Методист/ка з історії України до SavED / Methodist History of Ukraine at SavED
ЗАВЕРШЕНО
Міжнародний благодійний фонд savED (надалі – фонд) – це українська благодійна організація, створена в липні 2022 року для реагування на нагальні потреби освітньої галузі, яка серйозно постраждала від російської агресії. savED була однією з перших українських організацій, яка безпосередньо взаємодіяла з постраждалими від війни та нещодавно звільненими громадами (в першу чергу, Київської та Чернігівської областей) для проведення оцінки потреб в освітньому секторі та підготовки приблизних обчислень збитків, завданих українським закладам освіти (школам, дитячим садочкам, закладам професійної та вищої освіти).
Фонд оголошує збір пропозицій на надання послуг Методист з історії України для проєкту “Відновлення освітнього процесу в Україні – тестування підходу із надолуження освітніх втрат в цифрових освітніх центрах” (надалі – проєкт). Даний проєкт реалізується за фінансової підтримки Європейського союзу (надалі – донор).
Зацікавлених кандидатів просимо відправляти свої пропозиції на електронну адресу [email protected] з темою листа “Методист з історії України_Відновлення освітнього процесу в Україні – тестування підходу із надолуження освітніх втрат в цифрових освітніх центрах”. Пропозиція має включати резюме кандидата.
Пропозиції будуть прийматись до 15 березня 2024 року, до 18:00 (Київський час). Тільки відібрані кандидати отримають повідомлення в рамках даного оголошення.
Опис проєкту:
Проєкт спрямований на розробку та імплементацію програм подолання освітніх втрат у базовій середній школі з української мови, математики, англійської мови та історії України на базі цифрових освітніх центрів DLCs. У межах проєкту буде сформовано комплексні програми з кожного предмету на основі даних діагностичного тестування та експертної оцінки, проведено пілотування програм у цифрових центрах, враховано зворотний зв’язок від учителів та учнів та представлено результати широкому загалу (майстерки, конференції, видання Manual для вчителів тощо).
Тривалість проєкту: 18 місяців
Зайнятість: 100%
Основні обов’язки:
- Допомога у розробці єдиної програми для подолання освітніх втрат.
- Допомога у впровадженні навчальної програми з подолання освітніх втрат у школах, визначених та відібраних Замовником.
- Допомога у впровадженні навчальної програми з подолання освітніх втрат на базі цифрових освітніх центрів (DLCs), створених Замовником у Дніпропетровській області, в рамках проєкту.
- Послуги з онбордингу вчителів, відібраних для участі в проєкті.
- Послуги з підвищення кваліфікації вчителів, відібраних для участі в проєкті, через тренінги, семінари, воркшопи тощо, які будуть проводитись очно та/або у форматі онлайн.
- Аналіз та сканування поточної ситуації роботи над проєктом разом з учителями, які беруть участь в проєкті.
- Координація роботи вчителів під час впровадження системи з надолуження освітніх втрат. Надання групових та індивідуальних консультацій за запитом Замовника.
- Проведення роз’яснювальної роботи серед вчителів-учасників проєкту з приводу новітніх методик у сфері подолання освітніх втрат, сучасних цифрових освітніх інструментів та матеріалів, додатків та спеціальних програм, які можна використовувати під час навчального процесу.
- Допомога вчителям-учасникам у розробці їх планів для проведення занять з надолуження освітніх втрат протягом 12-тижневого циклу.
- Допомога вчителям-учасникам в організації тестування учнів (вхідне, проміжне та фінальне тестування).
- Послуги з розробки навчальних матеріалів для використання вчителями під час занять з надолуження освітніх втрат.
- Допомога Замовнику у розробці та проведенні тестування вчителів-учасників проєкту для оцінки ефективності проведених в рамках проєкту тренінгів, семінарів, воркшопів тощо.
- Збір та аналіз зворотного зв’язку від вчителів-учасників проєкту. Реагування на запити від вчителів-учасників проєкту та надання їм відповідей.
- Надання Замовнику порад та консультації з приводу внесення змін до розробленої програми для подолання освітніх втрат.
- Підготовка регулярних звітів (місячні або квартальні, за домовленістю Сторін) про обсяг та зміст наданих в рамках Договору послуг;
- Виконувати всі вказівки та інструкції фонду, пов’язані із дотриманням прав дитини та захистом від сексуальної експлуатації та наруги, слідкувати за дотриманням відповідних норм та положень з боку представників постачальників / підрядників;
- Забезпечувати високу якість роботи, що відповідає стандартам якості фонду та донора;
- Виконувати інші завдання, які випливають із суті та предмету проєкту.
Кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу:
До участі у конкурсі запрошуються фізичні особи – підприємці усіх форм власності, які відповідають наведеним кваліфікаційним вимогам:
- Освіта вища, рівень магістра.
- Вільне володіння українською мовою.
- Знання англійської мови на рівні A2-B2.
- Досвід роботи в навчальному закладі не менше 5-ти років.
- Доведений досвід розробки діагностичних завдань, навчально-методичних комплекстів, посібників, підручників, програм.
Пропозиції повинні супроводжуватись повним пакетом документів, які підтверджують правовий статус надавача послуг:
– фізична особа – підприємець (ФОП) – копії свідоцтва про державну реєстрацію (для зареєстрованих до 07.05.2011 року, якщо їм не було видано Виписку) або Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, витяг з реєстру платників податків.
Надсилаючи заявку, кандидат дає згоду на обробку персональних даних виключно в рамках процедур найму у фонді.
Примітка щодо запобігання сексуальній експлуатації та нарузі:
Сексуальна експлуатація та наруга заборонені в усіх формах. МБФ «СЕЙВД» впроваджує політику запобігання сексуальним домаганням, сексуальній експлуатації та нарузі, в тому числі на робочому місці. Процедури регулюються відповідно до політики ЗСЕН та внутрішніх правил і положень організації.
International Charitable Fund savED is a Ukrainian charitable organization, incorporated in July 2022 to respond to urgent needs of the educational sector seriously affected by russian aggression. savED was one of the first Ukrainian organizations engaged in direct interaction with war-affected and recently liberated communities (in Kyiv and Chernihiv regions) to conduct a needs assessment in the educational sector and prepare estimated calculations of the infrastructural damage to Ukrainian preschools, schools and VET institutions.
ICF savED (the Fund) announces a call for proposals for the provision of the Methodist History of Ukraine services for the project “Learning Recovery for Ukraine – testing catch-up approach in Digital Learning Centres” (the project). The project is implemented under the financial support of the European Commission (the donor).
Interested candidates should send their applications to [email protected] with letterhead “Methodist History of Ukraine_Learning Recovery for Ukraine – testing catch-up approach in Digital Learning Centres”. An application shall include a CV.
Applications will be accepted until March 15, 2024, by 6 p.m. (Kyiv time). Only shortlisted candidates will be contacted in response to this job advertisement.
Project Background:
The project’s overall objective is to help Ukrainian students remedy learning losses brought on by the pandemic and war and to improve their knowledge in key academic subjects. Lost instructional time is further exacerbated by highly affected soft skills and competencies of children, like the ability for teamwork, communication and social skills. Also, many children show signs of lasting anxiety and stress, affecting their learning and development ability. Thus, the given project activities will help to address all the above issues by developing and launching a comprehensive concept of catch-up to cover academic gaps in 4 key school subjects (Ukrainian, Mathematics, English and History of Ukraine) and foster the social life skills of Ukrainian students.
Duration of the project: 18 months
Employment: 100%
Position Duties and Responsibilities:
- Assistance in developing a unified program for overcoming educational losses;
- Assistance in implementing the educational program for overcoming educational losses in schools identified and selected by the Customer;
- Assistance in implementing the educational program for overcoming educational losses based on Digital Learning Centers (DLCs) established by the Customer in the Dnipropetrovsk region as part of the project;
- Onboarding services for teachers selected to participate in the project;
- Teacher training services for selected project participants through training sessions, seminars, workshops, etc., conducted in-person and/or online;
- Analysis and assessment of the current project status with participating teachers;
- Coordination of teachers’ work during the implementation of the educational program for overcoming educational losses. Provision of group and individual consultations as requested by the Customer;
- Conducting explanatory work among project participant teachers regarding innovative methods in overcoming educational losses, modern digital educational tools and materials, applications, and special programs that can be used during the teaching process;
- Assistance to project participant teachers in developing their plans for conducting sessions on overcoming educational losses over a 12-week cycle.
- Assistance to project participant teachers in organizing student testing (entry, interim, and final testing);
- Development of educational materials for teachers’ use during sessions on overcoming educational losses;
- Assistance to the Customer in the development and implementation of testing for project participant teachers to assess the effectiveness of conducted training sessions, seminars, workshops, etc;
- Collection and analysis of feedback from project participant teachers. Responding to requests from project participant teachers and providing them with answers.
- Providing advice and consultation to the Customer regarding changes to the developed program for overcoming educational losses;
- Preparation of regular reports (monthly or quarterly, as agreed upon by the Parties) on the volume and content of services provided under the Agreement;
- To follow all instructions of the Fund’s team related to child protection and safeguarding and protection from sexual exploitation and abuse; monitor compliance with relevant norms and regulations by representatives of suppliers/contractors;
- To ensure high quality of work that meets the Fund’s and donor’s quality standards;
- To execute other tasks arising from the project’s essence and subject.
Qualifications:
Individual entrepreneurs of all forms of ownership who meet the following qualification requirements are invited to participate in the tender:
- Education: Master’s degree.
- Proficiency in the Ukrainian language.
- English language skills at levels A2-B2.
- Minimum 5 years of experience working in an educational institution.
- Proven experience in developing diagnostic tasks, educational-methodical complexes, manuals, textbooks, and programs.
Proposals must be accompanied by a complete package of documents confirming the legal status of the service provider:
- individual entrepreneur – copies of the certificate of state registration (for those registered before May 7, 2011, if they were not issued an Extract) or Extract from the Unified State Register of Legal Entities and Individual Entrepreneurs, excerpt from the taxpayer registry.
By sending the application, the candidate solely consents to the personal data processing for recruitment processes.
Note about Prevention of sexual exploitation and abuse:
Sexual exploitation and sexual abuse are prohibited in all its forms. ICF savED implements policies to prevent sexual harassment in the workplace, sexual exploitation and abuse. The procedures are regulated according to the PSEA policy and organizational rules and regulations.