Закон про “нову українську школу” прийнято за основу

 “До цього дня ми йшли впродовж трьох років. Цей проект Закону - напрацювання великої кількості і експертів, і громадськості, яка цей проект обговорювала. Тобто це документ, який справді дуже довго ...

ukraine-643633-fd640-06.10.2016.87e2d505fcc6b7e6c31e23256c1a2de410864
Закон про “нову українську школу” прийнято за основу

 “До цього дня ми йшли впродовж трьох років. Цей проект Закону – напрацювання великої кількості і експертів, і громадськості, яка цей проект обговорювала. Тобто це документ, який справді дуже довго визрівав. Якщо ми не приймемо цей закон і не виділимо під нього достатнього фінансування – ми законсервуємо існуючу систему освіти, що вже не відповідає вимогам  ХХІ століття і потребам наших дітей”, – зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

277 народних депутатів проголосували в першому читанні за проект Закону “Про освіту”  6 жовтня 2016 року, у Верховній Раді України.

  Відповідно до сучасних тенденцій у Європі та світі законопроект передбачає три форми здобуття освіти: формальну (офіційне підвищення рівня освіти), неформальну (підвищення рівня поза офіційною системою підвищення кваліфікації – тренінги, гуртки, курси) та інформальну (самоосвіта).

 Важливо, що передбачені законопроектом реформи, мають також поліпшити умови праці вчителя за рахунок зменшення бюрократичного контролю, розширення академічних свобод і формування простору для творчої праці. Буде обмежено втручання в освітній процес державних органів і органів місцевого самоврядування – стандарти освіти будуть виписані в очікуваних результатах навчання, а в якій спосіб їх буде досягнуто – то вже справа вчителя.

 Таким чином, на зміну старій парадигмі, коли за пострадянською традицією зміст освіти визначався Міністерством, пропонується сучасна європейська модель, за якої Уряд (Міністерство) затверджуватиме стандарти освіти, а заклади освіти розроблятимуть освітні програми, що мають гарантувати виконання освітніх стандартів. У випадках, коли документ про освіту має видаватися державою, освітні програми проходитимуть  акредитацію.

 На базі Державної інспекції навчальних закладів буде створено незалежний орган – Агентство забезпечення якості освіти, до повноважень якого належатимуть питання акредитації освітніх закладів (крім вищої освіти). Регіональні підрозділи Агентства забезпечуватимуть фахове інспектування закладів освіти, при цьому органи місцевого самоврядування будуть позбавлені права проводити таке інспектування.

 Закон «Про освіту» є базовим у  законодавчому забезпеченні освіти. Його ухвалення розблокує оновлення законів “Про середню освіту” та “Про професійну освіту”, а також створення закону “Про національну систему кваліфікацій”.

 Наразі розпочинається наступний етап – доопрацювання законопроекту та підготовка його до другого читання.

Затримки у прийнятті Закону «Про освіту» унеможливлюють проведення системної реформи у сфері освіти і зрештою призведуть до її провалу.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку