Як народному депутатові взаємодіяти із громадянами в умовах карантину

 Українське законодавство вимагає від народного депутата постійно підтримувати зв’язок із виборцями, проте в умовах карантину здійснювати безпосередні зустрічі із громадянами, особистий прийом, ...

?????????????????????????????????????????
Як народному депутатові взаємодіяти із громадянами в умовах карантину
 

Українське законодавство вимагає від народного депутата постійно підтримувати зв’язок із виборцями, проте в умовах карантину здійснювати безпосередні зустрічі із громадянами, особистий прийом, інформувати та звітувати про свою діяльність неможливо. Однак, неможливість проводити безпосередні зустрічі із громадянами не дорівнює неможливості взаємодіяти з ними взагалі.

                                                                                 Як взаємодіяти?

Не дивлячись на те, що Уряд має намір з початком травня поступово зменшувати обсяг обмежень, що введені в умовах загальнонаціонального карантину, сьогодні ще зарано робити прогнози коли саме буде можливо безпосередньо зустрічатися з громадянами. Проте проблеми, які існували до початку пандемії, залишаються і нікуди не поділися, а до них додаються нові: наприклад, режим карантину призвів до того, що значна кількість людей не можуть працювати (в тому числі, віддалено) і втрачають роботу. Очевидно, що розповсюдження COVID-19 не є причиною економічної кризи, яка стає реальністю у всьому світі, але став тим самим «спусковим гачком», що запустив її.

Відповідно робота і опрацювання цих проблем не втратили актуальності, а навпаки, стали більш вагомими.

В умовах карантину зросла кількість часу, який люди проводять онлайн. Однак, це автоматично не призводить до того, що вони знають як можна взаємодіяти в таких умовах із командою народного депутата.

Задля того, щоб громадяни дізналися про такі можливості зробіть наступне:

  • Розмістіть відповідну інформацію на своїх сторінках у соціальних мережах
  • Поширте цю інформацію у групах та популярних публічних сторінках в соціальних мережах
  • Попросіть місцеві органи державної влади та місцевого самоврядування розмістити інформацію про наявні можливості взаємодії з вами
  • Поінформуйте місцеві ЗМІ
  • Залучіть активістів на виборчому окрузі, які розповсюдять інформацію серед жителів
  • Якщо є фінансова можливість, допоможе реклама публікації з анонсом в соцмережах (як налаштувати – нижче)

Що більше людей знатиме про ваші плани, то більше шансів, що вас побачать і почують. Окрім того, все, що відбувається онлайн, можна записати на відео та аудіо і зберегти, а також продовжувати поширювати вже після завершення вашого віртуального заходу.

Важливо, що зазначені тут технологічні рішення варто використовувати не лише під час карантину, а й у звичайних умовах. Наприклад, такі ситуації можливі коли народний депутат перебуває в Києві, а в цей час є нагальна потреба провести зустріч із зацікавленими групами або окремими громадянами в окрузі. Ще одним прикладом може бути значна кількість не великих населених пунктів в окрузі, котрі віддаленні від населеного пункту, де розташована приймальня.

Технологічні рішення

Більшість депутатів перевели роботу своїх приймалень на дистанційний режим і команди народних депутатів продовжують отримувати звернення від громадян на електронні скриньки чи спілкуватися з ними по телефону. Одначе, не варто обмежуватися лише цим.

Важливо, забувайте у налаштуваннях свого акаунту у соцмережі відкрити доступ до перегляду та коментування всім користувачам.

Майданчики, які допоможуть ефективно взаємодіяти з громадянами і не вимагають додаткової техніки, окрім ПК/ноутбука або телефона (бажано також мати навушники із мікрофоном, але не обов’язково):

1. Конференц-сервіси (Skype, Zoom, Webex, Hangout Meet, Jitsi Meet і т.п.)

Такі сервіси, в першу чергу, допоможуть вам провести особистий прийом громадян та зустрічі із громадянами. Окрім цього, такі платформи дають змогу прозвітувати перед меншої, але зацікавленою аудиторією: головами ОСББ, СОНів, професійними та галузевими об’єднаннями, представниками громадськості тощо. Також треба заздалегідь поінформувати користувачів про потребу встановити необхідне програмне забезпечення. Втім свої онлайн-зустрічі ви також можете транслювати live в тих же Facebook та Youtube.

Програма RADA підготувала відео-інструкції щодо використання функціоналу деяких сервісів:

Skype 

ZOOM 

Jitsi Meet 

2. Facebook

Соціальна мережа є одним із найбільш популярних майданчиків, де проводить свій час значна кількість українців, які цікавляться суспільно-політичним життям. На Facebook, окрім постійного інформування про свою діяльність та отримання звернень від громадян, можна провести звіт, скориставшись функцією «Відео наживо». Таким чином, з’являється можливість у прямому ефірі розповісти про підсумки своєї діяльності, одразу отримати запитання і тут же на них відповісти.

Отже, для проведення прямого ефіру із громадянами необхідно перейти або в розділ «Головна», або в розділ з вашим фото та іменем.

Далі в будь-якому з цих розділів є можливість зробити нову публікацію. Саме тут можна обрати функцію «Відео наживо». На вашій власній сторінці ви одразу побачите цю функцію.

В розділі «Головна» цю функцію одразу не помітно. Для того, щоб побачити функцію «Відео наживо» необхідно натиснути три крапки в правому нижньому кутові.

Після цього розкриються більша кількість функцій, де власне й буде функція «Відео наживо».

Далі у вас відкриється сторінка з налаштуваннями прямого ефіру.

1) в цьому блоці можна обрати опцію «В ефір» і тоді після натискання «Go Live», або «Schedule a Live Video», тобто запланувати трансляцію на певний час. Окрім цього нижче варто залишити опцію «Публічно», щоб всі могли бачити трансляцію, дати назву трансляції та її опис.

2) у цьому блоці необхідно прослідкувати, щоб була обрана опція «Use Camera», відповідні камера та мікрофон. Поряд з налаштуваннями камери та мікрофону є опція «Share Screen», яка дає змогу проектувати екран вашого пристрою під час трансляції

(це небхідно, якщо ви збираєтесь показувати під час трансляції презентацію, фото, інфографіку тощо). У правому нижньому кутку ви можете побачити як працює камера.

3) для запуску прямого ефіру необхідно натиснути «Go Live».

3. Youtube

Схожий формат із Facebook: цей майданчик також дозволяє у прямому ефірі розповісти про свою діяльність і відповісти на питання.

У правому верхньому куточку необхідно натиснути на камеру з плюсиком.

А далі обрати опцію «Почати трансляцію».

4. Instagram

Варто взяти до уваги, що за відсутності популярного акаунту сенсу планувати звіт на цьому майданчику нема. Якщо ж ви уже досить популярні в цій мережі, то краще розбити звіт на невеликі частини і через прямі ефіри та сторіз оприлюднювати інформацію про свою діяльність. Якщо скористатися функцією прямого ефіру, то на питання користувачів можна буде відповідати одразу. Якщо розміщувати короткі відеосторіз, питання надходитимуть у приватні повідомлення.

Для початку трансляції або створення відеосторіз на верхній панелі необхідно натиснути на своє фото з плюсиком.

Далі в режимі «Normal» треба натиснути на білий кружечок і почнеться запис вашого відеосторіз. Для того, щоб додати вже записані відео, то у лівому нижньому кутові треба натиснути на квадрат із закругленими кутами і там обрати раніше записані відео.

Для запису прямої трансляції, необхідно пролистати в ліву сторону (Normal-Create-Live), де останньою буде опція «Live». Тут для початку варто натиснути білий кружечок, який містить крапку та дужки.

5. Телефонний зв’язок і месенджери, електронна пошта

Найкраще ці інструменти використовуються у роботі зі зверненнями громадян. Телефонний зв’язок в умовах відсутності хорошого доступу до інтернету в певних населених пунктах є єдиним ефективним способом взаємодії з громадянами з цих населених пунктів. Однак важливо, щоб громадяни мали інформацію про адресу електронної пошти та телефонні номери, на які можна звернутися.

6. Вебінари

Цей інструмент допомагає доносити інформацію до зацікавлених груп. Якщо є можливість, то до вебінарів варто залучати представників експертного середовища.

7. Медіа моніторинг, робота кол-центру, опитування в соціальних мережах і месенджерах

Використання цих інструментів дослідження громадської думки дає змогу швидко і ефективно вивчати проблеми округу, бачення громадянами подальшого розвитку громади тощо.

8. Реклама у соціальних мережах

В даному випадку, візьмемо два варіанти просування своїх публікацій – у Facebook та Instagram.

Для налаштування реклами у Facebook, перш за все варто розуміти, що це має бути публічна сторінка, а не аккаунт користувача.

Важливо, не забувайте ставити примітку, що ваша реклама являється рекламою щодо громадських чи політичних питань, щоб в подальшому ваша реклама не була забанена.

Спочатку розберемо роботу в Менеджері реклами. Щоб потрапити в Менеджер реклами, необхідно на верхній панелі в правому кутові натиснути стрілку вниз, а в випадаючому списку натиснути на «Реклама на Facebook».

На сторінці, що відкриється потрібно натиснути зеленого кольору підрозділ «Create an Ad».

Таким чином, ви потрапляєте в Менеджер реклами. Коротко розберемо можливості Менеджера. Для отримані панелі всіх функцій Менеджера необхідно натиснути на три горизонтальні полоски, що розташовані біля напису «Менеджер реклами».

Audience Insights – в цьому розділі можна налаштувати аудиторію.

Управління рекламою – в цьому розділі ви можете бачити інформацію про всю рекламу, яку ви купили і її результат.

Analytics – в цьому розділі можна отримати інформацію щодо ефективності реклами.

Аудиторії – тут розміщений перелік створених раніше аудиторій та відредагувати їх.

Рахунки – тут ви маєте змогу адмініструвати свої витрати.

Також можна окремо через сторінку налаштовувати рекламу. Перебуваючи на своїй публічній сторінці треба на верхній панелі натиснути на розділ «Більше» і у випадаючому списку обрати «Центр реклами» або просто в списку керування під аватаркою вашої сторінки натиснути «Visit Ad Center».

Далі відкриється Центр реклами, де необхідно натиснути на «Створити рекламу». Після цього відкриється сторінка з можливими варіантами реклами, де зокрема є можливість зробити більш популярним ваш допис (Boost a Post) або прорекламувати загалом сторінку.

Для прикладу, візьмемо варіант «Рекламуйте свою сторінку». Перед нами відкриється сторінка з налаштуванням реклами.

Тут треба обрати Формат відображення – картинкою (Single Image), відео або слайд-шоу (відео, що показуватиме до 10 картинок). Нижче можна обрати картинки або відео з раніше завантажених (Browse Library) або завантажити нове (Browse Library-Завантажити або Upload Video).

Текст: тут треба коротко зазначити опис вашої сторінки.

Аудиторія: створюєте аудиторію, на яку розповсюджуватиметься реклама: даєте назву аудиторії, оберіть стать, вікову категорію та територію, на яку поширюватиметься реклама, і натискаєте «Зберегти».

Далі обираєте період тривалості реклами, витрати на день і валюту (на жаль, гривня відсутня).

Рекламу в Instagram можна також налаштувати через Менеджер реклами у Facebook. Для налаштування реклами в Instagram важливо заздалегідь підключити бізнес-профіль. Далі ви відкриваєте публікацію, яку хочете рекламувати: внизу буде можливість натиснути «Просувати».

Далі треба обрати що саме ви хочете просувати (профіль, власний сайт або повідомлення в Direct), аудиторію, бюджет (обсяг витрат на рекламу) і тривалість реклами та попередній огляд налаштувань платної реклами (в цьому розділі обирається спосіб оплати), де варто натиснути «Створити промоакцію».

Навіщо народному депутатові взаємодіяти із громадянами?

Перш за все, відповідь на це питання зазначена у законі «Про статус народного депутата». У ст. 7 зазначено, що народний депутат постійно підтримує зв’язки з виборцями, розглядає звернення від громадян та інформує про свою депутатську діяльність під час особистих зустрічей з громадянами.

Статтею 24 врегульовані обов’язки народного депутата, серед яких варто виділити такі:

  • Захищати інтереси виборців
  • Постійно підтримувати зв’язки з виборцями, вивчати громадську думку, потреби і запити населення
  • Інформувати виборців про свою депутатську діяльність через засоби масової інформації, на зборах виборців періодично, але не рідше двох разів на рік
  • проводити особистий прийом громадян у дні, визначені Верховною Радою України для роботи з виборцями

Окрім законодавчих вимог, практика звітування перед громадою демонструє виборцями рівень відповідальності та підхід депутата щодо виконання представницьких функцій.

Також, зараз ми живемо в час фейків та дезінформації, тому людям важливо отримувати достовірну інформацію. Ви, як народні депутати, можете бути саме тим джерелом інформації, звідки громади можуть отримувати достовірну та перевірену інформацію.

Підготовку матеріалу здійснено в межах проєкту Одеської обласної організації ВГО «Комітет виборців України» «Інформована взаємодія жителів та народних депутатів Одеської області – запорука демократичного представництва», що є частиною Програми USAID «РАДА: відповідальність, підзвітність, демократичне парламентське представництво», що виконується Фондом Східна Європа


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Празька Декларація 11-ти міністрів, відповідальних за політику згуртованості

Eксперти U-LEAD допомагають громадам проводити безпечну внутрішню комунікацію

ZDOROVI запускають проєкт ментальної підтримки для медичних працівників з південно-східного регіону

На Кіровоградщині стартувала навчальна поїздка для представників громад Миколаївщини та Херсонщини

У Києві відбувся перший EuroSummit громадських організацій

Нові можливості проєкту центру АХАЛАР з посилення ментального здоров'я для лідерів НДО та "хелперів"