Благодійники та телекомспільнота підписали Меморандум про створення Платформи для благодійності

9 грудня, напередодні українського Дня благодійності, компанії «Київстар», lifecell, «Укртелеком» і «Vodafone Україна» в Американській торговельній палаті підписали Меморандум щодо сприяння розробці ...

???????????????????????????????

Громадський Простір

9 грудня, напередодні українського Дня благодійності, компанії «Київстар», lifecell, «Укртелеком» і «Vodafone Україна» в Американській торговельній палаті підписали Меморандум щодо сприяння розробці та впровадженню Всеукраїнської платформи «Благодійне телекомунікаційне повідомлення». Координувати розробку доручили Українському форуму благодійників, який упродовж трьох із половиною років очолював процес створення й адвокації телекомблагодійності.

За словами ініціаторів події, Платформа стане точкою доступу неприбуткових організацій до нового для України механізму публічного збору благодійних пожертв – через SMS і голосові повідомлення. Найбільші оператори телекомпослуг і професійна асоціація благодійних організацій України за участю провідних благодійних фондів, громадських організацій та волонтерів зобов’язалися разом розробити модель і принципи роботи Платформи, залучити ресурси для її розробки та підтримки. Усі підписанти братимуть участь у розробці необхідних для реалізації телекомблагодійності нормативно-правових актів, як досі брали участь в розробці й адвокації законів, що запроваджують телекомблагодійність в Україні і звільняють цю послугу від усіх податків.

???????????????????????????????

У березні 2013 року ми зробили першу зустріч усіх чотирьох операторів, присутніх у цій залі, і почали діалог – що треба зробити, як рухатися, аби запровадити в Україні смс-благодійність. Адже смс-благодійність – це найпотужніший, найзручніший, найшвидший інструмент збору благодійних пожертв. І вже у квітні 2013 року ми привезли в Україну представника Форуму донорів Болгарії, яка поділилася тим, яким чином цей інструмент працює в Східній Європі, адже у Чехії, Словаччині, Болгарії вже на той час цей інструмент працював. І саме тоді було визначено спільно із національними мобільними операторами, що перший крок, який нам необхідно зробити – це змінити законодавство. Адже ще місяць тому податки, які ми мали платити з кожної гривні, передані на благодійність, сягали майже 40%. У таких умовах неможливо було працювати. Крім цього, у жодному законі не було визначено, що таке благодійне текстове повідомлення або благодійне голосове повідомлення. І ось саме із ’13 року ми об’єднали зусилля експертів, спеціалістів, всіх мобільних операторів, ми залучили компанії, низку благодійних фондів і організацій, і у 2015 році зареєстрували перший законопроект щодо смс-благодійності.

Хочу вам сказати, що ми починали з одного законопроекту, в результаті – за два роки – ми вийшли на 5 законопроектів, які загальними зусиллями і шляхом об’єднання, дали нам змогу отримати той результат, який маємо сьогодні. Сьогодні всі благодійні смс звільнені від оподаткування. І сьогодні закон про телекомунікації, закон про благодійність, Податковий кодекс, містить термін “благодійне телекомунікаційне повідомлення”, текстове та голосове. 

Отже, сьогодні ми вже маємо перший великий етап, який завершений і ми переходимо на другий етап – створення самого механізму. Протягом останніх кількох місяців у нас були бурхливі дискусії з операторами і ми разом намагалися аналізувати те, що відбувається у світі у цьому напрямку. Ми зрозуміли, що у світі існують дві основні моделі, за якими може працювати телекомунікаційна благодійність. Перша модель – це коли оператор створює департамент, який починає спілкуватися з благодійними організаціями і на свій розсуд видає – чи номери чи кодові слова тій чи іншій організації, і та починає збирати кошти. Організація має звернутися до кожного мобільного оператора, аби скласти договір і отримати преференцію в цій послузі. Але є більш новий, сучасний спосіб, який працює, за нашим аналізом, у 15-20 країнах світу – коли мобільні оператори об’єднуються і не кожен починає працювати сам на себе, а створюється єдиний механізм, єдина платформа, яка дає змогу організаціям починати працювати одночасно з усіма операторами. Не треба бігати за кожним оператором, а це інструмент, який допомагає працювати разом з усіма присутніми на ринку телекомоператорами. Крім цього, платформа – це вже інструмент прозорості, підзвітності, адже він допомагає висвітлювати результати цієї діяльності, на які були витрачені зібрані кошти. Я дуже рада, що в ході цих дискусій, які відбулися восени цього року після ухвалення законів у Верховній Раді, після підписання законопроектів Президентом України, мобільні оператори прийшли до згоди – створення і запуску в Україні єдиної спільної платформи. Тому сьогодні ця подія саме спрямована на анонсування цієї новини, на підписання Меморандуму операторами“, – зазначила Анна Гулевська-Черниш, директорка Українського форуму благодійників.

???????????????????????????????

Ви знаєте, телекомблагодійність – це таке унікальне явище для України, яке об’єднало навіть різні фракції парламенту. Телекомблагодійність об’єднала і уряд, навіть тих людей, які в бізнесі є конкурентами заради того, щоб ми з вами могли жертвувати без податку, щоб повна сума нашої пожертви – через голосове повідомлення або через смс доходила до тих, хто цього потребує“, – додає Леся Ярошенко, інформаційний менеджер Українського форуму благодійників.

Ви знаєте, Укртелеком долучився до цієї справи практично відразу  – як тільки ідея набула і зрілості, і розуміння в парламенті, у суспільстві. Беззаперечно, всі телекомпровайдери долучаться до створення цієї платформи… Для нас не було навіть секунди вагань, щоб долучитися до цієї справи. Я абсолютно впевнений, що завдяки телекомспільноті буде створена така платформа, якій будуть навіть заздрити провідні благодійні організації ближнього, дальнього зарубіжжя. Якщо ми разом, ми точно створимо excellent product (відмінний продукт). Точно ця платформа буде сприяти тому, що залучення коштів для благодійних цілей буде прозорим, буде більш широким, я навіть не побоюсь сказати, масштабним, і воно буде ефективним. Що суттєво, принаймні, для Укртелекому, – кошти, які будуть зібрані, з використанням і завдяки цій платформі, всі будуть направлятися на благодійні цілі. Ми створюємо канал – прозорий, зрозумілий, і що дуже важливо – ефективний для збору коштів і направлення їх безпосередньо, стовідсотково на благодійні цілі. Я дуже радий, що і абоненти Укртелекому, фіксованого зв’язку, також будуть мати можливість долучитися  до цієї справи, що для нас дуже важливо, для тих, майже семи мільйонів українців, які користуються фіксованим зв’язком від Укртелекому “, – зауважив Юрій Курмаз, директор ПАТ «Укртелеком».

???????????????????????????????

Скоро це буде просто… Буде просто не завтра, тому що, як зазвичай у нас буває, був прийнятий закон, але він вимагає дуже багато підзаконних актів, і тепер нам потрібно, щоб у єдиному пориві об’єдналися податкова інспекція, пенсійний фонд, і щоб ми змогли через них це пробити. Тому що зараз, сьогодні це робити неможливо – є тільки закон. Тому, дай Боже, нам це вдасться зробити за розумні строки і тоді, за допомогою Українського форуму благодійників, ми підемо вперед і будемо дійсно, як говорив Юрій, збирати кошти прозоро, витрачати їх абсолютно підзвітно і, що найголовніше, ми їх зможемо збирати у великих кількостях. Якщо ми правильно поставимо цей процес, то це буде дуже просто і достатньо багато. Тому що, як я собі бачу цей процес, наприклад: коли кожен наш клієнт і не тільки наш клієнт підписується, надсилає нам повідомлення про те, що він хоче, щоб припустімо з кожної його хвилини, яку він проговорив, одна копійка йшла на благодійність. Потім це вже наша справа знімати з цієї хвилини одну копійку і йому в кінці місяця надсилати смс зі звітом – скільки ми зняли. І ось це зовсім необтяжливо – що таке одна копійка з хвилини? Але в місяць це збере із нашого середнього абонента, враховуючи, що він телефонує приблизно 250-270 хвилин на місяць – ви можете проставити 2,5 гривні з кожного. Якщо ви це помножите на наші приблизно 26 мільйонів абонентів в місяць… Зрозуміло, що не всі підпишуться, але ви бачите, що сума виходить дуже цікава. Ось для цього воно все й створювалось – щоб воно було просто, багато і щоб не треба було ходити в якісь банкомати, надсилати гроші з карток, які до того ж є не в усіх“, – коментує Петро Чернишов, президент Київстар.

«Прийняття законопроектів щодо створення сприятливих умов для впровадження благодійних текстових повідомлень та підписання Меморандуму сьогодні – це яскравий приклад впровадження найкращих світових стандартів для підтримки доброї справи. Допомагаючи іншим, ми усвідомлюємо власну цінність, цінність того, що ми робимо та чого прагнемо. Це дає поштовх новим ідеям та відкриває нові можливості», – зазначив Андрій Гундер, президент Американської торговельної палати, яка об’єднує провідні бізнес-компанії з понад 50 країн світу.

«Три роки тому ми почали роботу, щоб звільнити благодійні SMS від оподаткування, і ось нарешті закони прийнято. Але щоб вони почали діяти, необхідно розробити механізм взаємодії усіх сторін – мобільних операторів, благодійних організацій та людей, які готові жертвувати кошти. Не менш важливим є забезпечення контролю за збором та використанням благодійних коштів – робота має бути організована максимально прозоро і ефективно. Тільки за таких умов інструмент благодійних SMS реально запрацює», – додає Ольга Устинова, Генеральна директорка Vodafone Україна.

«Як соціально відповідальна компанія ми щиро підтримуємо ініціативу, спрямовану на розвиток прозорої та відкритої телекомблагодійності в Україні. Розуміючи всю важливість цього напрямку, lifecell став одним з підписантів цього Меморандуму», – повідомив Бурак Ерсой, головний виконавчий директор Товариства з обмеженою відповідальністю lifecell.

???????????????????????????????

Довідково:

  • 122 млн фунтів стерлінгів (3,8 млрд грн) зібрано через SMS-благодійність у Великій Британії 2016 року.
  • Травень 2013 року – початок роботи над законопроектами про телекомблагодійність, яка об’єднала парламент, уряд, комерційний і неприбутковий сектори.
  • 6 жовтня 2016 року – Верховна Рада ухвалила проекти законів про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення сприятливих умов для впровадження благодійних текстових повідомлень та про внесення змін до Податкового кодексу України, завдяки яким уся сума пожертви доходитиме до адресата (досі благодійні SMS і голосові повідомлення оподатковувалися на рівні з комерційними за ставкою 27,5%).
  • 11 грудня 2016 р. – День благодійності в Україні. Відзначається щороку другої неділі грудня.


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Міжнародний тиждень Еразмус+ в Україні: партнерство, можливості, стратегування

Міст порозуміння: як в Україні починається діалог влади і громадян?

Вшосте відзначено переможців Національного рейтингу благодійників

«Сідайте за кермо!»: поради Аліни Бочарнікової щодо ГО соцпідприємництва

Кшиштоф Становський: Громадський сектор має шанси бути тим, хто “замовляє музику” в Україні

Перетворення в громадах можливі через дієві місцеві практики та партнерства