Як вчити так, щоб ніхто не заснув від нудьги?

Що таке неформальна освіта? Це виглядає приблизно так: учасники заняття сміються, кидають тренерський м’ячик один одному і —хоп, вони  вже й не помітили, як говорять про Європейський суд з прав ...

Додано:
Lusia Bondarenko

20728880_1516694498388759_5436141871949479030_o
Як вчити так, щоб ніхто не заснув від нудьги?

Що таке неформальна освіта? Це виглядає приблизно так: учасники заняття сміються, кидають тренерський м’ячик один одному і —хоп, вони  вже й не помітили, як говорять про Європейський суд з прав людини. Або група підлітків нахилилися над фліпчартом з кольоровими стікерами, розмірковують над тим, які цінності їх об’єднують. На задньому фоні в кадрі спостерігає фасилітатор (це популярні фотографії з освітніх тренінгів).

 А що знаходиться всередині цих фотографій? Як створюється освітній простір, де люди взаємодіють один з одним, де вчаться домовлятись, де отримують нові знання та не засинають від нудьги?

 Спитайте себе, в якому випадку спогади та ідеї скоріше залишаться у вас в голові: коли вам просто розказали багато інформації з певної теми чи коли ви разом з тренером цю тему дослідили, програли, перенесли на власний досвід та дали зворотній зв’язок?

Не слід сприймати неформальну освіту як повну заміну формальній, що впроваджується офіційними закладами. Але буде корисно, якщо вчителі, психологи, тренери та всі, хто працює в освітній сфері, розкриють для себе потенціал освітніх неформальних методик.

Тренінг – це не тільки комфортна освітня атмосфера, це глибоке розуміння своєї справи та  професійний інструментарій, за допомогою якого ви досягаєте поставлених цілей та задач. Як підсилити цей інструментарій? Через практику. А ще можна читати корисні джерела та регулярно поновлювати свої знання.

Людмила Бондаренко, координаторка  та тренерка освітнього проекту для підлітків «Європейський табір»  Конгресу національних громад України, ділиться перевіреними ресурсами, які будуть корисними тренерам та всім, хто цікавиться неформальною освітою у сфері громадянського активізму, прав людини, психології, культури:

Джерела тренерських методик:

Для роботи з підлітками ( психологічні вправи-ігри на створення команди, дослідження себе, робота з проблемами):

  • К. Фопель «Создание команды», «Как научить детей сотрудничать?», «Сплоченность и толерантность в группе», «На пороге взрослой жизни».
  • Г.У. Солдатова, А.В. Макарчук «Может ли другой стать другом? Тренинг по профилактике ксенофобии»
  • О. Войтенко, Ю. Комаров, І. Костюк «Я, ти, він, вона. Посібник для вчителів з антидискримінаційної освіти».

Читайте, грайте, вчіться та отримуйте задоволення від роботи).  

20643352_1516694351722107_6295656625254989619_o 20689635_1516695328388676_1579886419518922501_o

28336195_1703173596407514_2570450118579873608_o 20728880_1516694498388759_5436141871949479030_o


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Закарпаття у рейтингу енергоефективності

Можливості жовтня на Громадському Просторі

У Харкові громадські активісти провели дослідження щодо використання публічних консультацій в роботі органів влади

Громадські активісти дослідили правові та соціальні проблеми людей з інвалідністю в містах Дніпропетровської області

Відбувся семінар з авторами бюджету участі-2018 Баранівської ОТГ

Розвиток сільських територій – це спільне завдання влади, бізнесу та громадян