Як “заохотити” державу знайти гроші на виплату матеріальної допомоги?

В одній з місцевих газет мешканець Рівного Микола Васильович (ім’я змінено) прочитав замітку про те, що він має право на отримання матеріальної допомоги у зв’язку із наявною в нього інвалідністю ...

Додано:
Tetiana Goncharuk

УГСПЛ
Як “заохотити” державу знайти гроші на виплату матеріальної допомоги?

В одній з місцевих газет мешканець Рівного Микола Васильович (ім’я змінено) прочитав замітку про те, що він має право на отримання матеріальної допомоги у зв’язку із наявною в нього інвалідністю ІІІ групи. Чоловік звернувся до Рівненського управління праці та соціального захисту населення із відповідною заявою, однак отримав відмову.

Йшлося про Порядок використання бюджетних коштів, затверджений Постановою Кабінету Міністрів від 28.02.2011 року, № 158. Цей Порядок передбачає, що людям з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам, місцевими органами соціального захисту населення надається одноразова матеріальна допомога у розмірі 50 відсотків встановленого законом прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (на момент звернення). Також Порядком передбачено спеціальну процедуру звернення та перелік документів, які повинні додаватися до заяви. Особливістю є те, що рішення по таких зверненнях повинні розглядатися органом соціального захисту комісійно. Порядок також визначає конкретні умови розподілення бюджетних коштів для виконання цієї соціальної програми.

Отримавши відмову, Микола Васильович звернувся до юристів Рівненської громадської приймальні УГСПЛ за консультацією.

“На момент, коли пан Микола звернувся до нашої громадської приймальні, він вже подав заяву до Рівненського управління праці та соціального захисту населення, проте жодного реагування на цю заяву не отримав — розповідає координатор та юрист приймальні Марія Ципʼящук — Лише після того, як Микола Васильович звернувся на гарячу лінію Уряду, Управління соціального захисту надіслало відмову у наданні матеріальної допомоги, мотивуючи це тим, що чоловік вже отримував допомогу на лікування в розмірі 100 гривень і повторно надати йому матеріальну допомогу нема можливості. Проте зазначена матеріальна допомога на лікування була надана в межах іншої цільової соціальної програми і аж ніяк не впливала на виконання Постанови Кабінету Міністрів. Прикметно, що з відповіді Управління стало зрозуміло, що на розгляд відповідної комісії питання Миколи Васильовича не виносилося”.

Вирішити проблему допомогла підготовлена юристом приймальні скарга на ім’я начальника Управління праці та соціального захисту Рівненського міськвиконкому, в якій було вказано, що органом соціального захисту порушено порядок розгляду звернення у відповідності із Постановою Кабінету Міністрів України.

Скарга була написана від імені самого заявника і, фактично, містила запит на інформацію.  У цьому запиті Микола Васильович просив надати йому копію витягу із протоколу комісії, яка розглянула подану ним заяву на отримання матеріальної допомоги людям з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам, де відображені дані про склад комісії, головуючого та секретаря, зміст доповіді, результати голосування та прийняте рішення. Дану частину скарги орган соцзахисту був зобов’язаний розглянути та відповісти на неї у п’ятиденний строк, відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації”.

Окрім цього, в скарзі була вимога повідомити про причини ігнорування органом місцевого самоврядування чинного законодавства щодо розгляду звернення належним чином; повідомити дату найближчого засідання відповідної комісії, компетентної розглядати питання надання матеріальної допомоги людям з інвалідністю та непрацюючим малозабезпеченим особам відповідно до Порядку використання коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 28.02.2011 року, № 158, та внести на найближчий розгляд комісії подану ним заяву, прийняти по ній обґрунтоване рішення та повідомити належним чином про результати розгляду заяви.

Одночасно із поданням скарги, юристом громадської приймальні Марією Ципʼящук були надіслані інформаційні запити до Міністерства політики України, Управління праці та соціального захисту населення Рівненського міськвиконкому і, дещо пізніше, – до Рівненського Обласного Департаменту праці та соціального захисту населення із проханням надати інформацію про те, скільки коштів було виділено у 2015 році для Рівненської області і міста зокрема на фінансування соціальної програми згідно вищезазначеної Постанови Кабінету Міністрів України.

Уже через тиждень Микола Васильович отримав належні йому кошти на свій картковий рахунок, а Управління праці та соціального захисту населення навіть надіслало йому Витяг із протоколу комісії, яка ще, начебто у вересні 2015 року, прийняла рішення про надання йому матеріальної допомоги. Невже кошти несподівано знайшлися?

Підготувала Тетяна Гончарук 

Джерело: УГСПЛ


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)