5 креативних ідей для лайвової стратегії НУО

Прямі ефіри — наприклад, Facebook Live — можна використовувати для цілей свого бренду. Але якщо вже робити, то якісно, а для цього потрібна стратегія, час, ресурси тощо. Дистанційна робота і нова ...

103978444_668238317364455_8160936357926765810_n

Громадський Простір

Прямі ефіри — наприклад, Facebook Live — можна використовувати для цілей свого бренду. Але якщо вже робити, то якісно, а для цього потрібна стратегія, час, ресурси тощо. Дистанційна робота і нова хвиля діджиталізації беруть своє, тому живе відео знову в центрі уваги.

За даними Facebook, в США кількість тих, хто дивиться прямі трансляції, збільшилася на 50% з січня 2020. 

Тож, нові часи підказують, що варто більше приглядатися до такого інструменту комунікації зі своєю аудиторією.

Кожне п’яте відео на Facebook — є прямою трансляцією

Що дають лайви? У першу чергу, унікальну можливість побудувати довіру за допомогою інтерактивних розмов. Картинка в прямому ефірі привертає увагу —  особливо, коли аудиторію сповіщають.  І зараз, коли знову бум на лайви, можна випробувати їх як новий інструмент у вашій комунікаційній стратегії.  Леслі Грін, менеджер кампаній в соцмережах HubSpot, радить:

Перш ніж вписати ефіри у свою стратегію, дайте собі відповіді на ці питання:

  • Для чого вам Live?
  • Чи є у вас на це ресурс та час?
  • Чи ваша цільова аудиторія буде з вами тут на лайві?  

 woman-using-macbook-4064176

5 креативних ідей для непересічних прямих ефірів 

 

  1. Навчання

Дуже добра справа — дати своїм прихильникам в соціальних медіа — нові знання. Навчання наживо — чудовий спосіб залучити аудиторію. До речі, так ви ще й більше додасте розуміння, а чим власне ви експертні, що і як робите. Бо соціальні мережі — велике море всього і одразу, виокремити хто чим займається — ширшій аудиторії непросто.

Проводячи заняття в прямому ефірі, ви додаєте певний рівень щирості, автентичності та зв’язку. Адже, в реальному часі ви можете відповісти на будь-яке питання, додане в коментарях, порадитись, отримати фідбек щодо свого продукту чи ініціативи.

Живий формат запитань та відповідей сприяє залученості. Live відео отримає свою кількість переглядів і пост-фактум, коли ви збережете та завантажите запис.  

  1. Підтримка доброї справи 

Під час прямого ефіру розкажіть про ваш проект, але від того, як влучно ви це зробите, залежатиме і ефект. Унікальні переваги і цінність,  конкретна історія успіху, позитивна зміна, яку принесе спільна підтримка  — усе це важливо, щоб аудиторія почула і перейнялась, захотіла допомогти.

Ви можете таким чином інформувати, долучати до підтримки і відстежувати характер запитань, аби надалі, плануючи промоцію кампанії чи продукту, враховувати: як реагують люди, що їх цікавить, які моменти потрібно відкомунікувати окремо, більше, ширше. 

Завжди давайте посилання, де отримати більше інформації.  

  1. Неформальна зустріч

Знайдіть час, щоб поговорити на теми, які цікавлять вашу аудиторію, можна ініціювати щотижневі дружні ефіри. Під час онлайн зустрічі учасники можуть відповідати на питання аудиторії, оцінювати процеси та перспективи громадського сектору міста, громади і планети). Звичайно, серія Live заходів вже потребуватиме більшої підготовки, ніж інші формати. Але, як теле шоу, воно може стати тим контентом, на який ваша аудиторія так довго чекала і завдяки якому ви досягнете нових комунікаційних звершень. 

  1. Онлайн включення “з полів” 

Наприклад, ви робите цікаву майстерню, де дуже креативно, цікаво. Покажіть, поділіться цим наживо — яка у вас цікава акція, подія, чи певний процес. Відео в прямому ефірі дає глядачам можливість поглибити свій зв’язок з вами, адже це щось спонтанне, не сплановане, не відшліфоване — добре заходить. 

  1. Груповий Live  

У Facebook є понад 10 мільйонів груп, щомісяця ними користуються 1.4 мільярди людей. Подумайте про що б ви хотіли поговорити з групою, кого з експертів чи лідерів думок запросити в ефір на ексклюзивне спілкування. Групи часто менші і більш нішеві, ніж офіційні сторінки, швидше за все, там аудиторія буде більше в темі і матиме інший рівень зацікавленості. 

І є  ще трохи добрих порад для вас:

Перед тим, як почати Live:

  • Перед прямою трансляцією заохочуйте свою аудиторію долучатися. Створіть для цього спеціальні пости та повідомляйте в сторіз. У своєму промоційному контенті збирайте питання. Це гарантуватиме, що створений вами контент є релевантним та своєчасним.
  • Перевірте всі налаштування, зручність, висоту, відстань, звук, підключення до Інтернету та будьте готові до початку “шоу”.
  • Заздалегідь пропишіть влучні текстовки — переконливий опис ефіру. Це збереже вашу грамарепутацію, допоможе уникнути одруків, помилок, підсилить загальне враження від вашого відео. У такий спосіб ви уникните орфографічних чи граматичних помилок. 

Під час прямого ефіру 

  • Якщо ви знімаєте на телефон, створіть найкращу з можливих картинок, оберіть відповідні фокус та експозицію. 
  • В ефірі тримайтесь дружньо, заохочуйте свою аудиторію до участі. Відповідайте на питання прихильників. Отримайте більше залучення, поділившись стрімом у групах або сторінках, якими ви керуєте, а також ваших дружніх партнерів. 
  • Хоча ваша аудиторія віртуальна, спробуйте все ж встановити прямий очний контакт. Увійдіть в контакт з камерою.
  • Обережно з музикою в прямому ефірі. Використання комерційної музики без прав, може стати підставою для видалення вашого прямого ефіру. Але є Sound Collection within Facebook’s Creator Studio

Facebook рекомендує робити лайви принаймні протягом 15 хвилин або довше.  

Після прямого ефіру

  • Після закінчення трансляції збережіть відео. 
  • Прекрасний спосіб відтворити цей контент — поділитися ним у своїх стрічках, сторіз та інших соцмережах.
  •   А ще можна і варто зробити практичні нотатки, щось корисне з порад, висловів, рефлексій занотувати — для своєї сторінки, сайту або вашого дружнього Простору) 

Так, прямих ефірів дійсно в рази побільшало в українському фейсбуці. І тепер вони стають більш кежуальні, атмосферні та дружні.

Вдалих, заряджених та цікавих вам лайвів! Підвищуйте поінформованість про свою організацію, будьте креативними!  

 


Останні публікації цього розділу:

Коли крапка має значення. Подібні назви ГО — що каже закон?

Які дані про кандидата/ку на посаду роботодавець вимагає на законних підставах?

Як (не)писати на "Громадський Простір": поради для користувачів/ок Порталу

Ви ФОП чи юридична особа з Херсонщини? Змінювати місце реєстрації не потрібно

Як зберігати чутливі дані та на що слід звернути увагу?

Як зареєструвати громадську організацію в умовах війни