Як журналістів готують до виборів? (із матеріалів тренінгу)

Вкотре Інститут розвитку регіональної преси провів тренінг, присвячений виборам, для представників українських засобів масової інформації під назвою “Юридичні та журналістські стандарти висвітлення ...

Громадський Простір

Вкотре Інститут розвитку регіональної преси провів тренінг, присвячений виборам, для представників українських засобів масової інформації під назвою “Юридичні та журналістські стандарти висвітлення виборчого процесу на позачергових виборах до Верховної Ради України 26 жовтня 2014 року”. В цій довідці Громадський простір подає ключові цитати тренінгу та поради експертів Інституту — Людмили Панкратової та Катерини Іванової.

1. В якій формі варто подавати інформацію про вибори?

-новини
-прес-релізи
-інтерв’ю
-аналітика
-опитування
-аналіз передвиборчих програм і списків
-розслідування
-досьє на кандидатів
-інформацію про прибутки кандидатів
-правовий лікбез

2. Які нормативні документи варто знати журналісту для розуміння своїх прав та об’єктивного і неупередженого висвітлення виборів ?

-Закон України “Про інформацію”
-Закон України “Про вибори народних депутатів України”
-Закон України “Про рекламу”
-Рекомендації Комітету міністрів Ради Європи про право на відповідь у новому медійному середовищі

3. Принципи висвітлення виборів ЗМІ, яких варто дотримуватися журналістам:
-достовірність;
-повнота;
-точність;
-об’єктивність;
-неупередженість.

4. 8 стандартів висвітлення виборів:
-джерела;
-повнота і контекст;
-відокремлення фактів від коментарів;
-баланс і об’єктивність;
-маркована реклама;
-незалежність від кандидатів;
-чесність.

5. Цікаві он-лайн ресурси, на які варто звертати увагу:
-videothevote.org
-lookivoted.com
-storify.com
-ushahidi.com

Під час тренінгу Людмила Панкратова також звернула увагу слухачів на основні ознаки мови ворожнечі та найпоширеніші помилки, яких допускають журналісти.

6. Найчастіші помилки і порушення, що призводять до появи в ЗМІ мови ворожнечі:
-дегуманізація;
-мовні штампи і дискримінаційне мовлення;
-назви та самоназви;
-відсутність перевірки повідомлень;
-необережність та недбалість

Ключові цитати:
“Нам потрібно розповідати людям як працюють ЗМІ і вчити їх медіа грамотності. Людей потрібно вчити і пояснювати”, – Катерина Іванова
“Медіа є посередником, каналом зв’язку між двома аудиторіями: кандидатами і виборцями. Ми можемо доносити до виборців програми кандидатів, пояснювати, чи вони здійсненні. Ми можемо говорити кандидатам, що саме потрібно виборцям, чого саме очікує суспільство”, – Катерина Іванова
“Закон про вибори — це дуже тонка матерія. Його переписують весь час”, - Людмила Панкратова.

Більше Ви можете дізнатися, відвідавши сайт ГО “ІРРП” за посиланням: irrp.org.ua

Автор : Олександр Ярощук


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

"Якщо не працювати з культурою, то є сусідні держави, які б хотіли з нею попрацювати" — Яна Бойцова

Юлія Соловйова: мотивацією має бути бажання жити під синьо-жовтим стягом

Олександра Матвійчук: громадяни, які усвідомлюють свою роль — величезна рушійна сила

Юлія Євпак: еліта — завжди актив, вона та, хто рятує країну, коли зле

Волонтер Михайло Шелеп: менші збори в меншому колі людей — ефективніші

Ініціативи Степаня: залучаємо можливості, які дають поштовх діяти та змінювати життя молоді на краще