Джон Вон Ейкен – українським стартаперам: Ви, друзі, фантастичні!

Кожна нова ідея чи ініціатива, що з'являється у людини, за своєю суттю, є стартапом. Зазвичай з цим терміном асоціюється ІТ-сфера, але це будь-яке втілення ідеї в життя, яке може стати успішним. Не є ...

Джон Ван Ейкен

Віталій Ніщименко

Кожна нова ідея чи ініціатива, що з’являється у людини, за своєю суттю, є стартапом. Зазвичай з цим терміном асоціюється ІТ-сфера, але це будь-яке втілення ідеї в життя, яке може стати успішним. Не є виключенням і громадський сектор, тут також продукується велика кількість ідей та проектів. Щоб далеко не ходити, Громадський Простір – це, по суті, вдало втілений прогромадський стартап.

20 та 21 лютого 2016 року у приміщенні Торгово-промислової палати України пройшов грандіозний проект “Україна шукає стартапи”.

Одна з організаторок проекту Ірина Бегма (супервайзер, відділ з розвитку бізнесу компанії KPMG Україна) пояснила: “Україна шукає стартапи” – це соціальний проект. Він спрямований на допомогу підприємцям і стартаперам – започаткувати бізнес, розвиватися, знайти шляхи фінансування, дізнатись як краще запускати свій проект.

На перший етап проекту зареєструвалось 4 тисячі осіб. Ми запросили учасників, які надіслали свої ідеї. Для другого етапу вони мали надіслати свої пітч-деки  (Pitch Deck – презентація для інвесторів). Ми отримали більше 600 проектів, ми запросили кожного стартапера разом зі своїм партнером на тренінг.

На першому етапі, в грудні, учасникам розповідали як запустити свій проект. Сьогодні у нас другий етап – учасники дізнаються як знайти фінансування для свого проекту. Під час третього етапу 20 відібраних проектів зможуть презентувати свої ідеї потенційним інвесторам.

Автором ідеї та організотором виступила компанія KPMG, а також наші партнери “Бізнес Молодість Україна”, “Торгово-промислова палата України”, “Forbes” – інформаційний партнер”.

Костянтин Карпушин (партнер компанії KPMG Україна), звертаючись до учасників тренінгу, зауважив: “Я реально в шоці від того, що ми отримали. Ми отримали 611 пітч-деків. І не просто 611 ідей, які були на 255 символів чи на 300 слів. А 611 готових пітч-деків з ідеями. Друзі, це дуже круто. Жоден з конкурсів, які проводяться в Україні не отримував таку кількість ідей, ніколи. Я прочитав практично всі ідеї. Реально є ідеї не дуже, їх багато. І от тому ми робимо третій і четвертий день навчання. Ті презентації, що ми отримали, думали що більшість прийде в основному стосовно додатків, на айфон …різних. Але це не так. ІТ пітч-деків було десь половину, а інша половина мабуть та, яку потребує наша країна значно більше. Вони стосувались товарів широкого вжитку. Один чоловік винайшов відкривачку. Може це смішно звучить, але це дуже крутий пітч-дек. Це приблизно те ж саме, що винайти велосипед. І таких прикладів багато.

Для нас це перший проект такого масштабу. І мені здається та кількість пітч-деків, яку ми отримали, показує, що проект іде успішно, ми робимо правильні речі”. 

???????????????????????????????

Те що Ви робите, друзі, абсолютно неймовірно. У Вас є пристрасне бажання бути кращими ніж Ви є зараз, бажання прямувати за своїми мріями. Ви, друзі, фантастичні

Головним ідеологом та спікером виступив американський венчурний інвестор Джон Вон Ейкен: “Я вже 20 років займаюсь різними виступами, конкурсами, проектами. Але енергія, яка з’явилась у цьому проекті, я такого ніколи в житті своєму не бачив. І той факт, що минулого разу коли ми збиралися з Вами разом – ніхто не пішов. І той факт, що ми отримали більше 600 Pitch Decks – все це говорить, що щось по-справжньому круте відбувається в Україні. І коли мене люди запитують: “Чому ти проводиш стільки часу в Україні?”. Я відповідаю: “Тому що там відбувається справжня війна”. У світі відбувається багато війн, війн проти нормальності, війни проти бідності – і йде війна проти того, щоб бути як всі. Те що Ви робите, друзі, абсолютно неймовірно. У Вас є пристрасне бажання бути кращими ніж Ви є зараз, бажання прямувати за своїми мріями. Ви, друзі, фантастичні!

Місяць тому у нас було питання: “А що робити, якщо ми не знайдемо 20 класних проектів? Зараз це не проблема. Проблема у тому що у нас декілька сотень класних проектів”.

 

???????????????????????????????

Джон Вон Ейкен провів інтенсивний тренінг. Він розповів про основні можливі джерела та як отримати бажане фінансування. Особливо звернув увагу на роботу з інвесторами, яких він умовно розділив на певні ролі.

???????????????????????????????

Невеличкий скетч під час виступу Джона Вон Ейкена. Автор – Віталій Ніщименко

 

Під час тренінгу було проведено публічний аналіз декількох Pitch Deck. Джон Вон Ейкен, Костянтин Карпушин та Олександр Компанець розбирали презентації, звертаючи увагу на їхній дизайн та меседж для аудиторії. Вони надали практичні поради як зробити презентацію більш цікавою, легшою для сприйняття і яку інформацію слід додати чи забрати. Пітч-дек як ключ до отримання фінансування має чітко показати проект, не обтяжуючи інвестора зайвими думками і візуальним шумом. Також Джон звернув увагу, що навіть деякі умовні позначення, які широко використовуються в Україні є незрозумілими в США.

Також Джон Вон Ейкен зауважив, що кращі 20, що оберуть на конкурсі, він буде пропонувати профінансувати їх інвесторам: “Тим 20 обраним пітч-декам ми будемо допомагати. І, з точки зору, дизайну, і, з точки зору, послання, яке Ви вкладаєте у них. Бо ті інвестори, яких ми запрошуємо – це мої друзі, люди яких я особисто знаю. Когось я привезу фізично з Америки, хтось є українським інвестором.. І я не можу їм показати неготовий пітч-дек.

Ми не хочемо,щоб хтось виглядав безглуздо, ми хочемо, щоб Україна виглядала добре, виглядала фантастично”.

Україна шукає стартапи - обговорення пітч-деку

 

Аліна Севастюк, керівник відділу з розвитку бізнесу KPMG в Україні: “Україна шукає стартапи” – це надзвичайно масштабний проект, який має соціальні і економічні наслідки для України.

З одного боку, проект розвиває культуру підприємництва. Учасники прагнуть втілити в життя свої ідеї, знайти  фінансування, навчитися спілкуватися з інвесторами за міжнародними стандартами.

З іншого боку, набуті у проекті навички та практичний досвід  корисні у будь-якій сфері у будь-якому віці.  До проекту було залучено усіх охочих ( і чоловіків, і жінок) з різних областей України, з міст і сіл. Ми бачимо, що школярі, студенти теж зацікавилося і разом з батьками займаються планування та пошуком інвесторів.

Є екстраординарні авторські ідеї. Проте враховуючи світові тренди та темпи розвитку економіки, суспільства,  я впевнена, що на момент втілення в життя цих ідей, вони будуть актуальні та комерційно успішні. Таким чином, як сказав Джон Вон Ейкен: “Надзвичайно важливо, щоб статус стартапера був лише у певний період, щоб не затримуватися в ньому. Маючи знання та розвиваючи ділові зв’язки, розуміючи як використовувати технології, можна втілити в життя свої ідеї якомога скоріше, бути продуктивним і бути комерційно успішним”.

Таким чином, “Україна шукає стартапи” – це соціально значимий для економіки проект”.

“Чим особливі тренінги Джона Вон Ейкена та проект «Україна шукає старапи» взагалі? Тим, що це не просто навчання, не просто конкурс, вони формують спільноту активних людей, ентузіастів, середовища вражаючої атмосфери натхнення і взаємної мотивації, яку важко передати словами. Важливим плюсом стала націленість не лише на індивідуальний успіх призерів, а створення цілого руху, найбільшого бізнес-інкубаційного середовища, де зустрічаємо творчу співпрацю, обмін ідеями й порадами, відповідальність за людей навколо тебе, бо, за словами Джона Вон Ейкена, “Україну змінять активні люди, які беруть на себе відповідальність.”” – Відзначив Олег Сухий, Доцент Львівської комерційної академії, аналітик групи компаній «Меткі інновації».

Підготував Віталій Ніщименко


Тематика публікації:              

Останні публікації цього розділу:

Неформальна освіта в Україні: пропозиція велика, але люди часто вибирають не вчитися

Міжнародний тиждень Еразмус+ в Україні: партнерство, можливості, стратегування

Міст порозуміння: як в Україні починається діалог влади і громадян?

Вшосте відзначено переможців Національного рейтингу благодійників

«Сідайте за кермо!»: поради Аліни Бочарнікової щодо ГО соцпідприємництва

Кшиштоф Становський: Громадський сектор має шанси бути тим, хто “замовляє музику” в Україні