Чи варто депутатів навчати спілкуватись із людьми?

Які основні функції та завдання депутатів? Як часто вони спілкуються із своїми виборцями для того, щоб дізнатись про їх інтереси, проблеми та потреби? Хто має бути ініціатором такого спілкування?На ...

політики депутати дипломатія strategy
Чи варто депутатів навчати спілкуватись із людьми?

Які основні функції та завдання депутатів? Як часто вони спілкуються із своїми виборцями для того, щоб дізнатись про їх інтереси, проблеми та потреби? Хто має бути ініціатором такого спілкування?

На ці та інші питання у кожного свої варіанти відповідей. Причому відрізняються вони в залежності від того, яку із сторін ми представляємо. Громада – хоче бачити представника своїх інтересів якомога частіше і бачить роль депутата не тільки у тому, щоб щось (не завжди відоме для них) вирішувати у стінах ради. 

Депутат же не завжди, якщо не сказати, найчастіше, свої функції ототожнює з голосуванням, забуваючи, що голосування відбувається для задоволення інтересів та вирішення проблем тих людей, які його обрали.

Часто можна почути «нам за депутатство не платять». Проте висуваючи свою кандидатуру на вибори варто пам’ятати, що цей статус дає вам більше можливостей, щоб розбудовувати, покращувати, розвивати свою територіальну громаду. А спілкування із мешканцями при цьому – основа. Вам мають довіряти, підтримувати та розуміти. 

Особливої актуальності розуміння депутатами своїх функцій набирає в умовах здійснення реформи місцевого самоврядування. Адже, одна із основних пересторог, яка стримує процес об’єднання «не врахування інтересів периферійних громад». Більшість боїться, що центр громади усі ресурси «забиратиме під себе» не залишаючи нічого для розвитку тих громад, які доєднались. 

Декількарічна практика діяльності ОТГ показує, що перестороги, у окремих громадах, стають реальністю. Хвилі супротиву, бажання від’єднатись – перші тривожні дзвіночки того, що люди не розуміють, що відбувається у громаді, їх не залучають у процеси обговорення та прийняття рішення, а ті, хто мав би бути представниками інтересів і далі вважають своєю основною функцією – «прийти і підняти руку за питання, яке було підготовлене в стінах ради». Звідси росте недовіра населення до реформи, влади та зневіра щодо будь-яких позитивних змін. 

Діалог має бути системний, форми зрозумілі та доступні для кожної із сторін, а результати видимі у громаді.

Саме про це говорили під час навчання «Взаємодія з населенням, як основа розвитку. Особливості та форми залучення мешканців периферійних та центральних громад у процеси прийняття рішень» у Люблинецькій та Дубівській територіальних громадах Волині. 

Чи вдасться запровадити нові форми комунікації покаже час, але ми впевнені, що такі обговорення та напрацювання стануть основою системних позитивних змін.


Семінар відбуватиметься в межах реалізації проекту «Майстерня комунікації влади та населення у об’єднаних територіальних громадах Волині через використання інструментів місцевої демократії», що реалізується ВОГО «Асоціація підтримки та розвитку об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та органів самоорганізації населення» за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
17


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

У громадах Півдня України проводять картування місцевого неурядового сектору

Правоохоронці та фахівці громад Чернігівщини посилюють спроможність з протидії гендерно зумовленому насильству

Участь громадян у процесах відновлення: кейс Березнегуватської громади (Миколаївщина)

Відбулась настановча сесія програми «Урядування в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення»

Курси англійської для переселенців стартують у 8 містах України

У Тернополі нагородили переможців всеукраїнського конкурсу «Золотий фліпчарт»