Де і як шукати ідеї для проєктів?

Проводячи тренінги з проєктного менеджменту, часто чую запит на методи напрацювання ідей для проєктів. Усі усвідомлюють те, що чим цікавіша та оригінальніша ідея, тим більше шансів на перемогу у ...

Idea
Де і як шукати ідеї для проєктів?

Проводячи тренінги з проєктного менеджменту, часто чую запит на методи напрацювання ідей для проєктів. Усі усвідомлюють те, що чим цікавіша та оригінальніша ідея, тим більше шансів на перемогу у конкурсі проєктів.

Будемо виходити з того, що проєкт повинен відповідати стратегічним напрямкам організації, вирішувати проблеми цільової аудиторії та робити команду сильнішою.

А тепер вйо до технік напрацювання класних ідей!

Для цього ми пройдемо 2 етапи: підготовчий та, власне, напрацювання ідей.

Підготовчий етап

Шукаємо проблеми

  1. Для початку визначтеся чиї саме проблеми будемо вирішувати проєктною ідеєю, чи своєї громадської організації чи вашої цільової аудиторії.
  2. Кожен член команди лаконічно формулює перелік проблем, які заважають ефективному розвитку ГО \ є у цільової аудиторії.
  3. Кожен з учасників називає по одній проблемі, а модератор фіксує їх на ватмані чи документі, присвоюючи кожній проблемі порядковий номер. І так доти, доки усі проблеми не будуть перенесені на ватман\документ.
  4. Учасники переписують пронумеровані проблеми, щоб було як у модератора.
  5. Учасники проставляють знак мінус біля тих проблем, які, на їхню думку, є найменш важливими і найменш актуальними.
  6. Далі голосуємо за найменш актуальні проблеми шляхом піднятої руки. Модератор рахує голоси та ставить цифру поруч з проблемою. Після кожного раунду викреслюємо ті проблеми, які набрали найбільшу кількість голосів. Проводимо необхідну кількість раундів (залежно від кількості напрацьованих проблем) та залишаємо 3-5 найбільш актуальних проблем.

У прикладі це проблеми №1, 2 та 7.

 

Проблема

К-сть голосів\раунд

1

Не вміємо залучати ресурси

1

2

2

Не вміємо писати проекти

0

1

3

Немає де збиратись

3

 

4

Невмотивованість

2

3

5

З нами не хоче комунікувати місцева влада

3

 

6

Немає СММ-мщика

2

4

7

Немає стратегії розвитку орагнізації

0

1

 

Отож, усвідомлюючи те, що ресурсів на вирішення усіх проблем на вистачить – ми визначили найбільш важливі. Саме на їх вирішенні й будуть концентруватись наші ідеї.

Аналізуємо наявні ресурси

Безпосереднього відношення інформація про наявні ресурси не допоможе нам напрацювати проєктні ідеї, але вона носить допоміжну функцію.

Кожен з учасників, аналізуючи роботу ГО, виписує наявні ресурси: матеріальні, нематеріальні, зв’язки та ін., що організація залучала чи потенційно може залучити. Тут може бути наявне приміщення, грантова історія, контакти з бізнесом, який готовий допомогти, навички з написання проєктів та ін. Фактично все те, що може стати вам у нагоді при написанні проєкту, у т.ч. як власний внесок.

Далі виписуємо все, що учасники напрацювали на стікерах та групуємо за напрямками (матеріальне, контакти, скіли та ін.,). Напрацювання вішаємо на видному місці.

Напрацювання ідей

Коли у нас є перелік пріоритетних проблем, які ми будемо вирішувати нашими проєктними ідеями та карта ресурсів, переходимо до найцікавішого – напрацювання проєктних ідей.

Тут я раджу 2 дієвих методи:

  1. Мозковий штурм
  2. Запозичення (“тиряння”)

Мозковий штурм. Про цей метод є чимало інформації в Інтернеті. Якщо лаконічно, то групою по 3-5 людей «накидуєте» протягом декількох хвилин ідеї проєктів, не критикуєте, а лише фіксуєте. Після завершення часу та етапу “польоту фантазії” переходите до обговорення та обрання найбільш оптимальних варіантів.

Що саме обговорювати? Тут вам допоможе градація проблем. Різні команди обирають різні проблеми на вирішення яких й буде направлений їхній “штурм мізків”.

Таким чином ви напрацюєте по 2-3 можливих рішення для  кожної з пріоритетних проблем.

Запозичення (або “тиряння”)

Виявляється, що навколо нас є десятки чи навіть сотні подібних організацій, які вже реалізували безліч проєктів, що можуть бути цікавими й нам. До прикладу, якщо ми працюємо з ВПО (внутрішньо переміщеними особами) і введемо у пошуковій стрічці Google “проєкт для ВПО”, то нам видасть приблизну кількість результатів 7 230 000. Це не означає, що ми повинні копіювати те, що зробили інші, але переглянути та надихнутись все ж можна.

Якщо ви працюєте в галузі культури – Український культурний фонд має архіви підтриманих проєктів. Якщо з молоддю – вам стане у нагоді “Каталог кращих практик молодіжної роботи”.

Реалізовані кимось ідеї це ж не яблука, якщо ви запозичите у когось ідею – менше у автора її не стане. Вивчення досвіду допоможе вам зрозуміти, що наразі в трендах, поглянути на проблему під абсолютно іншим кутом. Також ви можете поєднати декілька ідей в одну, виходячи з особливості вашої проблеми, цільової аудиторії, середовища.

Сподіваюсь, ці методи допоможуть вашій організації напрацьовувати проєктні ідеї з “родзинками”, які з радістю підтримають грантодавці.


Останні публікації цього розділу:

Проблема 21 травня. Легітимний президент чи стан interregnum*?

Напрями безбар’єрності в молодіжній роботі

Що не є форум-театром або культура поваги до авторських методик

Як громадським і благодійним організаціями покращити комунікацію?

Як зупиняти кризи в корені: три рекомендації для донорів