Голландський тюльпан заквітчав український тризуб: діджитал-промоція України в Нідерландах

Напередодні проведення в Нідерландах консультативного референдуму щодо затвердження Угоди про Асоціацію України з ЄС українські громадські активісти розпочали кампанію «м’якого впливу» на своїх ...

tryzub-tiulpan

Тіна Пересунько

Напередодні проведення в Нідерландах консультативного референдуму щодо затвердження Угоди про Асоціацію України з ЄС українські громадські активісти розпочали кампанію «м’якого впливу» на своїх голландських колег через соцмережі та онлайн-платформи.

Так, українська діаспора в країні тюльпанів провадить сайт і сторінку в Facebook #Oekraïne-referendum, яка вже більше шести місяців відбиває інформаційні атаки російської пропаганди, публікує інфографіку про співпрацю України з Нідерландами, поширює іміджеві ролики і зацікавлює щораз ширшу аудиторію освіченої молоді в наданні Україні своєї підтримки. Окрім того, переконувати іноземного громадянина намагаються не лише представники українського суспільства. Впливові інформаційні канали створили й самі голландці, це зокрема ініціатива #Tak is Ja і проект #StemVoor, котрі адмініструються і наповнюються виключно голландськими «контентщиками». Адже значна частина суспільства Нідерландів на чолі з урядом зацікавлена в підтримці «українського питання» не лише і не стільки з огляду на спалахи української європейськості на нашому Євромайдані, скільки через прагматичні переваги розвитку торгівельних стосунків України країн ЄС, і з Нідерландами зокрема. Цьому питанню буде зокрема присвячено бізнес-форум, який днями пройде в Амстердамі.

Натомість сприяти саме емоційній емпатії голландських громадян щодо України має на меті нещодавно представлений комунікаційний проект LikeU. В його англомовну назву розробники заклали три базові меседжі, які мають зчитуватись голландськими виборцями:

  • LikeU – «ми, українці, такі ж як і ви»
  • LikeU – «ми, українці, любимо Україну»
  • LikeU – «ми, українці, любимо вас, голландців»

Вдала гра зі словами продовжується креативним використанням національних символів обох країн – голландського тюльпану й українського тризуба, «сплетених» в лого кампанії.

12472562_10153608819468380_9030926336159758629_n

Над втіленням LikeU працювали дизайнери-волонтери і команда піарників з української компанії StratComUA. Інструментами проекту є тримовний веб-сайт Likeu.org.ua і сторінки в соціальних мережах Facebook і Twitter. Аби взяти участь у міжнаціональному діалозі українці й голландці на сайті проекту завантажують нову аватарку для Facebook зі стилізованою айдентикою «тризубо-тюльпана», підтримуючи таким чином образні змісти, вигідні для порозуміння двох країн. Віддаючи належне ролі соціальних мереж у створенні візуального й асоціативного ряду в суспільній свідомості громадян Європи, українські розробники закладають технічні механізми «м’якого впливу» на майбутніх виборців. «Така маленька «діджитальна» активність допоможе зробити велику справу – нас розпізнають», – сподівається Оксана Горбач, керівник Production Hub StratComUA.

Oksana Horbach

З іншого боку розробники не позиціонують цей проект виключно як промоційний чи тим більше політичний. Згідно їхніх намірів, це має бути комунікаційна платформа між громадянами України та Нідерландів, а спілкування саме по собі є самоціллю здійснених зусиль.

«Основна ідея проекту полягає не в тому, аби вплинути на внутрішнє рішення жителів королівства проголосувати «за» Україну – це не політична акція, а в тому, щоб створити емоційний контакт, відкрити багатогранність спільності між нашими країнами і нашими людьми. Такі ініціативи варті всебічної уваги та підтримки, особливо в контексті державних комунікацій», - тлумачить ініціативу Аліна Фролова, керівниця StratComUA і одночасно радниця Міністерства інформаційної політики і Міністерства оборони України.

Alina Frolova

Діалог між країнами саме на рівні громадянського суспільства не випадковий в цьому проекті, оскільки він апелює до загальноєвропейських цінностей, за які вболівають громадяни України і Нідерландів. Сьогодні голландці – єдина нація в Європейському Союзі, яка винесла питання про підписання торгового партнерства з Україною на референдум, оскільки цінує свободу та інструменти права самостійно вирішувати питання державного масштабу. Громадяни України, ініціюючи діалог зі своїми колегами за кордоном, так само активні в своїх правах самостійно формувати політику своєї держави.

«Ми зрозуміли, що своїми діями в даний момент ми намагаємось зробити абсолютно те ж саме. Ми хочемо жити у вільній демократичній країні, ми подібні і в нас є багато спільного. Власне це і надихнуло нас на створення проекту LikeU», – Оксана Горбач, керівник Production Hub StratComUA.

Team_LikeU

Контент проекту LikeU постійно оновлюються іміджевою інформацією, зокрема індивідуальними розповідями у форматі storytelling. З цією метою режисерка Ганка Третяк, створила 17 відео-історій, які поширюються не лише на ресурсах проекту, але й в суміжних голландських інтернет-виданнях і партнерських іноземних ЗМІ. Герої цих відео українці й голландці. Вони знають обидві країни зсередини, розуміють їх специфіку і прагнуть донести до мешканців Нідерландів конструктивні аргументи про переваги вступу України в торгівельний простір ЄС.

Цікавою є розповідь архітектора Кєса ван Рьойтена, який чотири роки тому побував у Львові, і згодом про місто, яке його так вразило, написав книгу «Львів. Місто парадоксів». Голландський архітектор відзначає, що приклад «західної столиці» є типовим для всієї країни: «Україна – це земля, яку не легко збагнути, земля, де ви чуєте якесь судження, яке виявляється зовсім не таким, як ви його зрозуміли. Тож ви ніколи точно не знаєте, що ж мається на увазі. Це дратує, але й притягує». Схоже українська ірраціональність дійсно має потенціал привабливості, однак є й те, що відштовхує європейців і про що говорить Кєс ван Рьойтен – корупція. Голландець зізнається, що це найбільша хвороба українського суспільства, яку треба і може подолати лише активне молоде покоління українців. Сьогодні він співпрацює з львівським Політехнічним інститутом і міською владою в організації і проведенні міжнародних семінарів і покладає великі сподівання на освічену українську молодь, котра не лише обізнана в іноземних мовах, але й потребує інтенсивнішої інтеграції в Європу для можливості здійснення подальших реформ в Україні.

Інший приклад історії з боку України є розповідь колишнього випускника голландського ВУЗу і теперішнього прес-секретаря Міністерства економічного розвитку і торгівлі Олега Шиманського, котрий ділиться з громадянами Нідерландів своїми спогадами про навчання в їхній країні. Досвід, який українець отримав в цій країні, тепер він застосовує у своїй державній службі. На думку молодого управлінця спільною між українцями і голландцями є культура відкритості. Її продемонструвало українське громадянське суспільство на Майдані, а тепер відкритість в комунікаціях потрібна й українській державі. І в цьому може стати корисним досвід однієї з найдемократичніших і ліберальних країн ЄС – Нідерландів: «українська держава має і буде відкритою до своїх громадян, як це демонструє голландський уряд.  Ми відкриті, такі ж як і ви».

Проект LikeU підтримало українське МЗС, з яким піарники StratComUA працюють вже не вперше. Рік тому вони розробили он-лайн платформу MyUkraineIs для популяризації України у світі, яку сьогодні адаптували й голландською мовою.

В презентації LikeU також брали участь куратор культурної дипломатії МЗС Ольга Жук, котра анонсувала проведення українського літературного фестивалю в Нідерландах, та Денис Іванов, керівник Arthous Traffic. Культурні ініціативи обох структур будуть реалізовані в Голландії цього року. Зокрема, 31 березня – 1 квітня в Амстердамі вперше проходитимуть Дні українського кіно. На думку Дениса Іванова, саме кіно – це машина емпатії, це найшвидший спосіб дістатись до емоцій людини: «Ми представимо документальні стрічки, які розповідають про знакові для України події: від класики німого кіно, стрічки «Одинадцятий» Дзиги Вертова, до хітів міжнародних кінофестивалів, картин «Російський дятел» Чада Ґрасії та «Зима у вогні» Євгена Афінеєвского». За підтримки МЗС планується реалізувати українську літературну виставку в Нідерландах, куратором якої буде Ольга Жук.

Atmosfera

За словами кураторів проекту LikeU його фінансування відбувалось за рахунок міжнародних донорів. Українське МЗС виділило 10 тисяч євро на іміджеві комунікації та підтримку Днів українського кіно в Нідерландах.


Тематика публікації:                

Останні публікації цього розділу:

Міжнародний тиждень Еразмус+ в Україні: партнерство, можливості, стратегування

Міст порозуміння: як в Україні починається діалог влади і громадян?

Вшосте відзначено переможців Національного рейтингу благодійників

«Сідайте за кермо!»: поради Аліни Бочарнікової щодо ГО соцпідприємництва

Кшиштоф Становський: Громадський сектор має шанси бути тим, хто “замовляє музику” в Україні

Перетворення в громадах можливі через дієві місцеві практики та партнерства