Як дорожчають проєктні роботи на відбудови зруйнованого будинку в Запоріжжі
ГО «Народний Захист» продовжує моніторинг процесу відбудови/відновлення в Запорізькій області. Сьогодні ми розповімо про відбудову одного з будинків в центрі міста Запоріжжя, яке зазнало руйнувань ...
Додано:
Наталія Заболотна

ГО «Народний Захист» продовжує моніторинг процесу відбудови/відновлення в Запорізькій області. Сьогодні ми розповімо про відбудову одного з будинків в центрі міста Запоріжжя, яке зазнало руйнувань внаслідок терористичної атаки військами рф 6 жовтня 2022 року. Будинку №14 по вулиці Миру.
І перше, з чим стикнулись наші експерти, це різні назви проєкту відбудови на різних ресурсах. Так, у системі DREAM назва проєкту «Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14, м. Запоріжжя» відповідає назві технічного рішення, проте не відповідає найменуванню об’єкта інвестицій «Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя ». Що призвело до наявності різних назв проєкту на різних ресурсах.
ПКД розробляв вже знайомий нам за іншими проєктами, постійний виконавець робіт цього замовника- ТОВ «Запорізьке проектно-експертне бюро».
В процесі розробки ПКД та проведенні експертизи та авторського нагляду ціна договору збільшилась вдвічі. При оголошеній в березні 2023 року очікуваній ціні закупівлі у 332 552,58 грн і укладеним договором на таку ж суму , першою додатковою угодою від 10.04.2023 року змінюються істотні умови договору. Договором передбачається збільшення ціни договору до 682 552,58 грн. з розбивкою оплати на 2023 та 2024 роки.
Другі зміни до договору знов торкнулись ціни договору, яка піднялась вже до 713,5 тис.грн.:
Укладений в березні 2023 року договір на розробку ПКД, на що відводилось 60 днів, і який мав тривати до 31.12.2023 року, після внесення змін відводить на виконання всіх робіт 90 днів і триває 21 місяць – з березня 2023 року до 31.12.2024 року.
Загалом, проєкт має бути реалізовано у строк з 18 жовтня 2023 року до 30 червня 2025 року.
Згідно даних системи DREAM, бюджет проєкту становить 31 137 250,09 грн. Головним розпорядником бюджетних коштів і Замовником є Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Запорізькій області. Яка за процедурою відкритих торгів з особливостями обрала виконавця ремонтних робіт і робіт з технічного нагляду, а також без застосування електронної системи обрала всіх інших підрядників:
Найменування |
Виконавець робіт |
Проєктувальник, авторський нагляд |
ТОВ «ЗАПОРІЗЬКЕ ПРОЕКТНО-ЕКСПЕРТНЕ БЮРО»# 40125415 |
Експерт |
ТОВ “ЕКСПЕРТИЗА МВК”# 39292946 |
Технічний нагляд |
ТОВ АЙСІ КОНСУЛЕНТЕН#38670934 |
Виконавець будівельних робіт |
ТОВ “БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ “КОНСУЛ”#35458329 |
Ініціатор |
СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ |
Розпорядник бюджетних коштів/Замовник |
СЛУЖБА ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ#25891336 |
Рішення передати від Департаменту з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Запорізькій області функції замовника та проєктно-кошторисну документацію після завершення робіт розробки та отримання позитивного експертного звіту по переліку об’єктів, у т.ч. «Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» прийнято виконавчим комітетом Запорізької міської ради №24 від 31.05.2023 року.
Що передбачає проєкт
Робочим проектом передбачено капітальний ремонт чотирьохповерхового цегляного багатоквартирного будинку, який складається із двух секцій, поділених між собою температурно-усадковим швом. Кількість під’їздів – 4. Кількість квартир – 47. В процесі експлуатації функціональне призначення житлових квартир першого поверху було змінено на нежитлові приміщення (банк, магазин, ін.)
Робочим проектом передбачено комплекс будівельних робіт з відновлення технічного стану приміщень житлового будинку з їх подальшою безаварійною експлуатацією, відновлення конструкцій частини квартир, що були пошкоджені внаслідок потрапляння боєприпасів (без втручання в конструктивну систему будинку). Проектом не передбачаються рішення, повязані зі зміною об’ємно-планувальних показників приміщень житлового будинку або зміни їх функціонального призначення. Також робочим проектом передбачені роботи з термомодернізації даного житлового будинку для зменшення обсягу тепловтрат.
Хто фінансував проєкт
Згідно інформації в системі DREAM фінансування в розмірі 31 137 250,09 грн на всі 100% відбувалось коштом Державного бюджету. З розбивкою по рокам:
У 2023 році – 7 091 409,09 грн.
У 2024 році– 24 045 841,00 грн.
Згідно відповіді н запит вих.№ 13-0043 від 25.03.2025 року, оплата робіт з виготовлення проєктно-кошторисної документації ТОВ «Запорізьке проектно-експертне бюро здійснена за рахунок коштів бюджету Запорізької міської територіальної громади.
Перебіг реалізації проєкту
У Додатковій угоді № 17 ДУ/203-23Б до договору №203-23Б від 18.10.2023 р. з проведення ремонтних робіт зазначено План фінансування робіт, згідно якого фінансування передбачає фінансування і в 2025 році:
У відповідь на запит замовник повідомив, що за договором на проведення ремонтних робіт ним оплачено 17,8 млн.грн:
Відповідно, 10 476 451,20 грн. за ремонтні роботи ще не оплачено.
За даними системи DREAM, станом на 7 травня 2025 року загалом рахунки оплачено на 62,92%
Тобто, ініціатор проєкту в системі DREAM розмістив інформацію, що суперечить первинним документам:
При тому, що запорізькі медіа, з посиланням на Замовника (Службу відновлення та розвитку інфраструктури у Запорізькій області) широко інформували про завершення ремонтних робіт і отримання мешканцями ключів до своїх відремонтованих квартир, ще в січні 2025 року.
В ході реалізації цього проєкту виявлено, що станом на 30 квітня 2025 року будинок не здано в експлуатацію.
Згідно інформації в системі Prozorro, проведена оплата за всіма договорами проєкту складає 29 589 298,19 грн з оголошеної ціни проєкту у 31 137 250,09 грн. Що аж ніяк не 62,92%.
Ідентифікатор закупівлі |
Предмет закупівлі |
Переможець закупівлі |
Сума закупівлі, грн |
Сума закупівлі з урахуванням додаткових угод до договору, грн |
Сума оплат за договором |
UA-2023-03-31-001958-a |
Проєктні роботи та здійснення авторського нагляду по об’єкту: «Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» |
ТОВ «ЗАПОРІЗЬКЕ ПРОЕКТНО-ЕКСПЕРТНЕ БЮРО» # 40125415 |
692 984,15 |
692 984,15 |
|
UA-2023-08-01-004478-a |
Роботи по об’єкту: «Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) |
ТОВ “БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ “КОНСУЛ” #35458329 |
28 256 136,71 |
17 779 685,51 |
|
UA-2023-10-23-013732-a |
Авторський нагляд робіт по об’єкту: “Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру,14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м.Запоріжжя” (ДК 021:2015 код 71520000-9 Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт) |
ТОВ «ЗАПОРІЗЬКЕ ПРОЕКТНО-ЕКСПЕРТНЕ БЮРО» # 40125415 |
20 610,53 |
18 736,84 |
|
UA-2023-11-14-012635-a |
Послуги зі здійснення технічного нагляду за виконанням будівельних робіт по об’єкту «Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» (71520000-9 – Послуги з нагляду за виконанням будівельних робіт) |
ТОВ АЙСІ КОНСУЛЕНТЕН #38670934 |
200 000,00 |
140 210,01 |
|
UA-2024-07-05-006834-a |
Роботи з коригування робочого проєкту «Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» (код ДК 021:2015-71320000-7 Послуги з інженерного проектування) |
ТОВ «ЗАПОРІЗЬКЕ ПРОЕКТНО-ЕКСПЕРТНЕ БЮРО» # 40125415 |
419 566,80 |
419 566,80 |
Інформування громадськості Замовником і ініціатором
Служба відновлення та розвитку на своєму офіційному сайті публікує інформацію щодо відбудови об’єкта:
Назва |
Дата |
27.02.2025 |
Проте, публікація не містить важливої інформації щодо вартості робіт, терміну, підрядника, тощо.
Також опубліковано Звіт за результатами аналізу поточних цін на матеріальні ресурси на закупівлю послуг за проектом “Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя. Коригування” (додаток до протоколу засідання комісії з моніторингу (аналізу) ринку будівельних матеріалів, конструкцій та обладнання для інвесторської проектно-кошторисної документації, згідно Порядку аналізу поточних цін на матеріальні ресурси в будівництві, затвердженого наказом Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Запорізькій області від 07.02.2024 року № 27).
На Порталі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва оприлюднено Експертизу проєкту (реєстраційний номер EX01:3415-0616-6679-2519). Згідно якої:
- заявлена кошторисна вартість (дата кошторису – 22.05.2023) – 37 875,117 тис. грн;
- кошторисна вартість за результатами експертизи (дата кошторису – 30.05.2023) – 31 137,254 тис. грн.
Таким чином, після проведення експертизи кошторисну вартість було зменшено на 6 737 863 тис. грн (на 17,8% від заявленої кошторисної вартості). Відповідно, проєктна організація вже на старті проєкту завищила його вартість на 6,5 млн.грн.
В результаті внесення змін до договору про розробку проєктної документації Департамент з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради разом з підрядником вдвічі підняв ціну договору№ М14/ПР/ВНК від 28.03.2023, при цьому вивевши роботи з авторського нагляду в окремий договір і окрему закупівельну процедуру:
Найменування |
Умови договору від 28.03.2023, грн. |
Умови ДУ №1 від 10.04.2023, грн. |
Умови ДУ №2 від 07.06.2023, грн. |
Умови ДУ №3 від 28.06.2023, грн. |
Ціна договору в т.ч.: |
332 552,58 |
682 552,58 |
713 594,68 |
692 984,15 |
Проєктні роботи |
311 942,05
|
650 699,94 |
650 699,94 |
650 699,94 |
Експертні роботи |
11 242,11 |
11 242,11 |
42 284,21 |
42 284,21 |
Роботи з авторського контролю |
9 368,42 |
20 610,53 |
20 610,53 |
- |
Розподіл фінансування: |
||||
2023 |
- |
332 552,58 |
332 552,58 |
692 984,15 |
2024 |
- |
350 000,00 |
381 042,10 |
- |
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Запорізькій області не забезпечує інформування громадян про стан реалізації проєктів відбудови/відновлення на належному рівні. Не обійшлось і без проблем зі здачею об’єкту в експлуатацію, що вже стало візитівкою Запоріжжя. В якому «підземні школи» по півроку працюють без офіційного введення в експлуатацію. Будинок №14 по вул.Миру також не виключення. Заселені запорізькою владою ще у січні мешканці будинку і досі проживають в об’єкті, який не здано в експлуатацію.
Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Прозора відбудова: Моніторинг відбудови соціальної інфраструктури», що реалізується в межах субгрантингового компоненту проєкту «Контроль витрат на відновлення», який реалізується за підтримки Європейського Союзу.
Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО «Народний Захист» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують ГО «Центр економічної стратегії», ГО «Інститут економічних досліджень та політичних консультацій» та ГО «Технології прогресу».