Content-first стратегія перемагає

Що потрібно сформувати спочатку — контент чи дизайн? Важко визначитись, якщо ви формуєте стратегічний напрямок для діджитал проекту. Та практика переконує, контент треба формувати раніше за дизайн. ...

headway

Громадський Простір

Що потрібно сформувати спочатку — контент чи дизайн? Важко визначитись, якщо ви формуєте стратегічний напрямок для діджитал проекту. Та практика переконує, контент треба формувати раніше за дизайн. На це є вагомі причини.

Копірайтинг та графічний дизайн (або контент та дизайн) йдуть пліч-о-пліч.

Копірайтери та арт-директори складають динамічні тандеми, які творять найкращі промо всіх часів.

Добре знати, що контент та дизайн можуть працювати разом, та часом важко визначитись: з чого почати, формуючи стратегічний напрямок проекту, веб-сайту або додатку.

Контент є лідером у цій дискусії

І ось чому.

Проблема: Дизайн – вабить. Текст (зазвичай) – ні.

Дизайн несе в собі елемент розваги. Коли ви починаєте новий проект та шукаєте натхнення, звісно, вас більше захопить перегляд інших веб-сайтів або платформ, чи пошук відео та образів героїв, які вам подобаються, аніж ретельне вивчення 150-ти сторінок досліджень вашої цільової аудиторії.

Та дизайн на цьому етапі є, насправді, лише втіленням того, ЯК сказати те, ЩО ви бажаєте сказати.

Саме контент стратегія формує те, ЩО ви бажаєте сказати

Пріоритет контенту перед дизайном дає кращий результат.

По-перше, дизайн має НАБАГАТО БІЛЬШЕ аспектів для обміркування. Він має досконало передавати суть та задовольняти вимоги бренду, виглядати та сприйматися стовідсотково правильно, мати відповідну швидкість та витончений інтерфейс тощо. Не дивно, що дизайнерам доводиться дуже довго працювати для досягнення результату.

З іншого боку, контент прямо сфокусовано на передачу самого меседжу. Він виконує тільки одну функцію, але саме її він має виконувати бездоганно. Якщо меседж та контент можуть керувати дизайном на стратегічному рівні, то дизайн цього робити не може (або не повинен).

Просто уявіть громадську організацію, яка розробляє новий дизайн свого веб-сайту. Одним з дизайнерських рішень є вибір шрифту. Він повинен бути чітким, розбірливим, швидко завантажуватись та відмінно виглядати на всіх пристроях. Але меседжем, який передає той шрифт, керує саме контент. 

Дизайн – це комунікація. Ти не можеш комунікувати, якщо не знаєш, що хочеш сказати.

Так що ж робити, коли ідеальний шрифт обрано, але коли ви виставляєте в ньому SEO-оптимізовані заголовки, вони не відображаються на сторінці як мали б?

Чи треба повертатися та обирати новий шрифт, на що вже й так було витрачено чимало часу? Або слід жертвувати меседжем і SEO-оптимізацією та змінити контент, тому що шкода поступитися обраним шрифтом?

Правильна відповідь – надати контенту пріоритет

Подібних випадків може бути чимало. Якщо ваш веб-сайт чи додаток розробляється абсолютно незалежно від контенту, ви неминуче зіткнетесь з ситуацією, коли будете намагатися втиснути контент у рамки обраного дизайну, жертвуючи меседжем.

Content-first проекти закінчуються вчасно та в рамках бюджету

Визначення контент стратегії (наприклад, з’ясування того, що ви хочете сказати) може зайняти багато часу. Але як тільки цей етап пройдено, як правило, вдається знайти і найкращий спосіб виразити думку.

Коли ви чітко визначили, що хочете сказати, розробити найкращий спосіб донести сенс легше, аніж намагатися сформувати «як» та «чому» одночасно.

… та переконайтеся, що з вами в тандемі є дизайн 

Не варто недооцінювати дизайн. Адже він є важливою складовою стратегічних процесів.

“Зроби це — і вони прийдуть”... Якщо продукт хороший, а контент корисний, то люди будуть використовувати його, чи не так? Ні, не так.

Дизайнери пропонують необхідну дозу реальної поведінки людей, а не те, як ми хочемо, щоб вони поводилися.

Дизайнери найбільш близькі до кінцевого користувача. Вони часто є “адвокаторами” для тих, хто фактично використовує продукт.

Дизайнери можуть не розуміти меседжу, але вони краще розуміють потребу.

Дизайнери знають і про можливості.

Немає сенсу виходити з блискучою контент стратегією, якщо вона цілковито неприйнятна.

Замість висновків

Розробляти структуру меседжу, підбирати слова, правильні канали для його передачі світові, а також правильний спосіб візуального відтворення – не легко. Є багато змінних, пакування також потребує витонченості та майстерності, проб та помилок.

Що ж варто робити, аби збільшити шанси на успіх. Керуючись контент стратегією та підкріплюючи її дизайном, ви допомагаєте зробити ясним те, що ви хочете сказати, який меседж має отримати ваша аудиторія, ще до того, як ви спробуєте визначити якого формату має бути даний меседж.

Це означає, що, перед тим, як перейти до ЯК ви хочете щось відкомунікувати, сформулюйте ЩО САМЕ ви хочете сказати. При чітко визначеному «ЩО», «ЯК» само набуде форми і стане на місце.

 

Підготувала Русана Бабкіна за матеріалами enginess.io


Останні публікації цього розділу:

Коли крапка має значення. Подібні назви ГО — що каже закон?

Які дані про кандидата/ку на посаду роботодавець вимагає на законних підставах?

Як (не)писати на "Громадський Простір": поради для користувачів/ок Порталу

Ви ФОП чи юридична особа з Херсонщини? Змінювати місце реєстрації не потрібно

Як зберігати чутливі дані та на що слід звернути увагу?

Як зареєструвати громадську організацію в умовах війни