Резюме з нуля. Як створити реально крутий опис себе як професіонала? 5 кроків.

Існують  2 основні варіанти. У вас може не бути резюме зовсім. Або якесь CV (curriculum vitae - життєпис) "для галочки" ви колись робили, але ніколи не оцінювали його як потужний інструмент ...

IMG_0257-Edit-728x485
Резюме з нуля. Як створити реально крутий опис себе як професіонала? 5 кроків.

Існують  2 основні варіанти. У вас може не бути резюме зовсім. Або якесь CV (curriculum vitae – життєпис) “для галочки” ви колись робили, але ніколи не оцінювали його як потужний інструмент привернути увагу роботодавця, щоб отримати посаду мрії у бажаній компанії. А ще – показати свої переваги і вигідно виділитися серед конкурентів. Про дійсно ефективні резюме – у цьому матеріалі.

РЕЗЮМЕ – КОМУ ВОНО ПОТРІБНО?

CV потрібно всім, крім таких випадків, коли:

- ви не плануєте працевлаштуватися взагалі – а тому ні рекрутерам, ні керівництву не потрібно знати про ваше існування як потенційного кандидата;

- ви не плануєте ніякої активної діяльності – так як потенційні партнери теж уважно оцінюють бекграунд;

- працевлаштування відбувається “по блату” з усіма наслідками, що випливають;

- працевлаштування відбувається в закритій території і не з вашої волі.

Відповідно, CV незамінний елемент і основний інструмент, якщо ви:

- перебуваєте в активних або пасивних пошуках роботи, і не якої-небудь, а яка б вас задовольняла і в душевному, і в матеріальному планах;

- зацікавлені, яке враження як професіонал і особистість ви справляєте на рекрутерів, босів, потенційних партнерів;

- знайшли посаду мрії в рідній країні або за кордоном, проте боїтеся, що ваше непрофесійне резюме все зіпсує;

- прагнете до того, аби вас запам’ятали серед тисячі конкурентів;

- хочете, щоби ваше резюме обов’язково прочитали і дали вам відгук – написали, подзвонили, запросили на співбесіду.

Я не є рекрутером, проте людиною, яка має великий досвід ефективного пошуку робти. Відправною точкою слугувало моє резюме. Тому я точно знаю, як створити реально крутий опис себе як професіонала.

1. ФУНДАМЕНТ ДЛЯ РЕЗЮМЕ – РЕАЛЬНІ ДОСЯГНЕННЯ

passportcv

Є м’ясо, а є приправи до м’яса. Якщо вам поки нічим заповнити багато пунктів резюме – працюйте над цим. І те, що ви здобуваєте потрібні навички або вивчаєте необхідні знання, опановуєте необхідні мови для посади мрії, вже буде плюсом.

Звичайно, CV, що наповнене фактами, яскравими подіями і вражаючими цікавими здобутками кандидата у напрямку вакансії, апріорі зачепить компанію.

Але цей випадок трапляється далеко не завжди. У такому разі підвищити свої шанси можна, вказавши прямо в CV 1-2 реченнями, чому ви бажаєте отримати цю посаду, чим ви відрізняєтеся, як ви розвиваєтеся у необхідному напрямку. Так компанія буде розуміти, що а) ваше CV залетело в їх поштову скриньку не помилково, б) що ви реально розумієте, чим ви будете займатися і яких результатів будуть від вас чекати, в) що вам цей напрям роботи дійсно цікавий і цей інтерес підкріплений вашими грошима і часом, які ви вкладаєте в свій професійний развиток.

Якщо у вас зовсім немає досвіду на бажаній посаді – завжди можна позначити компанії своє бажання пройти стажування з можливим працевлаштуванням. Напрацювання свого досвіду, портфоліо, резюме – гідні причини.

2. УСПІШНЕ РЕЗЮМЕ ТЕ, ЩО ВІДПОВІДАЄ ВАКАНСІЇ

solid

independ

Коли резюме ідеальним пазлом з’єднується з описом вакансії, це чистий бальзам на душу рекрутерам і керівництву компанії. Всі в глибині душі вірять в принців, казки та ідеальних кандидатів. Таким пишуть, телефонують, передзвонюють, таких чекають, до їхніх побажань уважно ставляться…

Цю казку створити в резюме можна. Але щоб її не розбивала реальність, дивіться пункт 1.

Опис вакансії це просто скарб! Потужна підказка, на кого і на що чекає компанія.

В описі резюме ви одразу:

- бачите стиль компанії – строгий або неформальний, відчуваєте атмосферу, в якій вам потенційно доведеться “варитися”- вільна, сучасна або консервативна, бюрократична;

- оцінюєте підхід компанії – серйозний, ґрунтовний або поверхневий – по тому, як детально, оригінально і грамотно прописаний опис самої компанії, специфіки діяльності на конкретній посаді та ін.;

- рівень надійності компанії – скільки часу вона існує на ринку, які умови праці пропонує роботодавець.

Тому хорошим варіантом перевірки на відповідність вакансії є перегляд прямо по пунктах очікувань від кандидата в описі. У резюме робіть акценти на ті ж навички або досвід, на що звертає увагу і компанія – так ви покажете, що ви дійсно потенційна “рідна душа”.

3. ПРОСТАВТЕ АКЦЕНТИ

career

Вирішіть: що рекрутер або бос компаній, які вам цікаві, повинні дізнатися про вас обов’язково і в першу чергу. А що можуть пропустити, що не дочитати або переглянути поверхнево.

Найважливіше – не ваш вік (це може замінити якісне фото), не ваш сімейний стан, не золота медаль, отримана в школі (цей пункт я взагалі прибрала зі свого резюме, не тому, що я не ціную це, а тому, що на даний момент це не має значення), навіть не ваше місто (а ось вказівка, що ви готові до відряджень, релокації – так).

Що дійсно має бути присутнє у CV?

Ваші ім’я та прізвище (не потрібно по батькові), фото, телефон і емейл, посилання на соцмережі, портфоліо і 1-2 речення про вас та яку посаду ви шукаєте і чому (такий собі концентрат мотиваційного листа) – це ШАПКА резюме, яка чіпляє і по якій вже можна прийняти рішення, а чи дізнаватися про вас більше.

Далі за структурою – ви маєте право вирішити самостійно, що важливіше побачити рекрутеру спершу – список ваших ВНЗ або вузькі круті навички, список нікому невідомих компаній, де ви працювали, або ваші особисті досягнення в цифрах. Аценти ставите ви. Керуєте увагою і думкою про ваш бекграунд та імідж ви. Експериментуйте.

Якщо ви все ж не знаєте, що має бути у вашому резюме, я створила спеціальну ПАМ’ЯТКУ за блоками, які зазвичай описують у CV.

4. ОФОРМЛЕННЯ

creative

З прикрасами краще недостаралися, ніж перестаратися. Мінімалізм в оформленні ніколи не зіграє злий жарт, на відміну від строкатого декору. Тобто, якщо ви не знаєте, як виділити ваше резюме з допомогою дизайну, не потрібно експериментувати у важливих для вас вакансіях. Краще вкладіть більше часу в сильний текст, ніж у перший у вашому житті дизайн.

Звичайно, дизайн може чудово приправити ваше CV, концептуально доповнити ваш образ, що особливо важливо, якщо ви представник творчої індустрії. Лише подивіться на ці приклади міжнародних резюмех – мене вони надихають – а вас?

sample2

sample4

sample3

sample5

5. ПРОЦЕС – КОРОЛЬ. Вмійте ПОДАТИ.

На які вакансії відправляти резюме? Продумайте або пропишіть напрямки, галузі, які вам підходять. Розділіть канали, за якими будете шукати. Виділіть час для пошуку.

Наприклад, ви піарник в пошуках роботи. Ви можете шукати вакансії і висилати ваше круте резюме, що відповідає всім пунктам вище, за такими нішами:

- PR-management

- SMM як в загальному ключі, так і вузька спеціалізація просування соцмереж YouTube, Facebook, Instagram та інш.

- реклама (ATL, BTL), digital, контекстна, таргетована

- brand management

- creative / art-management

- project management

- копірайтинг

- content marketing management

З’являються нові відгалуження одного напрямку – і це дає свободу та перспективи розвиватися саме у тому, від чого у вас дійсно пурхають метелики в животі. Раціонально – вам потрібно знати, яка ніша для вас основна, де у вас найбільше досвіду і де ви проявляєте себе як професіонал. А які напрямки стосуються вас опосередковано і де вам варто ще повчитися.

Знову ж таки, вивчайте вакансію, опис роду діяльності на певній посаді, вивчайте і саму компанію (наприклад, бути копірайтером або піарником у сфері будівельних матеріалів та в сфері б’юті і фешн це абсолютно різні експертизи і навіть склади розуму та темпераменту – хто що любить, хто що вміє).

Не раджу ходити більше, ніж на дві співбесіи за день. Дорога, необхідність вжитися в роль кожної конкретної компанії – все це вимагає чимало енергії. Пийте каву, їжте ласощі по дорозі. Насолоджуйтеся дорогою і новими місцями. У ваших силах зробити цей процес приємним. 

Риысунок3

 І пам`ятайте, РЕЗЮМЕ – ЦЕ ПОКАЗНИК ОСОБИСТОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ!


Останні публікації цього розділу:

Донори та НКО: конфлікти інтересів.

Слідами грантів з ІТ

Про неможливість т.зв. "розпуску" ВР України.

Про гранти з Варшави

Чому стратегії розвитку громад “лежать в столах”?