Конкурс на втілення дослідження «Сприйняття та очікування щодо ветеранської політики серед ветеранів, ветеранок і їхніх сімей»
Veteran Hub, правозахисний центр для військовослужбовців «Принцип», Юридична Сотня та Простір Можливостей продовжують роботу над розробкою державної політики щодо ветеранів, ветеранок і їхніх сімей у співпраці з Міністерством у справах ветеранів.
Протягом понад 10 років російсько-української війни в Україні була відсутня єдина політика щодо ветеранів, ветеранок і їхніх сімей, яка б гарантувала справедливу підтримку після військової служби, регулювала сучасні статуси та ґрунтувалася б на дійсних потребах учасників бойових дій та їхніх сімей у довгостроковій перспективі.
Ми впевнені, що гідна державна підтримка найдосвідченіших воїнів — ветеранів і ветеранок — та визнання вкладу їхніх сімей є основою обороноздатності та збереження держави. На наше переконання, до ветеранів і ветеранок належать усі військовослужбовці, які здобули бойовий досвід у захисті Батьківщини. А їхня підтримка має бути сталою від моменту набуття бойового досвіду й впродовж всього життя, й забезпечувати їхні індивідуальні потреби на всіх етапах Шляху ветеранів і ветеранок.
Організації-авторки концепції державної політики розпочали цей діалог 2023 року, а у 2024 розпочали роботу щодо розробки нового підходу до державної підтримки ветеранів, ветеранок і їхніх сімей разом з Міністерством у справах ветеранів України. У листопаді 2024 року Кабінет Міністрів затвердив Стратегію ветеранської політики до 2030 року.
Розроблена політика сприятиме покращенню добробуту ветеранів, ветеранок та членів їхніх сімей. Вона посилить повагу до внеску воїнів, ветеранів і ветеранок у збереження української державності й пам’яті про чин полеглих. Нині Міністерство у справах ветеранів за активної експертної підтримки Ветеран Хабу, “Принципу”, Юридичної Сотні та Простору Можливостей напрацьовує нормативну базу майбутньої системи підтримки ветеранів, ветеранок і їхніх сімей.
Окрім власне напрацювання нормативної бази, важливим є донесення змін до аудиторії бенефіціарів — ветеранів, ветеранок і їхніх сімей. Для ефективної та чутливої комунікації важливе розуміння дійсних інформаційних потреб аудиторії, а також виважена робота з потенційними ризиками та очікуваннями.
Мета дослідження:
Вперше у державі формується єдина політика, яка має створити сучасну систему довготривалої підтримки та визнання ветеранів і ветеранок, які захищають державу. Також ветеранська політика визнає вклад членів родини воїнів.
Для ефективного сприйняття політики бенефіціарами важлива чутлива робота з очікуваннями аудиторії. Це, а також розуміння контексту аудиторії та включеність до розробки комунікації, закладуть підвалини всієї комунікації про підтримку ветеранів/ок і їхніх сімей та їхнього визнання.
Мета дослідження — виявити настрої, ставлення та очікування військових, ветеранів і ветеранок та їхніх родин щодо наданої державної підтримки, а також комунікації про ветеранів з боку державних/місцевих органів.
Напрацювання концепції здійснюється за підтримки Уряду Великої Британії.
1. З’ясувати думки ветеранів та ветеранок щодо державної підтримки та наскільки вона є:
● Справедливою;
● Своєчасною;
● Доступною;
● Чи задовільняє потреби учасників бойових дій наразі та у довгостроковій перспективі;
● Які об’єми підтримки чи її елементи є критичними для аудиторії.
2. Визначити очікування до держави та суспільства щодо визнання внеску ветеранів, ветеранок і їхніх сімей.
3. Виявити ставлення ветеранів та ветеранок до суспільно-політичних змін, що відбуваються у державі щодо учасників бойових дій, та комунікацію цих змін з боку державних органів влади щодо ветеранських політик, зокрема:
● Наскільки прозорою є ця комунікація;
● Хто має комунікувати про ці зміни;
● Очікування ветеранів та ветеранок від комунікації цих змін, якщо вони є негативними.
4. Визначити настрої ветеранів щодо мобілізаційної політики держави:
● Наскільки справедливою вона є стосовно ветеранів;
● Надання додаткової підтримки певним мобілізаційним аудиторіям або групам учасників бойових дій.
5. Окреслити, якими визначеннями та термінами керуються та мають керуватися органи державної/місцевої влади у комунікації щодо ветеранів та ветеранських політик, зокрема:
● Ставлення ветеранів та ветеранок до комунікації з боку державних/місцевих органів влади;
● Наскільки терміни та визначення, якими користуються органи місцевої/державної влади щодо досвіду, внеску й потреб учасників бойових дій є задовільними або дратівливими для ветеранів та ветеранок;
● Визначити терміни, якими би ветерани та ветеранки очікували комунікацію про їхній воєнний досвід, гарантії та соціальну подяку.
6. З’ясувати кого військові, ветерани та ветеранки вважають бенефіціарами державних гарантій/програм для учасників бойових дій.
7. Виявити очікування від комунікації з боку державних/місцевих органів влади щодо потенційних змін у державній підтримці для ветеранів та ветеранок:
● Рівень представленості спільноти у комунікації щодо потенційних змін у державній підтримці ветеранів та ветеранок;
● Хто саме має комунікувати про ці зміни;
● Очікування ветеранів та ветеранок щодо того як комунікувати про зміни надання державної підтримки;
● Очікування ветеранів та ветеранок щодо того як комунікувати неможливість надання певних гарантій або пільг.
Перелік потенційних груп респондентів:
- Чинні військовослужбовці та військовослужбовиці;
- Ветерани і ветеранки, які звільнилися з військової служби;
- Військовослужбовці/виці та ветерани/ки, які мають статус УБД;
- Родини військових/ветеранів: дружини/партнерки, чоловіки/партнери, батьки, повнолітні діти, сестри/брати.
За результатами дослідження виконавець має сформувати:
- Аналітичний звіт за результатами дослідження Глосарій термінів, якими користуються респонденти та респондентки.
- Мапу стейкхолдерів комунікаційного виміру ветеранської політики.
- Карту ризиків комунікації та потенційно кризових тем.
Строки реалізації дослідження та подачі результатів: до 31 липня 2025 року.
Строк подачі заявок 21 березня 2025 року.
Методологію дослідження має запропонувати підрядник на основі мети та завдань, яка має містити:
- Обрані та обґрунтовані методи дослідження.
- Аудиторію та кількість респондентів (вибірку враховуючи соціально-демографічні показники, зокрема стать, вік, регіон, тип населеного пункту).
- Канали дослідження.
Вимоги до дизайну дослідження:
- Бажаним є використання змішаних методів.
- За умови використання кількісних методів, вибірка має містити не менше 500 респондентів.
- За умови використання якісних методів, кількість глибинних інтерв’ю має бути не менше 20, а фокус групових дискусій не менше 5 (за умови 8-10 учасників).
Очікування щодо подачі заявок на виконання дослідження:
- Містять методологію, карту стейкхолдерів комунікаційного виміру, блоки питань і таймлайн. В методології важливо детально описати та обґрунтувати:
1) вибірку та її способи залучення,
2) методи дослідження та попередні теми/блоки запитань,
3) таймлайн дослідження. - Ваші установчі документи:
для юридичних осіб – статут (якщо модельний статут, то рішення/протокол, яким затверджено використання модельного статуту) + опис (для перевірки статуту), рішення/протокол про обрання керівника + наказ про призначення + виписка з ЄДРПОУ з актуальною інформацією. Якщо юридична особа є ТОВ або ТДВ і правочин буде значущий для такого суб’єкта, – протокол/рішення щодо погодження правочину; для ФОП: Виписка з ЄДРПОУ, паспорт (з місцем реєстрації) та РНОКПП, якщо ВПО та надати довідку ВПО. - Довідку по несудимість на керівника або ФОП у формі витягу сервіс https://services.mvs.gov.ua/ або через “ДІЯ”.
- Документ, що підтверджує статус платника податку (витяг з реєстру платника податку на додану вартість, витяг з реєстру платників єдиного податку, довідка в довільній формі, якщо суб’єкт господарювання не є платником ПДВ/платником ЄП та знаходиться на загальній системі оподаткування).
- Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
- Підтвердження фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю за останній звітний період (згідно займаною системою оподаткування) + квитанція про прийняття фінансової звітності контролюючим органом.
- Портфоліо виконаних проєктів.
- Комерційна пропозиція включає деталізований бюджет: активності дослідження, вибірка дослідження, об’єм робіт, кількість команди, тривалість їхнього залучення та CV учасників, перелік документів за результатами виконаної роботи. Максимальний бюджет заявок: до 1786000 грн
Дослідження буде використано для побудови комунікаційного гайдлайну для державних комунікацій.
Критерії оцінювання:
- Відповідність меті та завданням для отримання очікуваних результатів.
- Відповідність обраних методів для досягнення поставлених мети та завдань.
- Відповідність до вимог дизайну дослідження, зазначеного вище.
- Можливість втілити завдання у необхідні строки.
- Відповідність кошторису відносно закладеної суми у бюджеті та його деталізація до зазначених параметрів комерційної пропозиції.
- Відповідність установчих документів для можливості втілити завдання.
- Попередній досвід здійснення аналогічних досліджень.
- Рівень кваліфікації команди.
- Умови оплати.
Фактом подання заявки ви підтверджуєте і гарантуєте достовірність та точність поданої інформації, непричетність до будь-яких видів терористичної та/або злочинної діяльності та відсутність будь-якого відношення до осіб, пов’язаних з терористичною та/або злочинною діяльністю, а також відсутність конфлікту інтересів, податкової заборгованості, незалучення до ліквідаційних процедур, банкрутства, відкритих судових справ.
Дати та строки проведення конкурсу:
Дата подачі рішень про участь у конкурсі та супровідних питань: 7 березня 2025 року включно.
Дебрифінг можливий 10-12 березня 2025 року.
Строк подачі конкурсних заявок з повним пакетом документів: до 21 березня 2025 року включно.
Свої питання, підтвердження участі та конкурсні заявки спрямовуйте на електронну пошту Катерини Корнійчук з темою “Конкурс на проведення дослідження”: [email protected]