U-LEAD навчає освітні заклади громад фінансовій автономії

Інформаційну сесію, присвячену фінансовій автономії освітніх закладів, організували для громад Харківщини. Говорили також і про бухгалтерське обслуговування автономних закладів освіти та особливості ...

Додано:
havrylenkova

5ccd25bc40c6ff1f0191540ad8fbbb69
U-LEAD навчає освітні заклади громад фінансовій автономії

Інформаційну сесію, присвячену фінансовій автономії освітніх закладів, організували для громад Харківщини. Говорили також і про бухгалтерське обслуговування автономних закладів освіти та особливості трудових відносин з працівниками освітніх закладів в умовах воєнного стану.

 Переваги фінансової автономії закладів освіти вже не викликають жодних сумнівів, враховуючи позитивний практичний досвід окремих громад. Так уважає Сергій Дятленко, експерт U-LEAD з питань освіти.

Він наголошує, що фінансова автономія спрямована саме на підвищення ефективності видатків на освіту, а не на зменшення їхнього обсягу:

Серед її переваг — можливість економії на комунальних платежах. Наприклад, заклад освіти може укладати угоди з постачальниками послуг напряму й обирати найвигідніший варіант, самостійно знаходити підрядників та здійснювати закупівлі. А також можна впроваджувати сучасніші програмні продукти, особливо у сфері бухгалтерії, спрямовувати кошти на надбавки та премії персоналу, залучати додаткові ресурси на розвиток тощо. Керівник закладу може самостійно визначати пріоритетність питань, що потребують вирішення,” – зазначив Дятленко.

За словами радниці з питань муніципальних фінансів та управління Марини Гончаренко, держава гарантує академічну, організаційну, фінансову і кадрову автономію закладів освіти згідно з Законом України «Про освіту», стаття 23. Чинною законодавчою базою основні аспекти автономії вже передбачені. Однак повноцінному її впровадженню перешкоджають управлінські структури, що побоюються втратити вплив на розподіл бюджетних коштів, а також не вистачає директорів, які готові взяти на себе відповідальність.

Усвідомлення безумовної організаційної та економічної ефективності фінансової автономії, навіть в умовах воєнного стану, є першим кроком до створення ініціативної групи в громаді та прийняття рішення місцевою радою про впровадження фінансової автономії у закладах освіти”, – підсумувала Марина Гончаренко.

На інформаційній сесії також обговорювали підвищення ефективності використання бюджетних коштів, збільшення прозорості та публічності фінансування освіти, залучення додаткових фінансів і посилення колективної та індивідуальної відповідальності керівників за використання фінансових ресурсів.

Захід відбувся на базі Регіонального офісу «U-LEAD з Європою» у Харківській області.


 

Останні публікації цього розділу:

Відбулася презентація та обговорення аналітичного звіту за результатами дослідження щодо задоволеності якістю послуг, які надаються людям поважного віку органами юстиції у Львівській області

Неграмотний регіон відьом та чаклунів: ГО PRO WOMEN UA руйнує радянські міфи та допомагає ВПО віднайти свій шлях у житті

Розпочався відбір заявок на програму “Креативна Європа” Perform Europe для перформативного сектору

“Реформа пробації: можливість обирати майбутнє”: висновки та підсумки конференції

«Кроки для спеціалістів. Управління людськими ресурсами»: нова можливість для територіальних громад

U-LEAD роз’яснює ОМС переваги спільної агарної політики Європейського Союзу