Як сформувати ефективну команду? Інтерв’ю з незалежною НR-консультанткою для бізнесу, рекрутеркою Анною-Марією Сабов

Що таке команда, командна робота і чому вона така важлива для реалізації ідей та проектів? Добре, що ми розпочали з етимології слова, тому що, насправді, «команда» – це певне поняття, яке потрібно ...

175666193_3826308204134852_8093705748158468897_n
Як сформувати ефективну команду? Інтерв’ю з незалежною НR-консультанткою для бізнесу, рекрутеркою Анною-Марією Сабов
Що таке команда, командна робота і чому вона така важлива для реалізації ідей та проектів?

 Добре, що ми розпочали з етимології слова, тому що, насправді, «команда» – це певне поняття, яке потрібно пояснити. Є різниця між тим, що таке група, і що таке команда. Група – це просто певна кількість людей. А команда – це та ж певна кількість людей, але об’єднана спільною метою, як мінімум, і яка обговорила між собою «правила гри» і взаємодії. Це такі дві базові мінімальні різниці між двома поняттями. А командна робота – це злагоджена взаємодія під керівництвом одного із учасників для досягнення спільної мети.
 
Чи існують певні класичні ознаки команди і що найважливіше для її формування?

 У команди повинні бути спільні цінності. Коли ми говоримо просто про групу людей, то от від команди вона і відрізняється тим, що в кожного із учасників є своя мотивація перебування в цій групі. А коли ми говоримо про команду, це апріорі означає, що має бути якась єдина мотивація і вони мають бути цим об’єднані. Це має бути «фундамент», на який накладається абсолютно все. А далі, за цінностями, іде спільна ціль. Має бути якась визначена мета, якої всі прагнуть. І, звичайно ж, має бути спільне поле діяльності у всіх гравців, вони мають розуміти, як вони  стресові і критичні ситуації, конфлікти, як вони святкують успіхи і переживають поразки. І третій обов’язковий атрибут – це потрібно зрозуміти, чи твоя команда достатньо сформована і чи достатньо у кожного з учасників кваліфікації для виконання завдань і досягнення цілі.

 Як сформувати команду? 

1) Потрібно зрозуміти, які завдання не можна вирішити силами теперішньої команди.
2) Подумати, де слабкі зони у теперішніх учасників команди, скомбінувати і додати до цього якісь спеціальні якості, яких не вистачає. А вищий пілотаж у формуванні команди – це коли керівник не просто самостійно вирішує, кого треба найняти, а радиться з колегами і зі своєю командою.
 
 Від чого залежить ефективність команди і в чому полягає мотивація?
 
Зараз дуже важливо, щоб будь-яка мотивація опиралась на сенси і глибинні внутрішні принципи. Щоб людина розуміла, для чого вона виконує ту, чи іншу роботу, а не просто відсиджувала певну кількість робочих годин. Вона має розуміти, як вона впливає на світ, на кінцевий результат, як вона допомагає. А в ідеалі вона повинна бачити кінцевий результат своєї роботи. Це її і має мотивувати у більшості випадків. Але лише на такій мотивації довго не «виїдеш» і вона обов’язково має поєднуватися із фінансовою. Адже, у всіх є якісь базові потреби.

 Як можна виміряти ефективність роботи команди? 

 Насправді, досягнення цілей або ж навпаки – є прекрасним показником для вимірювання ефективності роботи команди. Інший критерій ефективності – задоволеність керівника роботою команди. Це такий суб’єктивний критерій. Хоча, по ідеї, бізнес має керуватися бінарними показниками – виконали/ не виконали. Але, без суб’єктивних факторів ми не можемо прожити.

 Кого точно не варто брати до своєї команди?

Універсального рецепту я не дам. Втім, точно не варто брати тих, хто не підходить вам за цінностями. Я, звичайно, за об’єктивний рекрутмент, за пошук людей за чітко визначеними критеріями, але інтуїцію ніхто від нас не забере і людські відчуття теж мають місце бути у підборі персоналу. Тому, потрібно комбінувати власну «чуйку» з критеріями, без яких кандидат не зможе виконувати поставлені задачі.

Твої поради для формування команди? 

 Потрібно зрозуміти ціль, навіщо ми збираємо команду. Потрібно визначити розмір команди. Також, потрібно сформувати базовий профіль кожної посади, необхідної для цієї команди. Далі – намагатися знайти підходящих людей і тестувати їх на практиці. Основна порада – це не гнатися за ідеальним, а давати людям шанс проявити себе в реальних робочих ситуаціях.
 Інтерв’ю підготувала комунікаційна менеджерка проекту
“Від ідей – до дій” Анастасія Ращенко
 
Навчальний курс “Від ідей – до дій” реалізовується за підтримки Європейського фонду за демократію (EED) в межах ініціативи “Тиха Гавань”. Його зміст не обов’язково відображає офіційну позицію EED і є відповідальністю виключно ГО «Буслав Січ»


Тематика публікації:            

Останні публікації цього розділу:

У Харкові облаштують школи в протирадіаційних укриттях

Які проблеми є найгострішими для мешканців звільнених територій? Презентовано результати дослідження

Програма USAID «Мріємо та діємо» організовує навчання для дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах

Понад 75 тисяч звернень. Юристи-волонтери з Кривого Рогу вже рік консультують ЗСУ, їхні родини та ВПО

Greencubator запускає навчання для майбутніх зелених підприємців

30 українських громад створять комунікаційні стратегії