Мислімо критично! На Українському радіо стартував медіаосвітній проєкт “Все Потребує Доказів”

На Першому каналі Українського радіо відбулася прем’єра освітньо-розважального подкасту “Все Потребує Доказів” – який складатиметься з 10 епізодів. Усі вони мають реальних героїв та ґрунтуються на ...

125943681_371542960579122_6606824726895528186_n

Громадський Простір

На Першому каналі Українського радіо відбулася прем’єра освітньо-розважального подкасту “Все Потребує Доказів” – який складатиметься з 10 епізодів. Усі вони мають реальних героїв та ґрунтуються на реальних подіях. Усі епізоди подкасту на сайті Українського Радіо 

Подкаст створений у стилі детективу, має елементи розслідування та фактчекінгу, надає алгоритми перевірки інформації, маркери інформаційних маніпуляцій у різних сферах життя. Особлива увага приділятиметься розвитку навичок виявлення фейків та інформаційних маніпуляцій у приватних месенджерах і соцмережах. 

Головна мета подкасту – сприяти розвитку критичного мислення, надавати концентровану практичну інформацію для формування навичок медіаграмотності, інструменти для самостійної перевірки інформації, а також відстоювати переваги відкритості, прав людини та активної участі у творенні змін.

Курс інформаційного виживання вестимуть Олена Вострова і Роман Коляда. 

 banner_anons_#1

Тож слухайте Перший Канал Українського Радіо щочетверга о 19:50 та щосуботи о 8:50.   

Слухати всі епізоди подкасту #ВсеПотребуєДоказів 

 

Так ведучі коментують старт цієї ініціативи: 

Олена Вострова, авторка і ведуча подкасту:

Інколи доводиться чути: “А чого я маю перевірити інформацію? Це абсолютний абсурд! Це справа ЗМІ – перевіряти! Жодним чином звичайні люди не можуть цього робити!” Насправді ж, ні. ЗМІ теж брешуть. І це не абсолютний абсурд, що кожен з нас має навчитися перевіряти інформацію, аби не бути об’єктом маніпуляцій. Це – вміння 21 століття, без якого в інформаційному просторі, в якому ведуться інформаційні війни, нам просто не вижити. Людьми, які не знають, чого хочуть і за що відповідають, дуже легко маніпулювати.

Відповідальність за споживання інформації кожен має взяти на себе сам. Аби доносити наші меседжі ефективно, ми працюємо у короткому форматі, динамічно, грайливо – це, майже, як танго. Ми співпрацюємо з Громадським Простором та за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”, бо критичне мислення і медіаграмотність – це ті соціальні компетенції, якими мають володіти всі. І роль громадських організацій і спільнот тут є ключовою. Саме вони актуалізують запит суспільства на розвиток таких компетенцій і мають ресурс цей запит задовольнити”. 

Роман Коляда, ведучий подкасту:

Я вчора (не плануючи цього, так вийшло) влаштував соціальний експеримент. Запостив життєрадісний ранковий пост зі своєю дитячою фоточкою, схожий за формою на ті, що люди пишуть вранці у свій день народження. 

Уявіть собі моє здивування, коли за годину-дві отримав сотні привітань з днем народження у коментарях та приватних повідомленнях. Навіть від дуже усвідомлених, професійних у роботі з інформацією людей. А тепер уявіть собі масштаб лиха, який може наробити один (!) свідомо технологічно написаний провокативний пост у чиїхось злих руках. Скільки репостів і коментів він отримає, скільком людям замулить свідомість і спотворить свідомий вибір? Все потребує доказів, навіть дата дня народження, я тепер точно знаю”.

 

Ініціатива реалізується в рамках проєкту “Розвиток навичок критичного мислення та резильєнтність до інформаційних маніпуляцій: інтерактивний освітньо-розважальний подкаст” – у взаємодії з Громадським Простором за підтримки Міжнародного фонду “Відродження”. 


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Олександра Матвійчук: громадяни, які усвідомлюють свою роль — величезна рушійна сила

Юлія Євпак: еліта — завжди актив, вона та, хто рятує країну, коли зле

Волонтер Михайло Шелеп: менші збори в меншому колі людей — ефективніші

Ініціативи Степаня: залучаємо можливості, які дають поштовх діяти та змінювати життя молоді на краще

Команда ГО "Креативний простір Креденц": молодь має бути дотична до відбудови

Інклюзивне мистецтво, польсько-українська співпраця та війна: історія двох організацій