Пенсія або приватність?

У всьому світі правозахисники ведуть боротьбу з надмірним втручанням органів влади в приватне життя людей. У європейських країнах удосконалюють законодавство щодо захисту персональних даних. А в ...

Додано:
Daria.Pistriak

1319100757_secret
Пенсія або приватність?

У всьому світі правозахисники ведуть боротьбу з надмірним втручанням органів влади в приватне життя людей. У європейських країнах удосконалюють законодавство щодо захисту персональних даних. А в Україні створюється свій власний Big Brother.  І якщо в інших країнах втручання в приватність найчастіше пов’язане з необхідністю попередження терористичної загрози, то в нашій державі для того, щоб стати жертвою порушення права на приватність, достатньо бути отримувачем пенсії чи субсидії.

Саме до цього призведе ухвалення зареєстрованого Міністерством фінансів у Верховній Раді України законопроекту  № 5130, яким вносяться зміни до низки законів України, що стосуються виплати пенсій та різноманітних видів соціальних допомог. Поміж тим, вносяться зміни і до інших законодавчих актів, наприклад Закону України «Про захист персональних даних» щодо надання Міністерству фінансів практично необмежених повноважень з доступу до персональних даних українців, які отримують соціальні виплати від держави. Відповідно до вкрай лаконічної пояснювальної записки «прийняття зазначеного законопроекту обумовлено необхідністю  реалізації заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів (…)». Саме з цією метою Міністерство фінансів під час моніторингу достовірності інформації, поданої фізичними особами при призначенні соціальних виплат, пільг, субсидій, пенсій, заробітних плат тощо передбачає для себе можливість доступу до,

по-перше, необмеженого обсягу персональних даних (навіть із тих реєстрів, які раніше були йому недоступні: Реєстру актів цивільного стану громадян, Реєстру прав, Реєстру виборців і Єдиного демографічного реєстру), та

по-друге, без необхідності отримання згоди суб’єкта персональних даних.

І це вже після того, як на початку року Міністерство отримало доступ до банківської таємниці українців з тією ж метою – верифікація законності отримання соціальних виплат. От тільки хотілося б дізнатися, скільки осіб було притягнуто до відповідальності за подання недостовірних відомостей та які суми коштів повернуто в державний бюджет за час здійснення такої верифікації. Щоб хоча б умовно спробувати збалансувати заявлену вигоду для держави (захист публічного інтересу) та наслідки для приватного життя особи (захист приватного інтересу).

У світлі вищевикладеного, у разі прийняття законопроекту № 5130 для Мінфіну фактично не існуватиме закритої інформації про особу та на нього не поширюватимуться вимоги щодо захисту персональних даних. Це надає величезне поле для зловживань і свавілля та фактично ставить людину перед вибором: або отримати належні їй соціальні виплати, пожертвувавши при цьому приватністю, або відстоювати своє право на захист персональних даних і не мати засобів до життя.


Останні публікації цього розділу:

Фінансовий план чи фандрейзингова стратегія: що важливіше для неприбуткової організації?

Навчальні візити підсилюють мережування громад переселенців. Ось чому

Проектний відділ (гранти) в громаді - це технолог всього процесу, чи багаторукий різноробочий?

План влади для громадянського суспільства: перші консультації

Деякі рефлексії щодо законопроекту №5512 про місцевий референдум

Форум оргрозвитку: про цінність процедур, а не людей?