Програма грантів для журналістів Media Fellowship 2022

ЗАВЕРШЕНО

Зафіксувати у Google календарі!


Додано:
Internews Ukraine

Запрошуємо українських медійників та лідерів думок, які висвітлюють проблему вживання тютюнових та нікотинових виробів та необхідності посилення державної політики для подолання епідемії вживання тютюну долучитися до цьогорічної хвилі Програми грантів Media Fellowship-2022!

АКТУАЛЬНІСТЬ ПРОГРАМИ ГРАНТІВ MEDIA FELLOWSHIP-2022

16 грудня 2021 року увійде в історію як день, коли законодавці України вибрали здоров’я нації, ухваливши антитютюновий Закон 1978-ІХ. Завдяки цим змінам вже з липня цього року заборонено куріння у громадських місцях сигарет для нагрівання. Саме вони, користуючись невизначеністю у законодавстві, з 2017 року стрімко набули популярності серед молоді.

Зберегти позитивну динаміку допоможуть й норми Закону 1978-ІХ, частина яких вже набрала чинності, та норми, які наберуть чинності в найближчий час, як-от:

  • заборона куріння пристроїв для нагрівання тютюну у визначених законом громадських місцях на рівні із сигаретами, кальянами та е-сигаретами;
  • заборона реклами, стимулювання продажу та спонсорство електронних сигарет, рідин, що у них використовуються, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння (у тому числі пристрої “IQOS”, “glo”);
  • заборона сигарет та тютюну для самокруток з характерним смаком і ароматом (ароматизовані сигарети);
  • запровадження вимоги до вмісту та технічних характеристик електронних сигарет та рідин та заборона рідини для е-сигарет з характерним смаком і ароматом;
  • запровадження комбінованих (картинка + текст) медичних попередження розміром 65% від розміру пачки на тютюнових виробах для куріння та текстових медичних попереджень на електронних сигаретах і рідинах до них.

Важливо, що такі ініціативи широко підтримуються громадськістю, про що свідчить нещодавнє репрезентативне опитування від Київського міжнародного інституту соціології (КМІС). Абсолютна більшість респондентів (80%) підтримують заборону куріння тютюнових виробів для електричного нагрівання у громадських місцях (їх курять із пристроями, які в Україні представлені брендами “IQOS”, “glo”). Разом з цим 86% опитаних підтримують розширення громадських місць, вільних від диму (наприклад, робочі місця, офіси, приміщення підприємств, готелі).

Проте радіти перемозі зарано. Щороку 130 тисяч українців помирають від хвороб спричинених курінням, адже тютюнова індустрія шукає будь-які можливості, аби продовжити конвертувати здоров’я українців у свої прибутки. Страждає й наша економіка: за розрахунками експертів, щорічні економічні втрати рік складають 3,2% ВВП України, або близько 179 млрд грн (станом на 2021 рік) внаслідок ранньої втрати працездатності курцями, соціальних виплат та лікування хвороб, викликаних курінням.

Тільки спільними зусиллями, посиленням антитютюнового законодавства і постійною увагою громадськості та медіа можливо подолати куріння в Україні, захистивши здоров’я нашої нації. Долучайтесь до Програми грантів Media Fellowship-2022!

ТЕМАТИКА ПРОГРАМИ ГРАНТІВ MEDIA FELLOWSHIP-2022
  1. Важливість впровадження антитютюнових норм передбачених Законом №1978-ІХ для захисту здоров’я українців. Міфи та маніпуляції тютюнової індустрії щодо антитютюнових норм

  2. “Win-win” політика України щодо підвищення акцизів на тютюнові та нікотинові вироби, яка зменшує їхню доступність (особливо для дітей та молоді)

  3. Нові антитютюнові заходи Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну, які має втілити Україна [для подолання тютюнової епідемії]

  4. Втручання тютюнової індустрії на законодавчий процес та протидія політиці захисту населення від шкоди тютюну та нікотину: викриття конкретних кейсів [ «акцизна поправка», «блокування ухвалення 4358», «поправка про відновлення куріння», «протидія підвищенню акцизів, сплата податків в бюджет росії», «благодійність на крові», «реклама у національному стилі» тощо]

Заявки на участь у Програмі грантів мають розкривати тему через історії окремих людей, зміни в житті їхніх сімей, історії пацієнтів/ок, які страждають від захворювань, пов’язаних з курінням тощо. Звертаємо  увагу, що така подача може бути частиною матеріалу, а не весь контент побудований на «героєві». 

! Проєкти, які стосуються пропаганди здорового способу життя і способів відмови від куріння, НЕ Є ПРІОРИТЕТНИМИ для Грантової програми.

СЕРЕД МАТЕРІАЛІВ ПРОГРАМИ ГРАНТІВ MEDIA FELLOWSHIP-2022 МОЖУТЬ БУТИ:
  • документальний фільм – хронометраж до 45 хвилин (для телебачення або YouTube);
  • фільм-розслідування – хронометраж до 45 хвилин (для телебачення або YouTube);
  • проєкт у форматі відеоблогу – щонайменше 5 серій тривалістю від 10 хвилин кожна;
  • серія із щонайменше 5 текстових публікацій – від 7 тис. знаків кожен матеріал (наприклад,  журналістські розслідування, лонгріди, аналітичні матеріали тощо); 
  • серія із щонайменше 5 випусків авторського проєкту на радіо – хронометраж від 15 хвилин кожен;
  • інші типи контенту, які, на думку автора, можуть якнайкраще розкрити тематику та  залучити більшу аудиторію. 

! Апліканти, які оберуть у якості грантового матеріалу фільм, мають також публікувати протягом трьох місяців щонайменше по одному тізеру тривалістю 30 – 60 с.

ХТО МОЖЕ БРАТИ УЧАСТЬ?
  • журналісти/ки будь-якого типу медіа (друковане, онлайн, ТБ, радіо);
  • незалежні журналісти/ки, які співпрацюють з медіа; 
  • медіа; 
  • блогери/ки, лідери/ки думок.

Апліканти повинні не мати досвіду співпраці з тютюновою індустрією

Учасник/ця, який/а надсилає пропозицію на Програму грантів Media Fellowship-2022 має враховувати, що в разі його/її перемоги, необхідне документальне підтвердження від медіа, в якому заплановане поширення грантових матеріалів.

Блогери/ки та лідери/ки думок можуть опублікувати матеріали на своїх сторінках у соціальних  мережах без публікації у медіа за таких умов:  

  • понад 50000 підписників у профілі в соціальній мережі;
  • або YouTube-канал, який має 90 000+ підписників.
БЮДЖЕТ ГРАНТУ

Максимальна сума гранту, який надаватиметься переможцю/ниці дорівнює еквіваленту в гривні  3750 доларів США. Кошти будуть виплачені в національній валюті – гривні.

ЯК ПОДАТИ ЗАЯВКУ?

Подати заявку на участь можна за покликанням. Учаснику/ці буде необхідно надати деталі про концепцію грантового проєкту та додати до аплікаційної форми заздалегідь підготовлений  кошторис (зразок до завантаження) та виробничий план (зразок до завантаження). 

Дедлайн подачі заявки на Програму грантів та тривалість виконання. Заповнити аплікаційну форму для участі у Програмі грантів можна до 24 жовтня 2022 року (включно)

Матеріали, виготовлені в рамках Грантової програми мають бути завершені та поширені до 19 грудня 2022 року.

Процедура визначення відбору, визначення та оприлюднення переможців

Після заповнення заявки Програми грантів, кожен учасник/ця отримає лист-підтвердження. Він буде містити інформацію щодо зарахування, або ж щодо необхідності доповнити заявку.

Усі подані заявки будуть попередньо відібрані до тематичних вимог Програми грантів. Комісія Програми грантів, яка складатиметься з медіаекспертів/ок й експертів/ок з антитютюнових громадських ініціатив, оцінює заявки на основі визначених критеріїв за визначеною бальною системою.

Визначення переможців/ниць Програми грантів відбувається за рейтингового ранжування загальної суми балів, які отримала грантова заявка.

Після збору всіх заявок Грантова комісія обере найвдаліші пропозиції. Результати буде  оголошено 4 листопада 2022 року на сайті internews.ua. Усі учасники отримають лист із  результатами на електронну пошту, зазначену в анкеті. 

КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ:

І. Вимоги до змісту: відповідність тематиці, креативність, детальність опису ідеї, наявність  чіткої концепції, планомірність розподілу матеріалів і покроковий план роботи, кількість запропонованих матеріалів, рівень  охоплення медіа / блогу. 

ІІ. Вимоги до бюджету: дотримання вимог до складання бюджету, обґрунтованість  запланованих витрат. 

Попередня участь у Програмі грантів Media Fellowship-2021, активність кандидата/ки на грант у попередніх заходах ГО “Інтерньюз-Україна” та в рамках інших антитютюнових кампаній є додатковою перевагою.

Інші критерії відбору до грантової програми

  • перевага буде надаватися медіа та блогерам, які популяризують і дотримуються  цінностей громадського здоров’я; 
  • ексклюзивність матеріалів; 
  • поширення матеріалів та їхніх адаптованих версій на різних платформах одного або  декількох медіа. 

Під час оцінювання заявок комісією Програми грантів учасникам/цям можуть бути надіслані додаткові запити.

Вимоги до бюджетних статей кошторису.  Кошти, надані в межах Програми грантів, можуть бути використані винятково для:

  • оплати гонорарів авторам матеріалів, 
  • транспортних витрат, які пов’язані з проєктною діяльністю, 
  • виготовлення інфографіки, фотозйомку, відеозйомку, монтаж, постпродакшн,
  • додаткове просування матеріалів (наприклад, на рекламу у соціальних мережах).

Грант не покриває:

  • консультаційні послуги,
  • відшкодування витрат, пов’язаних із коливанням валютного курсу 
  • сплату боргів, 
  • оренду офісу та оплату комунальних послуг, витрати, які не пов’язані з досягненням проєктних цілей. 
СПІВПРАЦЯ З ПЕРЕМОЖЦЯМИ/НИЦЯМИ

Підписання контракту 

Після перемоги грантоотримувачі протягом двох днів до 4 листопада 2022 року (15:00) повинні  надати документальне підтвердження від медіа, в якому заплановане поширення стпендійних  матеріалів на заявлену тему. 

До 7 листопада 2022 року планується підписання грантового контракту. Усі необхідні для співпраці  документи (перелік буде наданий) необхідно буде надіслати за адресою: ГО «Інтерньюз Україна», м. Київ, вул. Ризька, 15, індекс 04112, примітка “Media Fellowship-2022″. 

Грантові кошти 

Фінансування грантового проєкту відбуватиметься поетапно. Переможці отримуватимуть частину грантової підтримки після поширення кожного матеріалу, описаного в пропозиції. Можливість авансування та його розміри визначаються індивідуально з огляду на виробничу необхідність.

Для отримання останньої частини грантових коштів, крім поширення завершального контенту до 19 грудня 2022 року, переможцям необхідно: 

  • надати інформацію про охоплення всіх матеріалів; 
  • надіслати оригінали актів виконаних робіт на адресу: ГО «Інтерньюз-Україна», м.Київ,  вул.Ризька 15, індекс 04112.

Виробництво матеріалів 

! Прохання надсилати перші чернетки / плани матеріалів не пізніше, ніж за сім робочих днів до  запланованого поширення контенту.  

За три робочі дні до випуску / публікації медіа матеріалу учасники Програми грантів мають  надіслати його для консультації перед публікацією. Це важливо, аби організатори могли  пересвідчитися, що майбутній матеріал дійсно відповідає заявленій концепції. E-mail для  листування: [email protected].

Автори можуть надсилати лише готовий, на їхню думку, матеріал. Контент може бути надісланий на доопрацювання із зазначенням конкретних пропозицій та зауважень, як-от: необхідність у підкріпленні матеріалу фактами, удосконалення логіки, причинно наслідкових зв’язків тощо.


Останні публікації цього розділу:

Тендер на закупівлю побутових модулів (UCBI III)

Розміщення та просування брендів Медцентру та БО «100 ВІДСОТКІВ ЖИТТЯ»

Пошук учасників на волонтерський проект "Solidarity has no age" в Португалії

Тендер на створення та підтримку Гарячої лінії для UNICEF

Відкритий тендер із закупівлі генераторів для підтримки критичної інфраструктури України

Закупівля послуг для посилення діючої промо-кампанії фандрайзингової платформи Університету Каразіна у мережі інтернет