями. Зображення: Global Indian International School. Переклад: Каріна Кальник

Покоління Альфа — діти міленіалів — є найбільш расово різноманітним поколінням у всьому світі. Для них сучасні технології є продовженням власної свідомості та ідентичності, а соціальні медіа — способом життя. Ці дошкільнята є також поколінням з найбільш нетрадиційних сімейних структур, часто з “батьками-бульдозерами”, які відсувають перешкоди на своєму шляху, щоб звільнити шлях для своїх дітей. Хоча покоління Альфа в цей момент, можливо, не звертає уваги на вплив глобальної пандемії на свою освіту, безумовно, навіть наймолодші учні відчуватимуть цей вплив протягом багатьох років.

У розпал кризи COVID-19 ми впевнені, що колеги-викладачі, як і ми, задаються питанням, до чого нам потрібно буде готувати учнів у майбутньому. Згідно зі звітом Dell Technologies, 85% професій у 2030 році, в яких працюватимуть покоління Z та Альфа, ще не були винайдені. Відповідно до звіту World Economic Forum, 65% дітей, які сьогодні навчаються у початковій школі, будуть зайняті у тих видах роботи, яких ще не існує.

Криза COVID-19 цілком може змінити наш світ і світогляд; вона також може навчити нас тому, як повинна змінюватися освіта, щоб краще підготувати наших молодих учнів до того, що очікує їх у майбутньому. Ці уроки включають:

COVID-19 — це пандемія, яка ілюструє, наскільки ми взаємопов’язані глобально: більше не існує таких понять, як окремі проблеми та дії. У найближчі десятиліття успішним людям потрібно зрозуміти цю взаємопов’язаність і вміти використовувати свої відмінності, щоб співпрацювати в глобальному масштабі.

Поняття викладача як власника знань, який передає мудрість своїм учням, вже не підходить для цілей освіти 21-го століття. Оскільки студенти можуть отримати доступ до знань і навіть навичок у кілька кліків на телефоні, планшеті чи комп’ютері, нам доведеться переосмислити роль викладача в аудиторії та лекційному залі. Це може означати, що роль викладача повинна рухатися в напрямку розвитку молоді як активних членів суспільства.

Стійкість та здатність адаптовуватися будуть ключовими вміннями для наступних поколінь, які заходитимуть на ринок праці.

Стійкість та здатність адаптовуватися будуть ключовими вміннями для наступних поколінь, які заходитимуть на ринок праці.


У цьому постійно мінливому глобальному середовищі молоді люди мають вміти адаптовуватися та бути стійкими. Ці навички вже підтверджують свою ключову роль в тому, щоб ефективно пережити цю пандемію. Заглядаючи у майбутнє, одні з найважливіших навичок, які будуть цікавити роботодавців, — креативність, вміння комунікувати та співпрацювати, а також емпатія та емоційний інтелект. Крім того, до цих навичок належить вміння працювати в умовах культурних відмінностей, щоб через ефективну роботу в команді розкрити силу спільних зусиль.

Пандемія COVID-19 призвела до того, що навчальні заклади у всьому світі були змушені раптово використовувати доступні технологічні засоби для забезпечення дистанційного навчання на різних рівнях освіти. По всьому світу викладачі мають можливість працювати інакше та з більшою гнучкістю, що потенційно може зробити освіту доступнішою для її здобувачів. Це — нові методи викладання, які раніше мало використовувалися, особливо у дитячих садках і школах.

Найголовніше, ми сподіваємося, що для поколінь Z, Альфа та майбутніх поколінь сьогоднішній досвід ізоляції та навчання на відстані від своїх однокласників, одногрупників, викладачів та аудиторій слугуватиме обережним нагадуванням про важливість нашої людської потреби в очній соціальній взаємодії.

Переклад: Каріна Кальник з “4 ways COVID-19 could change how we educate future generations

#навчайінадихай


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

Посібник «Огляд програм ЄС, доступних для заявників з України»

Чому місцева влада повинна підтримувати сільський розвиток: законодавство та практики Євросоюзу

Не петицією єдиною! Розбираємо найкращі варіанти для допомоги громадським активістам

Для чого потрібно впроваджувати і як впроваджувати політики та процедури в неприбутковій організації?

Комунальне майно: як тягар утримання перетворити на дохід для бюджету громади?

Дослідження про участь жінок з інвалідністю та матерів дітей з інвалідністю в ініціативах громадянського суспільства в умовах широкомасштабної війни в Україні