Як готуватися до публічного виступу? Поради від успішних експертів

Хочете володіти увагою аудиторії? Тоді маємо для вас кілька лайфхаків, що допоможуть зробити виступ легшим і крутішим.Ось що кажуть експерти з комунікацій про підготовку до публічних виступів:       ...

chairs-color-colour-67836

Громадський Простір

Хочете володіти увагою аудиторії? Тоді маємо для вас кілька лайфхаків, що допоможуть зробити виступ легшим і крутішим.

Ось що кажуть експерти з комунікацій про підготовку до публічних виступів: 


 

   55521019_1164253250403402_7511734067960741888_n   

  • Анастасія Нуржинська — експертка з комунікацій Проекту ЄС для громадянського суспільства в Україні

«Перед виступами я особливо думаю – про що саме скажу в першу хвилину. Шукаю натхнення, цікавий приклад, питання, яке можу запитати у своєї аудиторії. Як я можу зацікавити, привернути увагу з самого початку. Іноді така ідея приходить в останній момент». 


лейла алиева

  • Лейла Алієва — екс-керівниця Центру менеджерського навчання в компанії «Метінвест холдинг», керівниця відділу навчання в Action Learning в Україні

 “Відводьте необхідний час на підготовку до виступу. Час підготовки залежить від досвіду спікера. Краще виділити більше часу і підготуватися якісно, ніж з тріском провалитися. Важливо не згадувати текст, а думати про те, що ви говорите”.

Складіть список питань, актуальних для вашої аудиторії. Структура виступу повинна складатися з відповідей на найактуальніші запити слухачів.

Якщо в ході публічного виступу ви відчуваєте, що говорите занадто швидко, заганяєте себе, втрачаєте сенс слів, зупиніться! Переведіть подих, зробіть паузу. Розмір паузи можна визначити “ковтком води”. Як сказав один мудрий фотограф спікеру: “Зробіть паузу, я хочу сфотографувати вас із закритим ротом!”.

Якщо під час виступу вам хочеться пообіцяти “золоті гори”, пам’ятайте про те, що людей судять за їхніми вчинками і що слово в сучасному світі є предметом безлічі протиріч і конфліктів. Репутація важливіше порожніх обіцянок. Допустивши помилку, здається, що більше ніколи не будеш виступати на публіці. Але проходить час, і ти знову готуєш промову.

Слова змінюють світ, а ваша підготовка вирішує як саме”. 


   55529815_1118002078372170_8394437907003211776_n   

  • Інга Ткаченко — речниця та керівниця відділу зовнішніх комунікацій НСЗУ, екс-радіоведуча ТРК «Закарпаття FM», екс-телеведуча та сценаристка щоденного ранкового шоу «Клуб LIFE» на 5 каналі

“Це великий шмат роботи. Я рекомендую вам пройти навчання в Школі красномовства, тому що порад мало, потрібний системний підхід”. 


 

   пенцак евген

  • Євген Пенцак — професор Києво-Могилянської бізнес-школи, український фінансовий аналітик

“Ретельно продумую ключові меседжі, що я саме хочу донести своєю презентацією і що би хотів, щоб залишилось у слухачів”. 


 

    левитас

  • Олександр Левітас — бізнес-тренер і консультант із Ізраїлю

“Я, зазвичай, просто розвиваю своє мовлення, якийсь час говорю неголосно, поступово збільшуючи темп і силу голосу.

Але інші спікери використовують різні вправи для розігріву голосу, подібні вправи нескладно знайти в інтернеті”.


 Якщо маєте бажання  володіти магією слова та увагою публіки, як справжній оратор Демосфен, то для вас підібрали декілька цікавих книг, які точно в цьому допоможуть

1. Радислав Гандапас. «Камасутра для оратора» 

1000187220

2. Кріс Андерсон. «Успішні виступи на TED. Рецепти найкращих спікерів»

Без названия

3. Олександра Пожарська. «Цю промову неможливо забути. Секрети ораторської  майстерності»

377268_90611003   5_97_115

 4. Ненсі Дуарте. «Resonate»

1.00x-thumb

5. Ларрі Кінг. «Як розмовляти з ким завгодно, коли завгодно, де завгодно»

2442

6. Джеймс Х’юмс. «Секрети великих ораторів. Говори як Черчилль, тримайся як Лінкольн»

1005522756

 

Підготувала: Ольга Черниш

 


Останні публікації цього розділу:

П’ять шаблонів для створення впливової інфографіки для НУО

Як створювати контент, оптимальний для пошукових систем

SMM для громадського сектору: чому просто вести соцмережі вже недостатньо?

Огляд NGO Technology Report 2019: витрати на технології зросли на 51%

Грантрайтингові практики: спочатку про базис

П'ять порад із цифрового фандрайзингу для невеликих НУО