Державні сайти по-новому. Або як громаді знайти шлях до серця інвестора?

Кожна громада прагне підкреслювати свою унікальність, залучати нових партнерів та створювати більше можливостей для мешканців. Так, частину унікальних моментів можна відтворити самостійно  — ...

Dosvit_ГП2

Громадський Простір

Кожна громада прагне підкреслювати свою унікальність, залучати нових партнерів та створювати більше можливостей для мешканців. Так, частину унікальних моментів можна відтворити самостійно  — організовувати постійні тематичні зустрічі з мешканцями, влаштовувати обмін книжками у публічних просторах, привести до ладу сад біля історичного замку.

У інших випадках для підкріплення винятковості потрібна додаткова партнерська підтримка, зокрема інвестиції. Без них втілення таких проектів як перетворення бібліотеки на коворкінг, побудова готелю, відкриття ветеринарної клініки та організація масштабних фестивалів буде у рази складнішим.

Як же знайти шлях до серця інвестора?

Цим матеріалом продовжуємо спецпроект  #ЦифровийБазар  — спільну серію публікацій з SocialBoost — українською civic tech організацією. Цього разу розповідаємо про секрети залучення коштів на проекти, які зможуть зробити вашу громаду видатною.

 

dosvit mock12


Є
декілька сценаріїв як інвестиційна пропозиція може потрапити на очі, а потім і у серце інвестора.

Найбільш очевидний та вірогідний варіант інформація про особливості та проекти громади в онлайн-просторі. Зокрема, на її офіційному сайті. Сайт — це перша точка входу на шляху знайомства інвестора з громадою.

Що потрібно зробити, щоб сайт справив гарне перше враження:

  • Оформіть ключові показники. Розкажіть про кількість населення та площу громади, бюджетні показники, участь у міжнародних проектах. Важливо, щоб ця інформація одразу кидалася в очі та була гарно оформлена. Та не забувайте, що інвестори мислять цифрами, тому також грамотно оформіть дані про кількість підприємств, ринків, закладів громадського харчування, інформацію про транспортну інфраструктуру.  
  • Актуалізуйте контакти. Продемонструйте свою відкритість — покажіть повний склад керівництва ОТГ з необхідними деталями — біографією, сферою відповідальності, прямими контактами (електронна пошта, телефон). Наприклад, на базі платформи Dosvit Cтаросалтівська та Білоберізька подають інформацію таким чином, що потенційному інвестору зрозумілий і попередній досвід (відповідно, потенціал голови), і кількість спеціалістів, які відповідають за роботу з залученням коштів.
  • Додайте інформацію про проекти. Готові публічні інвестиційні проекти — дуже важливий елемент первинної комунікації з потенційними партнерами. Це допоможе зорієнтуватися у тому, які сфери зараз є пріоритетними для розвитку, які є найбільш нагальними та по яким напрямкам вже ведеться робота. Спростіть інвестору роботу — і візуалізуйте всі проекти у зручному каталозі з дубляжем на мапі. Для прикладу можна надихнутися інтерактивною мапою проектів Софіївської ОТГ.

     

smartmockups_jvf6xtf3


Щоб зробити розділ про проекти вашою візитівкою, окрім точних розрахунків необхідної суми інвестицій, вкрай важливо грамотно подати контентну частину — деталізацію проекту.

Ділимося  п’ятьма порадами як підсилити опис вашої ідеї:

  1. Покажіть у чому цінність. Без складних бюрократичних конструкцій розкажіть про цінність проекту. У чому полягає проблема, яку він вирішує? Будьте лаконічні, оперуйте аналітикою.

     

  2. Чітко опишіть аудиторію. Відкриємо секрет — не існує такої аудиторії як «все населення громади» або «українці 18-60». Завжди є окремий, конкретний сегмент, на який ваше рішення направлене першочергово. Найкращим рішенням буде статистика чи хоча б чітко описані конкретні категорії аудиторії проекту. Наприклад: «сім’ї з дітьми 4-8 років», «пенсіонери — 5500-6000 осіб», тощо.

     

  3. Знайте хто ваші конкуренти. Ще один секрет — інвестори не люблять фразу «немає конкурентів». Зробіть домашню роботу,подумайте, де є схожі рішення та чітко аргументуйте свою перевагу.

     

  4. Озвучте заплановані результати та ризики. Пропишіть кількісні та якісні показники потенційного впливу проекту на громаду. Уникайте загальних фраз та намагайтеся  бути максимально точними. Наприклад, прорахуйте точну кількість нових робочих місць, відсоток приросту до бюджету громади, кількість нових туристів. Також не забувайте про опис ризиків, на них інвестор особливо звертає увагу.

     

  5. Підкріпіть все візуалізацією. Інфографіки, промальовані схеми запланованих будівель, лаконічні графіки та таблиці — ваші найкращі помічники у посиленні аргументації якості опису інвестиційного проекту. Це допоможе легше сприймати інформацію та зверне увагу на ключові моменти.

    smartmockups_judsvfk4


Інший сценарій контакту з інвестором — прямий вихід на нього. Декілька порад:

  • дослідіть який основний профіль інвестора, які проекти він зазвичай підтримує
  • не перевантажуйте лист інформацією, винесіть все ключове у презентацію
  • презентація теж має бути достатньо лаконічною — бажано не більше 12 слайдів. І знову ж таки – переводьте на сайт. Звісно, спочатку краще виконати рекомендації вище :)

Ну що, складаємо наступну пропозицію для інвестора?


А поки запрошуємо підглянути ще 5 секретів розвитку державних сайтів.


#ЦифровийБазар — це спецпроект, в рамках якого заплановано цикл матеріалів про те, як перетворити класичний набір сторінок на такий собі цифровізований стамбульський базар.

________

Інформаційна довідка

Dosvit — ІT-платформа, що дозволяє громадам України за кілька днів створити власні сайти та приєднати необхідні додатки — з акцентом на інвестиційній привабливості, зручності для громадян та відкритості до туристів.  

Проект реалізується в рамках програми USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE). До консорціуму виконавців програми DOBRE, на чолі з Global Communities, входять: Український кризовий медіа центр, SocialBoost, Фундація підтримки місцевої демократії, Польща (FRDL/FSLD), Малопольска школа державного управління при Краківському університеті економіки (MSAP/UEK), Національний демократичний інститут (NDI). Програма USAID DOBRE працює в 7 цільових областях: Дніпропетровській, Івано-Франківській, Харківській, Херсонській, Кіровоградській, Миколаївській та Тернопільській.


Останні публікації цього розділу:

6 вагомих причин практикувати SEO для громадських організацій

Ефективний реліз. Мати продовження, достойне яскравого задуму

Стратегічне планування для НУО: керівництво з основ

Як за допомогою "гри в кості" запустити соцпідприємництво? Розказуємо інтерактивно

Найпоширеніші помилки грантрайтингу. Аналізує «Креативна Європа»