Чи помер прес-реліз? Громадські організації та медіа

Вікторія Потолокова у громадській організації «Дивовижні» розбудовує відносини із медіа, адмініструє сайт та веде акаунти в Інстаграмі та Телеграмі. Спеціально для "Бази знань" на Громадському ...

Потолокова (2)

Громадський Простір

Вікторія Потолокова у громадській організації «Дивовижні» розбудовує відносини із медіа, адмініструє сайт та веде акаунти в Інстаграмі та Телеграмі. Спеціально для “Бази знань” на Громадському Просторі вона розповіла про особливості розбудови стосунків між громадськими організаціями та ЗМІ, та порадила, як зробити журналістів постійними друзями вашої НУО.

тттт

 Чим громадські організації можуть бути корисні для медіа і навпаки – чому ГО варто працювати з журналістами?

І медіа, і ГО фактично роблять одну справу – працюють із суспільством та закладають певні меседжі для впливу. Завдяки висвітленню в медіа, діяльність ГО стає більш помітною, збільшується рівень впізнаваності та довіри, репутації. В залежності від мети, ви можете зібрати більше людей на захід, розказати про конкурс або пояснити мету діяльності вашої ГО, якщо будете співпрацювати зі ЗМІ.

У свою чергу, для журналіста ви можете стати основою для класного матеріалу, джерелом цікавих та корисних новин. Це співпраця, від якої у виграші залишаться обидві сторони.

Журналісти роблять матеріали про актуальні на сьогоднішній день соціальні тенденції. Для того, щоб про вас написали – будьте саме такими!

Головне – не бійтесь налагоджувати відносини з редакціями ЗМІ вашого міста. Журналісти весь час знаходяться у пошуку теми для гарного матеріалу. Якщо ви самостійно його запропонуєте, або хоча б надішлете прес-анонс вашого заходу – це може стати початком плідної співпраці.

тттт

 Як “змусити” медіа не пропустити ваш захід

Їх не треба змушувати, бо тоді вони будуть вас лише боятися. Тут головна задача – зацікавити журналістів та запевнити, що ваш захід буде корисним для них та дасть основу для класного матеріалу.

журналістам точно не буде цікавий черговий круглий стіл

Підійдіть креативно до планування самого заходу. Журналістам точно не буде цікавий черговий круглий стіл чи панельна дискусія. Створюйте більш креативні формати, що зацікавлять відвідувачів та змотивують журналістів розказати про ваші нетривіальні підходи у роботі, взяти інтерв’ю чи запросити до студії.

Наприклад, на початку роботи у новому місті для особистого знайомства ми влаштовуємо прес-сніданки, що підштовхують до набагато особистішого, ніж зазвичай, спілкування та дружньої атмосфери.

По-друге, запросіть журналістів вчасно (не за місяць і не за день до події). Найкращим варіантом буде запрошення за тиждень до події та особисте нагадування за декілька днів, щоб про захід точно не забули.

Почніть писати короткі, лаконічні, але цікаві запрошення, прес-анонси. Не треба “лити воду”, вигадувати скандальні назви – у такому разі ваш прес-анонс, скоріше за все, і не прочитають. Деякі вважають, що у наш час прес-анонс помер – через їх величезну кількість, через модифікації, яких зазнають сучасні ЗМІ. Але навіть сьогодні це найпростіший спосіб розказати про себе і свою подію редакції, не маючи особистих контактів. Справа в тому, що вимоги до написання прес-анонсів стали більш жорсткі і зроблені “на тяп-ляп” анонси навіть не читаються журналістами.

В регіонах прес-анонси все ще на троні журналістики. Коли ми проводили минулого року фестиваль uCRAZYans, місцеві ЗМІ нас дуже підтримали та охоче анонсували подію. Тут гарним козирем буде складання такого прес-анонсу, який журналісту не треба буде переробляти, а можна одразу публікувати.

тттт

Кілька кроків до того, як зробити медіа своїми постійними друзями та партнерами

  • Створіть медіамапу, куди варто занести всі ЗМІ, співпраця з якими вас цікавить, їхні робочі контакти та в ідеалі ще особисті. Медіамапу слід постійно оновлювати, відстежувати появу нових ЗМІ та кадрів.
  • Познайомтеся з необхідними представниками медіа особисто або принаймні в соцмережах. Вони повинні знати вас “в обличчя” та мати ваші контакти на випадок, якщо потрібно буде дати коментар чи відповісти на питання.
  • Намагайтеся підтримувати з ними контакти, не давайте забувати про себе, при цьому не нав’язуйтесь. Достатньо буде вітати зі святами у соцмережах, іноді пропонувати теми для матеріалів, долучатись до дискусій на сторінках у соцмережах.
  • Якщо ЗМІ зробило матеріал про вас – репостніть його у свої соцмережі та обов’язково тегніть видання. Таким чином ви зробите рекламу і для себе, і для них.
  • Запрошуйте дружніх вам журналістів на всі заходи, що можуть бути цікаві для видання, та про які хочете розказати ви.

Дуже важливо пам’ятати, що діяльність будь-якої ГО неодмінно вимагає публічного висвітлення для того, щоб бути ефективною та видимою. В наш час, коли більшість інформації і бізнесу сконцентрована у соцмережах, безглуздо відвертатися від них та працювати за старими схемами. Просувайте соцмережі, співпрацюйте з лідерами думок та ЗМІ, і ви відчуєте підтримку та допомогу з боку суспільства.


Останні публікації цього розділу:

Як зібрати роботу докупи: продовжуємо говорити про корисності

Як зібрати роботу докупи? Корисні інструменти, якими варто користуватися ГО

Конфлікти в групі: як очистити атмосферу в команді

Встигнути допомогти собі. 6 слушних порад волонтерів для волонтерів

Фандрайзинг: як і де залучати ресурси громадським організаціям

Ефективні комунікації: Чому? Як? Для кого? Коли? Де?