Як зручно, а головне — ефективно, працювати вдома

В силу різних причин — карантину, вимушеної віддаленої роботи — будуть незайвими поради, як лишатись продуктивними у своїй роботі та у внутрішніх комунікаціях.  Ці підказки в нагоді можуть стати і ...

89669293_3252565511439398_4014937756173074432_n

Громадський Простір

В силу різних причин — карантину, вимушеної віддаленої роботи — будуть незайвими поради, як лишатись продуктивними у своїй роботі та у внутрішніх комунікаціях.  Ці підказки в нагоді можуть стати і фрілансерам. 

Є думка, що працювати дома — мрія. Адже це дозволяє більше поспати, мати більше часу для особистих справ чи спорту. 

via GIPHY

Та не завше є можливість працювати ефективно, коли вдома атмосфера, яка не дає сконцентруватися. Є спокуса “зависнути” за серіалом, зі смаколиками… Або як зараз, у час спалаху вірусу,  додаються тривожність, загострення певних психологічних станів.

Деякі українські громадські організації та окремі активіст(к)и вже прислухалися до рекомендацій і працюють віддалено. Громадський Простір пропонує поради якраз для вас, хто хоче бути зосередженим у своїй роботі, активно спілкуватися з друзями та колегами, але в дещо більш безпечному просторі комунікацій — онлайн.

Розмежуйте робоче та особисте життя

Насправді, щоб працювати вдома, недостатньо відкрити вранці ноутбук. Потрібно ще подолати трохи складнощів. І віддалена робота — перевірка вашої здатності управляти собою.  Тож, вранці збирайтесь так, наче ви йдете на роботу. Це радше не про офісний дрес-код, а про налаштованість на роботу.

via GIPHY

Уявіть, що ви у своєму офісі. По суті, так і є. Звісно, буде спокуса затіяти якусь хатню роботу, полити квіти, розібрати за кольорами шкарпетки… ) Та перенесіть  все ж це уже після робочого дня — а ваші вазони точно доживуть. Особисті розмови з рідними чи друзями теж краще переносити в перерви, якщо це не щось надважливе.

 

Локація, що надихає. Працювати!

Важливо розмежовувати роботу і домашні справи на психологічному і фізичному рівнях. Для роботи повинно бути виділено спеціальне місце. Постарайтеся організувати собі робочий простір — де не буде телевізора, зайвих домашніх речей, дитячих іграшок та ліжка. Але що ж робити з котиками?  

via GIPHY

Важливо виховувати в собі професіоналізм або навіть професійну гордість. Налаштовуйтесь на робочий ритм і прагніть поставити у переліку своїх завдань –  виконано!

Працюючи вдома варто дотримуватися більш структурованого розпорядку дня, ніж завжди. Зазвичай, на наш час і розклад дня впливають інші, є корпоративна данність.  А вдома ви живете свій день без звичних структур. Тому час наодинці буде успішний, якщо він структурований вами.

 

Майте план

Хто працює з дому, сам собі начальник. Дуже легко дозволити собі закінчити роботу раніше або пізніше. Тому тут важливо мати план, чіткий розклад — і спробувати таки його дотримуватися.

У цьому вам можуть допомогти нагадування, будильники в смартфоні, які проконтролюють ваш час на певне завдання.. а ще є різні сервіси, на кшталт Pomodoro — за методом керування часом, де використовується таймер, а робота розбивається на 25-хвилинні інтервали. Необхідно закладати в розклад певний час на відпочинок і перерви. 

via GIPHY

“Я виділяю час для адміністративної роботи на початку робочого дня. Це, можливо, один з найсильніших джерел моєї концентрації. Якщо ваша робота дозволяє, перевіряйте пошту і сповіщення в чітко відведений час”, — ділиться своїм досвідом багаторічної роботи вдома Метт Геммел, письменник, автор статей  для The Guardian, Macworld.

Якщо вам терміново потрібно розробити презентацію і надіслати поважним людям, вимикайте гучність на телефоні, а на ноуті закривайте всі зайві вкладки. Це допоможе виключити всі зовнішні подразники.

Кумедний, але дуже помічний  Демон Кирило – Телеграм бот, який допоможе вам стати ефективнішим. 

 

Комунікуйте онлайн

Доктор Нгуєн з Даремського університету, яка вивчає результати усамітнення, вважає, що психологічні наслідки віддаленої роботи протягом тривалих періодів — часто не помічаються або ігноруються. “Ми звикли до соціальної взаємодії. Це сприяє співпраці та близькості”. Тож,  добре час від часу контактувати з другом, який переживає той же досвід. Соціальна взаємодія — навіть із колегами — може полегшити почуття самотності, а наразі і певної тривоги від новин, непевності.  

via GIPHY

Аби заповнити розрив у спілкуванні під час карантину, варто мати людей, з ким можна зв’язатись, коли відчуваєш потребу поспілкуватися.  Обирати час від часу відеодзвінки, замість чатів у Slack чи Фейсбук-месенджері, хоча чатики теж непогана ідея. Не поспішайте скасовувати свої події, саме час спробувати щось нове — переформатувати лекцію у вебінар, або запросити волонтерів/ок на відео зустріч в Zoom.  

Для робочого спілкування важливо вийти за межі електронної пошти та використовувати інші діджитал інструменти, які краще повторюють досвід роботи в офісі — особисте спілкування та чітку комунікацію. 

Якщо команда, до прикладу ми, ваш улюблений Громадський Простір, має відкрите і дружнє спілкування за звичних умов, то, під час вимушеного перебування і роботи вдома, онлайн підтримає таку комунікацію — чатики Фейсбук, Slack, спільна робота в Google docs — хелп набір інструментів для роботи. До речі, цей допис створювався якраз командно — віддалено. 

 

Не втрачайте переваг роботи з дому

Менеджери повинні пам’ятати, що не кожен насправді хоче/може працювати з дому. Це може бути стресом для багатьох. Оскільки компанії все частіше схиляються до того, щоб працівники працювали вдома, зокрема у час спалаху коронавірусу, важливо чути та підтримувати колег, які складно переживають такі зміни.

Спільний доступ до екрану/документів — це ще одна можливість, аби люди відчули командність, долучались до обговорення, приймали спільне рішення. А от в США практикують “піцца-паті”— періодичні обіди за допомогою відеоконференцій, коли в різні локації членам команди доставляють на обід однакове замовлення. Смакуючи піццею “4 сири”, працівники онлайн у менш формальному форматі планують свою кризову стратегію.  

Продуктивність, звичайно, важлива. Але не втрачайте переваг роботи з дому, а ними можна і потрібно користуватися. Ви самі можете обрати складові вашого кращого часопростору: спорт, прогулянки (коли можна гуляти), навчання, правильне харчування, музика без навушників — врешті-решт.

Так, можливо,  працювати вдома — не для всіх. Секрет в тому, щоб балансувати між самоконтролем (який складно оцінити, перебуваючи в офісі), але при цьому користуватися перевагами і перебудовувати свій простір з урахуванням своїх потреб і сильних сторін.

via GIPHY

Будьте гнучкі, плануйте, шукайте свої мотивації та нагороди, у вас все вийде.

 Діліться своїми лайфхаками.

Окрім власного досвіду, ми використали і деякі цікаві поради від видання TIME, експертки з маркетингу Джил Селесте та письменника Метта Геммела 


Останні публікації цього розділу:

Бути в тренді: як НУО створювати Reels для Instagram та Facebook

10 порад для ГО, які хочуть розробити civic tech-рішення

Реєстрація змін в громадських та благодійних організаціях: усе не так складно

11 ефективних порад для НУО в Instagram

Посилюємо видимість: ефективні стратегії для НУО у Facebook

Усе, що потрібно знати про бронювання працівників НУО