Ребрендинг НУО: змінити лого, аби змінити бачення — і навпаки

 Український сектор благодійності проходить фазу стрімкого розвитку, НУО відіграють все більш активну роль у формуванні політики, культури, освіти. Разом із цим, нестабільна ситуація останніми роками ...

РебрендингНУО
Ребрендинг НУО: змінити лого, аби змінити бачення — і навпаки

 Український сектор благодійності проходить фазу стрімкого розвитку, НУО відіграють все більш активну роль у формуванні політики, культури, освіти. Разом із цим, нестабільна ситуація останніми роками спричинила сейсмічні зміни у секторі: одні благодійні організації припинили роботу, інші – зміцніли.  

Причини для ребредингу можуть бути різні: нове позиціонування, новий менеджер з комунікацій, злиття з іншою організацією або навпаки відгалуження, просто зміна старого логотипу, який більше нікому не подобається. Деякі благодійні організації під час турбулентності використовують ребрединг для збереження статус-кво.

Якою б не була причина, ви повинні знати, що це вплине не тільки на візуальні компоненти вашої ідентичності, але й на культуру, яка є коренем вашої організації. У цій колонці розповідаємо історію ребрендингу Українського форуму благодійників.


Ребрендинг – це не нове лого, це нова культура 

Ми провели ребрединг, бо це давно пора було зробити. Наш логотип виглядав старомодно – він розроблявся ще у 2005-му. Логотипи проектів були стилістично та ідеологічно відірвані. Усі елементи нашої айдентики ніяк не були поєднані ідеєю. Наш старий брендинг показував про нас одне: ми – це відсутність системи.

Нижче ми покажемо що змінилось, та важливіше те, чому змінилось саме так?

5

 

6

 

 

 

 

Коло на логотипі має подвійний зміст: це і сонце – старослов’янський символ початку, створення світу. УФБ було створено саме для розбудови нового – культури благодійності в Україні. А також це круглий стіл, за яким сидять учасники Форуму.

Кольори

Червоний залишили, бо він впізнаваний, є асоціація з УФБ. З темно-блакитним історія цікавіша. УФБ вже третій рік реалізовує партнерський проект «Соціальне підприємництво». Основна кольорова гама візуальної айдентики проекту – блакитна. Проте майже ніхто у секторі не знає, що це наш проект. Він ніби живе своїм життям, є організації-партнери, що теж його реалізовують. А УФБ? Залишається невидимим. Додавши блакитний до нової айдентики ми виправили цю випадкову несправедливість.

Решта кольорів та відтінків (жовтий, оранжевий, темно-бордовий, світло-блакитний)  компліментарні і створюють приємну оку палітру.

1

 

 

3

Форма

Рамки – бо ми працюємо за чіткими політиками і процедурами. Зображення, що виходять за рамки – експериментуємо з новими форматами та ідеями. Лаконічний дизайн каже про прозорість, яку УФБ промотує і підтримує.

 

7

Було

8

 Стало 

 

Ребрендинг – це більш як змінювати шкіру, а не одяг

Організація проходить різні етапи розвитку, і на одному з них ви можете сказати: «Це вже не наші цінності. У нас поглибилось бачення. Ми змінюємо акцент». Під час ребрендингу ми зрозуміли, що нам доведеться мати справу з речами, які є набагато глибшими, ніж просто зміна кольорів на лого. Ми повинні були працювати над своєю внутрішньою культурою так само, як і на нашому брендовому матеріалі. Можливо навіть більше.  

Ви будете ребрендувати культуру

Ви не можете вирішити проблему внутрішньої культури просто змінивши свій логотип. Ви повинні почати розмови і залучати людей. Ви повинні встановити ліміти. Ви повинні виділити достатньо часу.

 

9

 

Було10

Стало

Що ми недоробили?

Ми зібрали команду і виділили час, щоб проговорити кожен аспект. Проте вже зараз побачили, що копнули недостатньо глибоко: ми не підняли наші внутрішні проблеми, недоозвучили, що болить і турбує. Адже саме зустріч віч-на-віч зі своїми “демонами” робить справжню організацію, а не макет.

Вчіться на наших помилках! Проговорюйте глибоко і багато. Бо потім на це не буде часу.

11

Було

12

Стало 

 

 5 речей, про які варто подумати перед ребрендингом

Ребрендинг УФБ почався як невеликий проект, де ми хотіли вирішити те, що називається Дизайном Франкенштейна. Ми хотіли мати більш послідовну візуальну ідентичність, з чітким мистецьким напрямком. Наприкінці це був набагато більший проект, що вплинув на повсякденне життя нашої команди. Наразі ми починаємо підготовку до зміни веб-сайту, перед нами ще купа роботи. 

ЧОМУ? а не ЯК?

Фокусуючись на тому, ЧОМУ ваша організація прагне досягти своєї місії є більш потужною цінністю, і дає простір для змін.

13

Було

14

Стало 

5 важливих питань

Якщо ви задумуєтесь про ребрендинг вашої організації, вам необхідно розглянути п’ять ключових елементів. Якщо ви можете відповісти «так» на всі ці елементи, ви готові до ребрендингу. 

  1. Чи готові ви почати розмови на болючі теми? Подумайте про компенсацію, відпустки, робоче середовище тощо.
  2. Чи готові ви вкласти час у навчання? У працівників з’являться нові інструменти, нові шаблони, і їм потрібна допомога.
  3. Чи готові ви витратити час на те, щоб пояснити своє бачення і відповісти на багато питань, які неминуче виникнуть у ваших колег?
  4. Чи готові ви витрачати менше часу на програмні аспекти і більше на культурні аспекти?
  5. Чи насправді добре ви розумієте мету вашої організації, її місію? І чи зумієте пояснити колегам, які не розуміють? 

І наостанок: робіть це раз і надовго.


Останні публікації цього розділу:

Громада у смартфоні

10 основних трендів високих технологій у 2019 році

Тобі IBAN

Нахіба Україні фестивалі?

8 років гуманізації правосуддя для дітей в Україні. Що зроблено, що заплановано і хто відповідальний?