Час вчитися залучати

7% громадян регулярно відвідує зустрічі в своїй громаді і лише 4% громадян бере активну участь у активностях громадських  організацій (згідно опитування USAID/ENGAGE щодо громадянської залученості за ...

group-of-people-forming-star-using-their-hands-1116302
Час вчитися залучати

7% громадян регулярно відвідує зустрічі в своїй громаді і лише 4% громадян бере активну участь у активностях громадських  організацій (згідно опитування USAID/ENGAGE щодо громадянської залученості за 2019 р.). Про що вам говорять ці дані? Про неактивність українців чи про низьку спроможність організацій залучати та об’єднувати людей навколо своїх місій?

Звісно, це комплекс факторів. Та останнім часом я все більше усвідомлюю, що активна участь українців і українок тісно пов’язана з умінням організацій їх залучати. 

Пропоную подивитися на активність людей і їхню участь у громадському житті як на їхню звичку. Це як змусити себе нарешті вивчати англійську чи дійти до спортзали. Що потрібно для опанування звички? Як мінімум, мотивація, дисципліна, системність та певні умови. 

Хтось, щоб вивчити англійську, обкладеться книгами, хтось буде займатися з репетитором, решта ж запишуться на мовні курси. А що робити зі звичкою “бути активною чи активним”? Як із англійською, люди можуть бути в цьому самостійними. І такими будуть одиниці. Та більшості потрібні умови, створені іншими. І створення цих умов лежить великою мірою і на організаціях громадянського суспільства.   

Ми повинні вчитися створювати процес, у якому люди зможуть опанувати цю супер звичку бути активними, та не відбити в них бажання продовжувати бути активними. Впевнена, серед вашого кола знайомих є люди, які розчарувалися у волонтерстві, активізмі та участі в громадському житті.

Коли я вчилася залученню у Greenpeace Polska та SSNC в Швеції, мене вразили цифри. Членами SSNC є понад 250 тисяч людей! А мережа фінансових доброчинців Greenpeace Polska вимірюється понад 16000 людей. Чому їм вдається, а нам ні? Шведи та поляки більш активні? У них краща економічна ситуація і вони можуть собі дозволити? Це все, звісно, має значення. Та успіх також і в іншому. 

Ці організація сфокусовані на залученні. У середині організації є команди, які опікуються повним циклом залучення. SSNC, для прикладу, у 2017 році мала ціль щодня приєднувати до своєї організації понад 15 нових членів і членкинь. Отримати нових членів – це складне завдання. Та більш складним є створити для них роль в організації, налагодити процеси комунікації, підтримки та утримання. Та ці всі процеси важливі та можливі. Бо саме в них ми перехоплюємо увагу людей і даємо їм досвід громадської участі. Якщо цей досвід приніс людям гарну емоцію, то, як показує практика, ці люди будуть активними. Бо надихаюче, успішне волонтерство, членство, активізм дають людям сенс, дають якісне коло однодумців, відкривають зовсім інший світ, який дуже відрізняється від звичної буденності. До речі, SSNC так і формують мету своєї роботи з членами і членкинями – робити все можливе, аби кожен і кожна відчували себе щасливими від взаємодії з організацією. Тільки відчуйте, яку велику відповідальність, взяла на себе організація.

В Україні теж є декілька організацій, в яких залучення інтегроване в їхню діяльність. Із яскравих прикладів – Будуємо Україну Разом та Пласт. Та все ж, якщо ми хочемо, аби дані опитувань були вищими за 4% і 7%, ми повинні вчитися і вчити залученню. 

Згадую, коли я прийшла в громадський сектор, топ-темою було, що українським ГО потрібно вчитися комунікаціям, мати свого комунікаційника, форумувати цілі комунікації, визначати ЦА і формувати ключові повідомлення. Ми ще досі про це говоримо. Та вже набагато більше ГО можуть похизуватися якісними комунікаціями, комунікаційною командою в штаті, власною айдентикою і умінням формувати ключові повідомлення для своєї ЦА. І, якщо поглянути на календар подій, то щомісяця можна ледь не в кожному обласному центрі України відвідати тренінг зі стратегічних комунікацій. 

Тож, думаю, тепер настав час топ-темою стати залученню :)

Свою колонку на Громадському Просторі буду присвячувати саме цій темі і різним практичним знанням про залучення. А поки запрошую вас на вебінар “Як залучити людей до громадських проєктів і кампаній”.

Під час вебінару:

  • Розкажемо, що таке якісне залучення.
  • Познайомимо з “Колесом залучення” – інструментом із планування та реалізації процесу залучення людей до організацій.
  • І, звісно, поділимося практичними кейсами залучення.

Дата та час вебінару: 30 січня, 19:00

Участь: вільна за умови попередньої реєстрації до 12:00 30 січня

Реєстрація: http://bit.ly/2tKQg5w

І маленьке проханнячко! Будь ласка, розкажіть про вебінар своїм друзям і знайомим із громадських і благодійних організацій. Дуже хочу, аби кількість громадських об’єднань, які якісно об’єднують навколо себе велику спільноту однодумців, збільшувалася :)

 


Останні публікації цього розділу:

Фіаско Стратегії Громадянського Суспільства

Громадянське суспільство в ОТГ – “бідний родич” децентралізації?

Як вірно благодійному фонду приймати та надавати допомогу.

Боротися з вірусом, а не з правами людини

Чи мають право співробітники Представництва, резиденти України, отримувати заробітну плату в валюті?

Здатність до вирізнення токсичного контенту  як відповідність рівня цифрових компетентностей  

  • Denys Tsutsaev

    Дуже круто! Мені сподобалося, особливо порівняння з вивченням англійської:) дуже погоджуюсь, що більшості людей потрібні умови, направлення. І тому залучення є таким важливим! Гарного початку :)