Переселенці у Вінниці можуть отримати підтримку на свою справу

Усе більше людей, які гадали, що тимчасово залишають свій дім, свій звичний спосіб життя, роботу, починають розуміти - це все надовго, залишатись у підвішеному стані важко й не перспективно. Саме ...

12311745_10201372129342825_1885981489_o

Громадський Простір

Усе більше людей, які гадали, що тимчасово залишають свій дім, свій звичний спосіб життя, роботу, починають розуміти – це все надовго, залишатись у підвішеному стані важко й не перспективно. Саме вони тепер починають розширювати спільноту тих, хто вже давно для себе зрозумів, що повертатись не буде/не може/не хоче, давно почав пускати коріння на новому місці, приймаючи відповідальність, шукаючи можливостей. Зокрема і для таких людей близько місяця тому у Вінниці відкрився Центр адаптації переселенців та підприємців із зони АТО та Криму для підтримки внутрішньо переміщених осіб, які мають намір відродити або започаткувати свою справу, стати самозайнятою особою, а в кращому випадку забезпечити робочими місцями колег по переміщенню. Це дійсно важливий напрямок підтримки ВПО, саме тому Громадський Простір завітав до офісу Центру, який розташовано в центрі Вінниці, поспілкувавшись з керівником проекту Валерієм Нікітюком.

 Г.П. Розкажіть про суть проекту, завдяки кому і чому народилася ініціатива, як Ви стартували?

Валерій. Сам проект відбувається за участі Європейського Союзу і Вінницької обласної державної адміністрації, фінансується на  90 % за рахунок ЄС і 10 % місцевого (обласного) бюджету.

Метою проекту є створення у Вінницькій області умов для адаптації бізнес переселенців, а також для того, щоб вони могли відновити свій бізнес або започаткувати. Сам проект зорієнтований на людей, які мають досвід ведення бізнесу або мають певний бізнесовий потенціал. На сьогодні ми можемо запропонувати відшкодування за відсотками по кредиту, компенсацію сплати комісії за надання кредиту, а також враховуючи, що для початку ведення бізнесу важливо мати якісний бізнес-план, проект пропонує відшкодування вартості за написання бізнес-плану - в межах до 2 тисяч євро на 1 особу. Отже для того, щоб започаткувати бізнес, або відновити, наростити за допомогою збільшення фінансування, ми пропонуємо достатньо вигідні умови на сьогоднішній день.

Якщо мова йде про компенсацію в межах облікової ставки НБУ, на сьогоднішній день це 22 % – а  банки пропонують від 19 до 25 % в середньому по кредитах, то компенсуючи 22 % по деяким позиціям практично повністю закриваємо витрати, а по деяким, можливо, витрати будуть складати 1-2%.

Г.П.: Суттєва підтримка?

 Валерій. Безумовно. Крім того, комісія за надання кредиту теж складає в різних банках по різному, але в середньому 1-1,5 % від суми. Крім того, ми проводимо заходи, пов’язані з наданням можливості для людей, які переїхали вже або які хочуть переїхати, знайти тут бізнес партнерів, тобто ми виступаємо комунікаторами, маючи зв`язки з місцевим бізнесом, проводячи за допомогою підприємств, фірм, які ми визначаємо, моніторинг бажаючих становити тісні бізнес контакти з підприємствами, які бажають перевести сюди свій бізнес. А також моніторимо і в зонах АТО і в Криму теж проводимо моніторинг підприємств , які хотіли б сюди переїхати. Тобто ми виступаємо такими бізнес-посередниками.

У нас також передбачені ряд заходів – близько 5 семінарів безпосередньо для тих, хто переїхав сюди.

У Вінницькій області приблизно 12,5 тисяч переселенців, з них зареєстровано у податковій як СПД – 131

Г.П. Тобто передбачена навчальна складова?
 
Валерій. На сьогодні у Вінницькій області приблизно 12,5 тисяч переселенців, з них зареєстровано у податковій як СПД – 131.  Ми розуміємо, що є великий потенціал.  Людям потрібно дати зрозуміти, що про них дбають, хочуть допомогти і от можливість надання цієї допомоги, можливо, і буде слугувати тим, поштовхом для когось, щоб реалізувати свої якісь  плани, здібності, вміння – почати заробляти гроші, почати вести свій бізнес.

Акцент робиться на підприємців, які працюють в реальному секторі економіки, які створюють робочі місця

Г.П.: Очевидно є набір критеріїв для переселенців-підприємців, які можуть до Вас звертатись. Які ключові?
 

Валерій. Ключові критерії за проектом: ті, що не передбачають можливості співпраці з підприємствами, які виготовляють лікеро-горілчані вироби, тютюнові, ті, що займаються торгівлею цінними паперами, валютними операціями, тобто акцент робиться на підприємців, які працюють в реальному секторі економіки, які створюють робочі місця, це дуже актуально, в першу чергу, ми віддаємо преференції і розглядаємо тих, хто готовий реально створювати робочі місця.

Крім того, критерії залежать від категорії. Тому що на сьогодні ми використовуємо всі засоби і можливості для того, щоб встановити прямі контакти з тими переселенцями, які зареєстровані в нас, ми активно використовуємо спілкування і контакти,  співпрацю з громадськими організаціями, які переймаються проблематикою ВПО. Тобто ми присутні на сайті громадської організації  “Стіна” (спілка підприємців) , інформація про нас є на сайті ОДА, ми маємо свою сторінку на ФБ, розробляється сайт (буде доступний за адресою www.ardvin.ho.ua)

І на Громадському Просторі також будете…Валерій. Дякуємо. Крім того, ми використовуємо не тільки сучасні електронні форми інформування, а от зараза вимушені по деяким контактним фізичним особам звернутися до послуг УкрПошти, старі-добрі листи до повідомлень, тому що не завжди актуальними є контакти, які були раніше. Ми використовуємо ці можливості. Використовуємо бізнес-середовище наше в регіоні. Інформація по області достатньо на хорошому рівні. Люди, які хочуть для себе зрозуміти, що це за проект, можуть легко це зробити. 

Г.П,: За цей період, за місяць уже хтось цікавився, хтось приходив?  

 Валерій. Бузумовно.  На сьогодні близько 7 підприємств знаходяться на стадії оформлення.

buklet-adaptacia(v02)

Г.П.: А як виглядає цей процес? 

Валерій. Ми старалися спростити, 11 листопада провели круглий стіл, нараду з банками, які представлені в нашому регіоні, з метою виробити зручний взаємозрозумілий і оптимальний шлях, щоб людина, яка звернулася до нас, змогла дійти до кінцевої мети. Тому що всі ми знаємо – банківські установи мають достатньо жорсткі і не завжди для простої людини зрозумілі критерії і вимоги. Тому ми попрацювали з банкірами – тому щоб почати працювати з нашою програмою потрібно зробити 5 кроків: звернутися до нас, отримати від нас лист-повідомлення, звернутися до банку за кредитом, отримати кредит і потім підписавши 3 сторонню угоду з банком, програмою і з позичальником  отримати компенсацію. Дуже просто, зрозуміло, прозоро.

Г.П.: Час визначений? Скільки заключається договір, в кожному випадку свій чи є стандартний?

Валерій. Справа в тім, що у кожному банку свої процедури кредитні. тому це залежатиме від того, в який банк звернеться клієнт. Але ми порахували, що в середньому банки розглядатимуть до 16 днів. Ми набагато оперативніше надаємо все, що від нас залежить, тому, по великому рахунку, максимум – це місяць.

…від моменту коли людина звертається?
 

Це я беру так зі значним запасом, але я думаю, ми будемо входити в ці 16 днів, тому що основними труднощами, з якими може зіткнутися наш клієнт, є отримання кредиту в  банківських структурах, за нами затримки не буде ні в чому.

Г.П.: Ви підписували якийсь меморандум про співпрацю з банками, чи є якась основа для зобов’язань? Чи це усна домовленість?  

Валерій. Кожен документ, який підписує банк, він проходить експертизу в головному управлінні, юристи дуже прискіпливо все це вивчають, тому прийшли до висновку, що набагто буде ефективніше використовувати існуючі нормативні документи банку і адаптувати  максимально наші вимоги до вимог банку. Ми не будемо тут створювати додаткових перешкод, не будемо чекати погоджень юридичних служб банків, оскільки досвід нам підказує, що це займає досить багато часу і створює додаткові. Тому що безумовно служби банку вносять свої корективи, вони, бажаючи узабезпечити банк від можливих моментів, які можуть  виникнути, з договору з 2 сторінок виводять до 25 сторінок.  Це всім відомо…

Я вважаю, що в даному випадку нашою метою є зовсім інше – якомога швидше і ефективніше допомогти людині надати їй компенсацію, ми пішли по спрощеній процедурі.

 Г.П.: Співпраця з ГО, Ви прийшли до них чи як? 

Валерій. На сьогодні у Вінницькій області склалась така хороша атмосфера серед організацій, які займаються проблематикою ВПО. Я не можу сказати, що це був лише сигнал від нас. Ні. Це вулиця з двостороннім рухом. Вони запрошували нас, ми запрошували їх до участі в наших програмах. Я відчуваю, що проблематика ВПО у Вінницькій області – це вже стало питанням колегіальним, співпраці всіх організацій. Я задоволений тим, як люди і організації, які цим займаються, обмінюються інформацією, стараються допомогти, не мають таких вузько корпоративних або вузьковідомчих  інтересів. У нас наприклад створена із ГО “Стіна” карта, алгоритм взаємодії, коли особа звертається до організації зі своїм питанням, то якщо це питання не є профільним для неї, вона одразу, маючи перелік інших, направляє туди. У нас взаємодія повна.

 

 ВІДЕО розмови

 Додаткова інформація

Проект ЄС «Центр адаптації переселенців та підприємців із зони АТО та Криму у Вінницькій області» реалізується в рамках Програми ЄС «Підтримка політики регіонального розвитку в Україні». Загальна сума фінансування проекту складає 358 тис. євро. Виконавець проекту: Департамент регіонального економічного розвитку Вінницької ОДА.

Контакти:

 

buklet-adaptacia(v01) (1)

 


 

Останні публікації цього розділу:

"Якщо не працювати з культурою, то є сусідні держави, які б хотіли з нею попрацювати" — Яна Бойцова

Юлія Соловйова: мотивацією має бути бажання жити під синьо-жовтим стягом

Олександра Матвійчук: громадяни, які усвідомлюють свою роль — величезна рушійна сила

Юлія Євпак: еліта — завжди актив, вона та, хто рятує країну, коли зле

Волонтер Михайло Шелеп: менші збори в меншому колі людей — ефективніші

Ініціативи Степаня: залучаємо можливості, які дають поштовх діяти та змінювати життя молоді на краще