Як фахівцю знайти гідну роботу та досягти цілей у сучасних реаліях?

Як отримати роботу та досягти цілей? .. отримувати задоволення від життя, завести потрібні знайомства, заробити грошей, піднятися по кар'єрних сходах. Найчастіше буває, що одне конкретне місце вашої ...

18582454_1017752061690553_7299007088630013407_n
Як фахівцю знайти гідну роботу та досягти цілей у сучасних реаліях?

Як отримати роботу та досягти цілей? 

.. отримувати задоволення від життя, завести потрібні знайомства, заробити грошей, піднятися по кар’єрних сходах. Найчастіше буває, що одне конкретне місце вашої роботи закриває одну потребу. Але не все безнадійно. Так ось про це.

18582454_1017752061690553_7299007088630013407_n

Я піарниця, і з застосуванням своїх знань і навичок мені щастило. Не було моменту, коли я ходила у порожньому полі і запитувала: “кому тут піару? кому тут реклами? ..” Сфера арту, соціальної роботи, бізнес-напрямки, гос.службе, преса, інтернет, радіо, ТБ – я була всюди. Це як непередбачувана, захоплююча подорож по галактиці, яка ніколи не закінчується. Різкий поворот кар’єри і всього в принципі трапився з моїм переїздом до Києва кілька років тому.

Я вивчила тисячі вакансій, була на десятках співбесідах. Не за весь досвід я вдячна. Іноді він був мені зовсім не потрібен. Протягом декількох років я тісно взаємодіяла з ринком праці, тому поділюся основними моментами, які можуть допомогти дуже багатьом у виборі роботи, яка почнеться, продовжиться і закінчиться для них та інших добре.

Про ринок праці

Вакансій у Києві дуже багато. Говорячи про свій професійній напрямок, піарників, рекламістів, маркетологів, креативників, якщо судити за кількістю оголошень і за інтернет-описами, дуже всім не вистачає. Ми пройдемося по ключових моментах, які допоможуть вам уникнути сильних розчарувань у пошуку роботи і знати, чого очікувати. А також, звичайно, прискорити процес працевлаштування без втрати якості посади. Це правда – вам можуть зателефонувати кілька гідних потенційних роботодавців або партнерів уже сьогодні. на співбесіду ви можете вийти теж прямо сьогодні. І навіть сьогодні-завтра отримати хорошу роботу. Такий досвід у мене є. Цього можн досягти не лише через забаганки долі, але і при розумінні певних закономірностей сучасного ринку праці.

Перевірка обіцяних “золотих гір”

d21df64d32c4a4156d5f8b456606ef1e

Дуже часта мітка фейкових (тобто таких, що не відповідають дійсності) або нестійких умов роботи, є оплата, яка значно відрізняється від середньої по ринку у вашій професії. Звичайно, можуть бути винятки, але і там нерідко специфіка оплати може бути не 100% прозорою, а з наявністю, наприклад, конвертів.  Також ви можете отримати аргумент, що така робота – на перспективу або “Подивимося на ваші результати і тоді визначимо заробітну плату “.

Деякі роботодавці мають тенденцію “продавати” довіру до себе і до компанії у такому дусі: “Я хочу, аби мої співробітники були щасливі, ситі, здорові, рекомендували мене як прекрасного роботодавця. Це ж у моїх інтересах! Подумайте, ну навіщо ж мені псувати свою репутацію ?! У мене сім’я, клієнти, колеги … ” 

Якщо ви подумаєте: “Ну дійсно ?! А як же його клієнти, репутація? ..  Кажу, як піарниця – репутацію як складно побудувати, так і складно остаточно зламати! Все це скрупульозний довгий процес і праця. Тобто над чорним піаром потрібно працювати так само, як і над білим. Можна мати неабияку фантазію на види помсти, але ваш вибір – чи витрачати свій час, енергію, свої сили не на себе і дорогих вам людей, а на того, до кого у вас далеко не найсвітліші позиви. Додатково до цього, роботодавець і сам знає, що у разі робочого скандалу співробітники не зможуть йому серйозно нашкодити або через незнання і невміння цього робити, або просто пошкодують свої час і сили на чорний піар.

Що можна зробити? Повчитися якимсь навичкам людини, яких у вас немає. Поплескати себе по плечу і піти далі. Пам’ятаєте? – досвід це не те, що з нами трапляється, а те, як ми на це реагуємо.

Тривалі переговори щодо працевлаштування

Коли переговори затягуються дуже надовго – довше 2-х тижнів – не тільки непрофесійно, а й неетично, тому немає нічого дивного, що коли вам через 2 місяці подзвонять з пропозицією про роботу, ви вже будете працевлаштовані.

Рисунок7

Або зворотня ситуація … “Виходьте вже завтра. Ні, сьогодні! Точніше, прямо зараз – можете? Ще вчора – а ви не знали? “І якщо посада для вас цікава, але вам потрібно ще позакривати деякі справи і дочекатися важливих рішень інших сторін, то ви можете програти все, не поставивши зараз ні на кого. У такому випадку постарайтеся пояснити ситуацію, аргументовано попросіть почекати день-два, відтермінувати ваше рішення. А у цей час нагадайте про себе іншим людям, від яких чекаєте на рішення.

Переговори щодо фронту роботи, або “А що робити потрібно буде?”

З одного боку – так, ваш потенційний роботодавець повинен чітко розуміти, що він від вас хоче, знати ваші посадові обов’язки, мати сформовані KPI (конкретні результати, за якими буде визначатися ваша продуктивність) до вас і змодельований план роботи для вас як для нового співробітника. Але часом це перетворюється на складне завдання, особливо якщо раніше в компанії ніколи не було фахівця вашого напряму або якщо не налагоджені процеси загалом. Але не дозволяючи собі впасти у ваших очах, роботодавець може поставити наступне питання: “А ось докладно розкажіть мені, що ви вмієте. А що ви робили на цій посаді в інших компаніях і що це їм дало? Як ви будете оцінювати свою роботу? ” і тд – тобто, ті питання, на які ви чекаєте відповідей від боса, він задає вам.

Або інша ситуація – на співробітника просто можуть хотіти перекинути якомога більше обов’язків, нехай і не за профілем. Адже якщо ви така красива-розумна (красивий-розумний), то все те, що вмієте, – ось все це і будете робити. “А ти ще й презентації робиш ?! О, у нас як раз тут потрібно зробити … Ах ще й заходи проводив? Тоді давай швидше планувати на цьому тижні .. »

Рисунок3

Що робити з таким моментом? Ви як фахівець повинні напам’ять знати вашу стандартну посадову інструкцію. Відносно піару, є міжнародні кодекси, де описано, що входить в обов’язки піарників, а також їх права, можливості, свободи і тд. Кожна вакансія за вашою спеціальністю +/- повинна бути однаковою за спектром обов’язків. Зрозуміло, що ниші мінятимуть суть обов’язків, але це деталі. Проте в нормі піарник повинен залишатися піарником, дизайнер дизайнером, фотограф фотографом і тд. Хоча багато що може змінити контекст - якщо ви розумієте, що нові обов’язки і виклики вас розвивають як фахівця, то це здорово.

Про гроші

Посада може передбачати:

  • стабільну незмінну ставку щомісяця;
  • невелику ставку + «великі перспективи» та премії, що залежать від результатів, а, можливо, і від настрою керівництва;
  • відсотки від угод, на закриття яких ви вплинули;
  • оплата за чітку конкретну одиницю – кількість написаних символів / хвилин змонтованого відео або записаного аудіо / складених комерційних пропозицій / зроблених розсилок і тд.

Також можна пробувати поєднувати формати робочих взаємин: 1) стабільна ставка на одному місці + 2) інші варіанти на віддалених або легкозамінних парт-тайм робочих місцях.

Android-with-coffee-and-briefcase.-3D-illustration.-Isolated.-Contains-clipping-path-9809

Оговорюючи момент, коли у вакансії вказано «ЗП за результатами співбесіди» – якщо ви запросите вартість, яка нижче верхньої межі грошей, які готовий віддавати вам роботодавець – він дасть вам саме стільки. Якщо ви запросите вище його можливостей – він скаже, що, “на жаль, але поки що ми можемо вам давати стільки-то, але “ви ж розумієте, все залежить від вас і є великі перспективи “.

Оформлення, гарантії

 

Звучить парадоксально, але у цьому сучасному світі, який “гарантує” (майже) вічну молодість, (майже) тотальну безпеку, контроль, стабільність .. – гарантій стає все менше. 

Багато досить успішних компаній, у тому числі міжнародних, закликають довіряти людям – адже вони цього варті. Адже це – єдиний правильний шлях до процвітання. Звучить політично;) Але це слова не політиків, а рядових підприємців, менеджерів. Тим не менш, варто знати на всі тисячу відсотків – якщо у вас на руках не буде офіційного оформлення, договору – щось точно піде не так. Не людина погана. Не компанія погана. Не світ поганий. Усі різні. Просто таке непорушне правило – гарантії мають бути оформлені офіційно, інакше – ви просто кажете собі “так, я знаю, що моя робота може закінчитися у будь-яку секунду без жодної компенсації”.

doverennost-na-pravo-podpisi-dokumentov

Три роки, тридцять днів і три тижні – ваш випробувальний термін

Випробувальний термін – річ непередбачувана. Ви можете дійти до останньої краплі у середині тестового терміну і втратити час, гроші та вважати винуватим у цьому залишатиметься лише себе.

Випробувальний термін є майже скрізь. Чесно кажучи, я не знаю, як до нього ставиться. Начебто, і кандидату потрібно придивитися до компанії, і компанії до нового співробітника. Але все ж є почуття, що ти тут ще не свій, а такий собі – тестовий.

З іншого боку, коли тестового терміну немає, це може бути стресово як для новачка на посаді, так і для керівництва. Тривожність”А якщо я все ж помилився ?! І починати треба буде все заново. І підведу я всіх ..” У той же час, гріє серйозність намірів організації і якесь глибоке відчуття, що ти вже прийнятий.

Рисунок5

Само-собою, випробувальний термін теж зобов’язаний оплачуватися (винятки бувають серед таких форматів робочих взаємин як стажування та навчання), і різниця між вашої майбутньою звичайною зп не повинна бути разючою (в середньому, зп за тестовий термін може бути нижче на 10 15% від звичайної).

Тестові завдання

Якщо у вас є власне портфоліо, яке включає в себе продукти з розряду тих, які поставив вам розробити ейчар або керівник, то ви можете запропонувати переглянути ваші попередні роботи. Незважаючи на це, в більшості випадків компанія все ж захоче побачити ваше завдання індивідуально для них. Приймати рішення вам.

Зараз популярно робити таку пропозицію кандидатам – “якщо ваша робота буде нами прийнята, ми її оплатимо “. На моєму досвіді це виявилося брехнею. Роботи кандидатів можуть використовуватися не тільки для внутрішньої «кухні» компанії, а й публікуватися на відкритих джерелах організації: на сайтах, в соціальних мережах і тд. Ви скажете: “це пережитки минулого”. Так ні ж, ось воно тут і зараз. Ви скажете: “просто, мабуть, компанія несерйозна”. Я відповім: “так ні ж, компанія існує близько 10 років на ринку, бере участь у виставках, підписує договори з міжнародними партнерами і тд “. Згадайте про відсутність гарантій. Експерти на ринку радять не братися за тестові завдання, якщо явно видно, що результат вашої праці має комерційну цінність, а обсяг роботи перевищує 2-3 години вашого часу.

Репутація компанії і хто за нею стоїть

Exhausted-man-working-late-in-office-9974

На цей аспект варто звернути увагу не тільки тому що вам важливо знати місію компанії, чи хороші відносини у керівника з робочим колективом, судами, сім’єю і особливо тещею. У першу чергу, це профілактичні заходи, передтурбота про себе – чи будете ви отримувати заробітну плату, чи не запросять вас на судове засідання як понятого, і взагалі – на які цілі ви будете працювати де-факто . Просто, по-моєму, не таке вже маленьке значення має те, що сертифікація навчального центру “липова”, керівник перебуває в карному розшуку, і 99% позитивних відгуків про компанію будете писати на форумах саме ви.

Нерідко буває так, що дізнатися, хто реальний засновник, керівник компанії, вам не представляється можливим. Через це у фахівця може постраждати не тільки нервова система, але і налагоджена робота, коли процес перетвориться на хаос, ланки ланцюгів утримувати не вистачить рук і взагалі не зрозуміло, за що триматися і на чому стояти. Ви можете бути (або здаватися) швидким, продуктивним, креативним співробітником, але коли Семен Степанович Іванов, про існування якого ви нічого не знаєте, але який де-факто приймає рішення, у важливий для вас момент відпочиває на островах, ви всім офісом можете покірно чекати.

Тести – лише за вашою згодою

 Рисунок2

Ви ж не підписувалися на роль випробовувача для внутрішньої бази компанії? Починаючи від звичайних психологічних тестів на ваші улюблені геометричні фігури, кольори, та закінчуючи повноцінним поліграфом – детектором брехні, де найменше внутрішнє тремтіння, що не обов’язково означає саме переживання через брехню, відображається на екрані. На моєму досвіді були й відверто дивні кейси. (А тепер обережно … Хочу попередити людей зі слабкими нервами не читати.)

У перший тестовий день мене попросили повитирати пил у робочому кабінеті – і особливо на грамотах у рамочках, а якщо я не дістаю до верхніх рамок – поставити собі драбину, а після прибирання помити після себе ганчірку. Я добре поприбирала. Мовчки і спокійно. А потім поїхала і більше туди не повернулася. Можливо, у планах компанії було провести психологічне тестування, але щось пішло не так із задумом та її змістовною частиною.

Буває так, що в день співбесіди видають анкету, яка в точності повторює питання, що вже висвітлені у вашому резюме. У такому випадку у мене виникає питання – невже той, хто запросив мене на співбесіду, не читав моє CV? Є й такі анкети, де потрібно вказати, хто такі, ким працюють і скільки отримують ваші рідні та близькі, чи є у вас рідні за кордоном, скільки ви витрачаєте грошей на місяць на їжу, на квартиру, на відпустку і тд … Однак частину з цих питань мають практичне право задавати спецслужби, а частину – за немаленькі кошти вивідують маркетингові корпорації. Завчасно дізнатися про такі тести можливості не представляється, через що доводиться витрачати час, бо подібного роду дані я не розголошую на співбесідах.

Які з тестів я приймаю і на які можу “відправляти” вас

  • Офіційні перевірки поліграфом на офіційну посаду (найчастіше на держслужбу, у серйозні міжнародні проекти). Поліграфолог вам детально розповідає всю інструкцію і тонкощі процедури, дає ознайомитися з документами і тільки після цього запитує у вас: чи згодні ви на такого роду процедуру, чи готові ви? Якщо так – ви письмово документуєте свою згоду. Під час всієї процедури також триває аудіо- та відеозапис. Обидві сторони мають зобов’язання щодо нерозголошення інформації, її використання в чітко зазначених цілях і тд.
  • Визнані міжнародною спільнотою універсальні SHL-тести для фахівців різних напрямків. SHL-тести дозволяють визначити рівень ваших вербальних, математичних і логічних умінь. Попередньо потренувавшись проходити такі тести в інтернеті і зрозумівши їх специфіку, ви дійсно будете себе почувати більш упевнено і спокійно при реальному проходженні. У мене це спрацювало. Перед SHL-тестуванням на серйозну посаду я приділила час самостійній підготовці, і за результатами вирвалася вперед конкурентів. У підсумку я вийшла на бажану посаду.
  • Кейси і рольові ігри для перевірки, як кандидат буде діяти у змодельованій ситуації, яка є типовою для вашої посади. Наприклад, якщо ви висуваєте себе на вакансію тренера, вас можуть попросити провести скорочений варіант воркшопу. Але через те, що такий формат тестингу забирає досить багато ресурсів кандидата – як часових, так й енергетичних – то відмова організації в стилі “пограли і розходимося” буде не найприємнішим вашим спогадом.

Рекрутинг як безкоштовний рекламний і піар-інструмент

 

Іноді виникає питання: а чи існує взагалі вакансія, яка не закривається місяцями? Все чому? Бо рекрутинг може виступати як безкоштовний рекламний і піар-інструмент. Зараз при наявності масштабних безкоштовних онлайн-платформ для розміщення вакансій, які допомагають назві компанії злетіти у ТОП видачі пошукових систем, хто не буде користуватися безкоштовним «молотком»?

Експерти по темі також пишуть: “Деякі компанії постійно тримають вакансії відкритими, запрошують кандидатів на співбесіду, але так і не передзвонюють. Це не завжди означає, що ви не підійшли. Компанія може просто збирати свою базу потенційних співробітників, щоби надалі полегшити собі підбір персоналу при звільненні співробітників. Визначити таку схему складно. У багатьох великих компанії, в зв’язку з великим штатом, постійно є відкриті вакансії, але не можна з упевненістю стверджувати, що вони діють за такою схемою».

Що може допомогти дізнатися хоч трохи правди?

Рисунок6

 

Під одним видом діяльності може маскуватися інший. Само-собою, є багато схем цікавіше і складніше звичайного бігства від відповідальності, фінансових пірамід, ознаки яких знає більшість сучасних людей. Часом людина де-юре підбирається для посади в організації, яка є просто яскравим маскарадом, прикриттям справжньої діяльності. Всі можливі варіанти зібрати непросто, та й не потрібно. 

Де можна дізнатися більше про компанію, де ви збираєтеся працювати? 

  • Відкриті дані: форуми, відгуки (адже ви вмієте відрізняти справжні та оплачені). Аналізуючи відгуки у соцмережах – зайдіть на акаунти людей, які залишили коментарі, оцініть їх особистість, як давно існує аккаунт і тд.
  • Уважність до соцмереж і сайтів компаній – їх може бути дуже багато, на сайті може не бути вказано фізичної адреси, інформація може бути грубо нахилена в сторону агресивної та примітивної реклами.
  • “Чорні списки” роботодавців в інтернеті.
  • Офіційні і неофіційні рейтинги.
  • Колонки журналістів-розслідувачів і просто новинні статті. Часто такі матеріали детально описують процес розслідування з доказовою базою – фото, відео, аудіо, результатами соцопитувань, і проходять за участю “таємних агентів”.
  • Сарафанне радіо – хто любить і вміє їм раціонально користуватися.

Комунікація це ефективність. У комунікаціях, як і в житті, немає чітко налагоджених закономірностей. Тому експериментатор на собі самому – кращий спосіб життя для розвитку. Намагайтеся пам’ятати про захист своїх персональних даних, інтересів, бажань. Інші за вас цього не роблять. Головне – зрушити самого (саму) себе з місця своєї внутрішньої еволюції.

Рисунок8

Сьогодні я провела екскурс по пеклу)). Завжди рада грішникам в PRUF

 

 

 


Останні публікації цього розділу:

Чому стратегії розвитку громад “лежать в столах”?

Стратегічний фандрейзинг за мотивами курсу Fundraising Strategies by Philantropy University

Якості, необхідні для консультанта, експерта з розвитку громади

"Абетка реформ": просто про важливе, з любов'ю про дражливе

Гонитва за модою у грантових проектах

Перемога Майдану: хроніка дива

  • Ермолай Стародубцев

    Хороший, якісний матеріал.

  • Лариса Синицька

    Прекрасний матеріал. розкладений ” по-поличках”. Але в нас є правило: багато думати. багато читати і взнавати .Простіше було б: спробуй!

    • http://www.prostir.ua/ Prostir

      Раді, що Вам сподобався допис нашої колонкарки