Дослідження «Навчальні програми для НУО: оцінка та ефективність» від Philanthropy in Ukraine

Ринок освітніх послуг для НУО в Україні активно розвивається: щороку з’являються десятки нових програм, курсів і тренінгів. Організації інвестують час і ресурси в навчання своїх команд, бажаючи ...

Дослідження освітніх послуг

PhilanthropyInUkraine

Ринок освітніх послуг для НУО в Україні активно розвивається: щороку з’являються десятки нових програм, курсів і тренінгів. Організації інвестують час і ресурси в навчання своїх команд, бажаючи покращити спроможність. Але чи виправдовуються ці очікування? Що працює, а що — ні? 

Philanthropy in Ukraine разом з дослідницькою агенцією «Соціоінформ» провели дослідження «Навчальні програми для НУО: оцінка та ефективність». Ми проаналізували 150+ навчальних заходів за півроку, опитали представників НУО та провайдерів освітніх послуг, і сформулювали основні висновки, спостереження та подальші рекомендації.

У межах дослідження ми:

  • проаналізували існуючі освітні пропозиції для НУО в Україні;
  • зібрали думки представників організацій про якість, доступність і практичну користь навчальних програм;
  • дослідили, як відбувається вибір тем і форматів навчання, хто стоїть за організацією таких програм;
  • виявили основні тенденції, запити та проблеми, які впливають на ефективність освітніх ініціатив для некомерційного сектору.

Три ключові інсайти з дослідження:

  • Освітніх пропозицій багато, але чи ефективні вони?
    Лише за півроку (лютий — липень 2025) в Україні відбулося щонайменше 150 навчальних заходів для НУО. Водночас кожна третя організація (35%) ставить навчанням оцінку «задовільно» або нижче. Контент часто виявляється занадто загальним, теми опрацьовані поверхово, деякі тренінги не враховують локальний контекст. 
  • Фандрейзинг став темою №1: 19 навчальних заходів за півроку. Провайдери освітніх послуг добре зрозуміли, чого хочуть НУО, адже вміння залучати фінансування сьогодні критично важливе. Попит і пропозиція збіглися — тепер головне питання у тому, наскільки глибоко ці навчання занурюють у тему та чи дають реальні інструменти.
  • НУО чітко визначили ключові чинники ефективності: максимальна кастомізація під контекст організації, прикладний характер замість загальної теорії, можливість працювати в групах і обмінюватися досвідом. Особливо цінують готові шаблони та практичні інструменти, які можна впровадити одразу. Водночас основна мотивація участі — здобути нові знання та навички (65%), а також налагодити професійні контакти (49%). 

Читайте повне дослідження, щоб дізнатися, як змінюється ринок освітніх послуг для НУО, які підводні камені чекають на організації при виборі навчальних програм, і що варто покращити провайдерам.

Повна версія дослідження доступна за посиланням. 


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Як підтримати себе у холодну пору року: поради психологині

Рівність починається з дитинства: як виховання без стереотипів формує здорове суспільство

Про демографію, реформи і майбутнє

Безбар’єрність — не тренд, а норма: як формується культура рівних можливостей в Україні

Весна прИйде?