З чого почати аби стати тренером?

Що таке тренерська майстерність? Чи притаманна вона кожному громадському активісту? Все залежить від власної мотивації, освіченості в тематиці, уміння навчатися у «китів» тренерської майстерності і ...

Додано:
ІСКМ

DSC_0137
З чого почати аби стати тренером?

DSC_0804Що таке тренерська майстерність? Чи притаманна вона кожному громадському активісту? Все залежить від власної мотивації, освіченості в тематиці, уміння навчатися у «китів» тренерської майстерності і великого бажання присвятити свою діяльність розвитку громад. Саме цих особливостей і не тільки вдосталь в учасників освітніх проектів Інституту соціокультурного менеджменту (ІСКМ).  Саме вони, 17 громадських активістів, отримали можливість стати тренерами і вони це зробили.

DSC_0107З 18 по 22 листопада 2018 року ІСКМ провів тренінг для тренерів (ТоТ) в рамках проекту «Школа громадської участі-4» за фінансової підтримки Фонду ім. Ч.С. Мотта. Тренерами на заході виступили представники ГО «Товариство Лева» Андрій Круп’як та Андрій Нечипорук.

Тривалість тренінгу сягала п’ять днів насиченої роботи і ґрунтовного навчання. Тож, як воно, стати тренером? Залюбки поділимося найцікавішим:

DSC_0364Починати потрібно з основи основ – розгляду сутності навчання. Тренери розповіли учасникам про особливості навчання дорослих та стилі пізнання, на яких особливо зосередили увагу, адже дуже важливо розуміти як сприймається інформація, який стиль навчання підходить до тієї чи іншої аудиторії. Зрозуміти ці аспекти можливо лише через практику і пропускати цю практику варто через себе, що і робили учасники ТоТ – на практиці засвоювали всі методики.

DSC_0751Тренерська майстерність – те, що відрізняє професіонала від аматора. Учасники ТоТ опанували основними методиками тренерської роботи, зокрема, «тренер як модель поведінки», «виконання ролей», «евалюація в роботі тренера» та інші.

Багато хто вважає, що руханки (криголами) на тренінгу недоцільні. Але ж ні, як зазначили тренери, вони виконують важливу функцію – ближче знайомлять, активізують, долають бар’єри спілкування учасників навчального процесу на тренінгу. Протягом п’яти днів учасники вчилися проводити різноманітні руханки, здійснювати рефлексію залучених осіб до їх виконання та аналізувати сам процес проведення.

DSC_0302Групова робота на тренінгу – діяльність, яка через практику дає учасникам можливість спільного пошуку відповідей, рішень з певного питання чи завдання. Тому на ТоТ учасники оволоділи десятком методик проведення групової роботи на тренінгу, наприклад, «робота в малих групах», «музей», «6х6х6» та інші.

DSC_0500Організація проведення тренінгу – в чому вона полягає? Учасники ТоТ знають відповідь і однозначно скажуть, що важливою є підготовка до тренінгу, наприклад, підготовка гайду тренінгу, з’ясування організаційних та логістичних питань. Перші двадцять хвилин тренінгу – з чого починаємо (привітання, знайомство), що розказуємо (представлення тренера, теми), як працюємо (групова чи індивідуальна робота за методиками). Після проведеного тренінгу – здійснюємо аналіз проведеної роботи, опрацьовуємо оціночні анкети, збираємо відгуки тощо.

Цікавим на ТоТ був постійний аналіз будь-якої зробленої роботи учасниками на тренінгу. Провели криголам, розглянули методику, попрацювали у групах – «стоп кадр», аналізуємо, що відбувалося. Така особливість роботи від тренерів допомогла учасникам ТоТ зрозуміти тонкощі навчального й організаційного процесів на тренінгу.

DSC_0618І найголовніше – практика, практика і ще раз практика. Як учасники ТоТ набували практичні навички? – Вчилися проводити тренінги. Після засвоєного базису теорії, тренери об’єднали учасників у групи, надали їм тренерські гайди (сценарії тренінгів), за якими вони проводили свої тренінги на ТоТ. Спочатку учасники у групах обговорювали етапи проведення, репетирували, працювали з плакатами та роздатковими матеріалами, організовували простір у приміщенні, продумували бачення результату роботи. Далі проводилися генеральні репетиції груп перед тренерами, де відбулися обговорення й аналіз роботи кожного учасника. І як результат, фінальне проведення кожною групою тренінгів, що було цікаво, хвилююче і драйвово.

Під час перебігу тренінгу учасники постійно отримували роздатковий матеріал з детально прописаною інформацією щодо тієї чи іншої методики, яку попередньо опрацювали. По завершенню тренінгу, тренери передали учасникам комплексні тренерські гайди у користування. І це дає можливість охарактеризувати тренінг не лише як теоретично і практично насичений, але й повноцінно методично забезпечений.

DSC_0137ІСКМ вже вдруге проводить навчання тренерів в рамках проекту «Школа громадської участі». Перший тренінг для тренерів випустив фахівців, які на сьогодні провели вже велику кількість власних тренінгів, розробили свої власні тренінгові програми. Наприклад, Леонід Жовтило та Олена Кочанова за концепцією ІСКМ створили тренінгову програму та провели тренінги з неформальної освіти жінок. Тому другий тренінг для тренерів, на нашу думку, підготував нову тренерську команду, яка згодом, безумовно, нас вражатиме і надихатиме своїми досягненнями, про які ми вас обов’язково проінформуємо. А наразі ІСКМ отримує позитивні відгуки учасників тренінгу для тренерів. Далі буде!


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Поліцейські, освітяни і ОГС обговорили результати спільної трирічної роботи за підтримки ЄС над створенням безпечного цифрового середовища для дітей

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями