Як зареєструвати неприбуткову організацію в умовах війни

Ніколи не сподівалась, що прийдеться таку тему озвучувати. Ми спокійно жили, працювали, дотримувались українського законодавства, але життя внесло свої корективи. Сьогодення вимагає швидких та ...

siriwan-arunsiriwattana-gs0coXLmjdI-unsplash
Як зареєструвати неприбуткову організацію в умовах війни

Ніколи не сподівалась, що прийдеться таку тему озвучувати. Ми спокійно жили, працювали, дотримувались українського законодавства, але життя внесло свої корективи. Сьогодення вимагає швидких та прискорених дій. Допомоги, як цивільному населенню, так і військовим. Не дивлячись на військовий стан, українці звикли працювати тільки в рамках законодавства.

06 березня 2022 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164».

Даною постановою Уряд України встановив, що в умовах воєнного стану державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація) проводиться з урахуванням певних особливостей.

Хто має право проводити реєстрацію?

Державна реєстрація проводиться виключно:

- державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, (далі — державні реєстратори),

-посадовими особами Міністерства юстиції, його територіальних органів (далі — посадові особи), включеними до затвердженого Міністерством юстиції переліку державних реєстраторів та посадових осіб (далі — перелік),

Даним особам в умовах воєнного стану надається доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі — реєстри). Перелік може передбачати обмеження (умови) проведення (прийняття) включеними до нього державними реєстраторами, посадовими особами реєстраційних дій (рішень про державну реєстрацію прав);

Посадові особи мають право проводити реєстраційні дії щодо фізичних осіб – підприємців, усіх видів юридичних осіб та громадських формувань, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком;

Як буде проводитись реєстрація?

Державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань може проводитися на підставі надісланих заявником державному реєстратору, посадовій особі електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку документів в електронній формі, що створені з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг та законодавства про електронні документи та електронний документообіг, або електронних копій документів в паперовій формі.

Електронні копії документів в паперовій формі приймаються за умови підписання таких копій з використанням кваліфікованого електронного підпису заявника. Державний реєстратор, посадова особа проводить перевірку такого підпису через офіційний веб-сайт центрального засвідчувального органу та завантажує результати такої перевірки до реєстру, крім випадків відсутності доступу до зазначеного веб-сайту;

Як довго проводиться реєстрація?

Державна реєстрація проводиться невідкладно після отримання у повному обсязі належних документів для державної реєстрації.

Документи для державної реєстрації, які подані не у повному обсязі або не відповідають законодавству, не розглядаються та повертаються заявникові без оформлення відповідного рішення з одночасним усним повідомленням заявнику про повний перелік документів, що повинні бути подані, та/або вимоги законодавства, що повинні бути дотримані.

Якщо документи для державної реєстрації надіслано електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку, таке повідомлення заявнику здійснюється електронною поштою або за допомогою інших засобів зв’язку;

За якою адресою можна зареєструватись?

Державна реєстрація проводиться незалежно від місцезнаходження юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців чи громадських формувань, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком;

Скільки коштує реєстрація?

Адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію благодійних організацій, громадських об’єднань, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії;

Чи потрібно нотаріально посвідчувати документи?

Вимоги законодавства щодо необхідності нотаріального засвідчення справжності підпису на документі для державної реєстрації не застосовуються у разі, коли такий підпис виконано у присутності державного реєстратора, посадової особи із встановленням особи підписанта на підставі документа, що посвідчує особу, передбаченого Законом України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус”, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком.

 

Які пункти передбачити у статуті в даних умовах, буду озвучувати в наступних дописах.

З вами на зв’язку Лариса Шкурка https://www.facebook.com/larisa.shkurka/ , директорка Аудиторської компанії Compass Group, аудиторка, консультантка з фінансового менеджменту та організаційного розвитку. http://kompas.com.ua/ua

Слава Україні!


Останні публікації цього розділу:

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?

Як зупиняти кризи в корені: три рекомендації для донорів

Де і як шукати ідеї для проєктів?

  • Liliia Virovkina

    У вас помилка по тексту! Щодо нотаріального завірення! НОТАРІАЛЬНЕ ЗАВІРЕННЯ НЕ ВИМАГАЄТЬСЯ! ПРИСУТНІСТЬ ЗАСНОВНИКІВ У РЕЄСТРАТОРА/ЦНАПІ ТЕЖ НЕ ТРЕБА! Стаття 15. Вимоги до оформлення документів, що подаються для державної реєстрації
    6…Документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам:Дія абзацу другого цього пункту в частині нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію змін до відомостей про державний орган, орган місцевого самоврядування, громадське об’єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, а також на державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що вносяться на підставі розпорядчого акта державного органу, органу місцевого самоврядування.
    Справжність підписів на рішенні, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про громадське об’єднання чи благодійну організацію, що містяться в Єдиному державному реєстрі, нотаріально засвідчується лише у разі наявності такої вимоги в установчих документах відповідного громадського об’єднання чи благодійної організації;..9)..Дія абзацу першого цього пункту в частині нотаріального засвідчення справжності підпису не поширюється на державну реєстрацію створення юридичної особи (крім створення в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), на державну реєстрацію, що проводиться на підставі установчого документа юридичної особи, створеного на порталі електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та підписаного з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, а також на державну реєстрацію громадського об’єднання, благодійної та релігійної організацій, професійних спілок, їх об’єднань, організацій профспілок, передбачених статутами профспілок та їх об’єднань.
    Справжність підписів на установчому документі громадського об’єднання чи благодійної організації нотаріально засвідчується лише у разі наявності такої вимоги в установчих документах відповідного громадського об’єднання чи благодійної організації;

    • Larisa Shkurka

      Дякую за ваші коментарі. Але звертаю вашу увагу, що дану консультацію було опубліковано 10.03.2022 року. В ній є посилання на документ від 06 березня 2022 року, коли Кабінет Міністрів України прийняв Постанову «Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164». https://www.kmu.gov.ua/npas/deyaki-pitannya-derzhavnoyi-reyestraciyi-v-umovah-voyennogo-stanu-ta-vnesennya-zmin-do-postanovi-kabinetu-ministriv-ukrayini-vid-28-lyutogo-2022-r-164-209
      В якій є пункт:
      Установити, що в умовах воєнного стану державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація) проводиться з урахуванням таких особливостей:
      п.8) вимоги законодавства щодо необхідності нотаріального засвідчення справжності підпису на документі для державної реєстрації не застосовуються у разі, коли такий підпис виконано у присутності державного реєстратора, посадової особи із встановленням особи підписанта на підставі документа, що посвідчує особу, передбаченого Законом України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус”, якщо відповідні обмеження (умови) не передбачено переліком. Для кожного виду організацій потрібно переглянути відповідні умови та обмеження. В консультації було надано узагальнено для неприбуткових організацій.
      Станом на сьогоднішній день, також потрібно враховувати всі зміни і умови, зміни в правилах реєстрації, які можуть змінюватись у відповідності до можливостей, правил і умов в яких працюють реєстратори.

      • Liliia Virovkina

        Ви не праві. Постанова не має силу вище за закон. Постанова не може вносити зміни у закон. Уважно читайте норми. Діють норми закону щодо ГО/БО