Взаємодія для ефективних видатків на капітальні ремонти та освітні послуги

Ініційовано коаліцією  #ГромадськаПрефектура на платформі «Експертно-громадської  ради міськвиконкому» (ЕГР) з представниками Управліннями капітального будівництва і освіти Миколаївської міської ...

Додано:
frgn

screenshot_2020-02-21-15-51-00-268_org1787447515-1 (1)
Взаємодія для ефективних видатків на капітальні ремонти та освітні послуги

Ініційовано коаліцією  #ГромадськаПрефектура на платформі «Експертно-громадської  ради міськвиконкому» (ЕГР) з представниками Управліннями капітального будівництва і освіти Миколаївської міської ради.

17 червня 2020 р. відбувся другий з серії круглих столів: «Ефективність видатків на освітню галузь у Миколаєві: проблеми та рішення». На е-конференції за результатами моніторингів обговорили ці питання, що вникли за результатами моніторингів ефективності: По-перше, видатків на капітальні ремонти шкіл і дитячих садочків від ІГ «Антикорупційа ініціативи Миколаївщини». Реліз тутПрезентація дослідження. Реліз дослідження. По-друге, бюджетних коштів і благодійних внесків у міських ЗОШ від NGO HRTC. Реліз дослідження. 

Учасники заходу визнали нагальність проблеми та необхідність робочих нарад посадовців та громадських префектів, що відбудуться о 10-00 у п’ятницю 19 та 23 червня у кабінеті начальника міського управління освіти. 

Відео  заходу

Так коментує висновки моніторингу координаторака ІГ «Антикорупційа ініціативи Миколаївщини» Анастасія Дубогрій: «Завдяки інтерактивному інструменту «Карта ремонтів (https://map.shtab.net) ми могли з легкістю отримати цікаві для нас дані по проведеним ремонтам, а саме: інформацію про замовника; підрядника; терміни виконання робіт, технічних характеристиках, дефектні акти; зміни в договорах тощо.

Ми побачили, що багато шкіл, закладів дошкільної освіти знаходяться в аварійному стані. Після проведення ремонтних робіт, освоєння значної суми на ремонт все ж не з’являються нові корпуси і приміщення, для навчання дітей, будівлі, садки, корпусу йдуть під знесення. Що послужило неефективного використання бюджету в одній школі, садочку та неефективного в інших установах? Досліджуючи проблему ми стикнулись з тим, що на сайті Миколаївської міської ради в розділі “управління освіти” немає повного доступу до інформації. Паспорти програм ведуть на старий сайт, який вже не працює 2 роки, і подивитись програму розвитку немає можливості.

Новий же сайт з сайтом міської ради не пов’язаний, а також містить лише історії успішного виконанного ремонту, але мовчить про те, які ремонти були виконанні не успішно, з порушенням норм ДБН.

Першою в розділі Проєкт «Велике будівництво» ми звичайно бачимо 36 школу, за яку боролись багато років батьки та громадськість, щоб вона стала новим «космічним кораблем», а ось за будівництво ЗОШ №22 після 20 років будівництва, реконструкції та ремонтних робіт і освоєння трьох мільйонів грн. У 2018-19 роках була визнана аварійною і повинна буде бути знесена. Ось можемо подивитись, як виглядають 3 млн гривень:

Імовірно, причинами неефективного використання бюджетних грошей стало:

— порушення норм ДБН при ремонті дитсадка;
— відсутність якісного авторського і технічного нагляду при виконанні ремонту;
— низький контроль замовников;
— відсутність доступу громадськості до інформації про ремонти і відсудність справпраці УКСу з батьками та представниками громадських організації;
— низький рівень висвітлення проблеми ремонтів у ЗМІ. 

Для вирішення проблем громадські префекти  пропонують:

На виконання Ст. 26 Бюджетного кодексу України забезпечити запуск системи управління внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у міськвиконкомі у сферах відповідальності міських управлінь освіти, капітального будівництва та департаментів економічного розвитку, внутрішнього контролю налагодити: 

  • Технічну експертизу до початку ремонту;
  • Контроль за дотриманням норм ДБН на всіх етапах ремонту;
  • Дієвість санкцій підрядникам за невиконання гарантійних зобов’язань;
  • Вибір тільки доброчесних, професійних підрядників;
  • Якісний авторський і технічний нагляд на ВСІХ етапах ремонту;
  • Оренду комунальної власності під школи та садки при відсутності бюджетних коштів на будівництво нового фонду;
  • Дієві плани капітального ремонту і будівництва;
  • Дотримання достовірності даних у міських цільових і бюджетних програмах;
  • На виконання вимог Статуту міста забезпечити дієвість таких механізмів місцевої демократії участі як громадські слухання, громадські дорадчі органи при управлінні освіти, зокрема з використанням інформаційно-комунікативних е-технологій.

Також є дві рекомендації для представників громадськості:

По-перше, сформувати ініціативну групу зі створення громадської ради при міському управлінні освіти;

По-друге, налагодити співпрацю з медіа для висвітлення всіх етапів ремонту.

Прес-служби ІГ Антикорупційа ініціативи Миколаївщини» та ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»

Захід проведено в рамках проектів, що реалізує ІГ «Антикорупційна ініціативи Миколаївщини» та ГО «Учбово-методичний центр захисту прав людини» ( NGO HRTC) при підтримці ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за кошти NED (Вашингтон, ОК, США) та в рамках діяльності коаліції «Громадська префектура»


 

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку