У Сєвєродонецьку вивчали демократичні процедури

У місті Сєвєродонецьк з 7 по 12 березня проводилися заняття у «Школі практичної демократії».Школа була організована Democracy Reporting International (DRI)  у співпраці з Благодійним фондом ...

Додано:
Fodor Rudenko

Фото восток 7
У Сєвєродонецьку вивчали демократичні процедури

У місті Сєвєродонецьк з 7 по 12 березня проводилися заняття у «Школі практичної демократії».

Школа була організована Democracy Reporting International (DRI)  у співпраці з Благодійним фондом «Восток-SOS» в рамках проекту «Вихід за межі Києва: зміцнення потенціалу регіональних суб’єктів змін заради сприяння ключовим політичним реформам», що впроваджується DRI разом з Інститутом міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини.

Фото восток 8

Учасники школи, активісти з міст Луганської і Донецької областей, а саме – з Попасної, Щастя, Дружківки, Слов’янська, Рубіжного, Золотого, Миргорода, Троїцького, Вугледара, послідовно, жваво, наполегливо через інтерактивно-насичене спілкування намагались вивчати демократичні принципи і підходи. Для цього спікерами були запрошені практики, які намагались донести теорію, прагнули до того, щоб було «не нудно, а цікаво». Розповідали спокійно і яскраво «не про зраду і гроші», а про системні дії, спрямовані на об’єднання громад як організаційно, так і інтелектуально.

Попереджуючи, що «діяльність влади – це космос», розглянули демократію з точки зору того, що вона насамперед процедура, і кожен отримує те, що заслуговує більшість. Тому, щоб заслуговувати «своє», треба з початку на ринку політичної конкуренції вивчити попит, потім формувати пропозиції.

Фото восток2

Зрозуміло, що у населення немає навичок раціональної електоральної поведінки. Щоб такі навички були, виборців необхідно навчати, підштовхувати до раціонального демократичного вибору.

Звичайно, демократія дуже гарна річ, щоб ділити її з ким би то не було. Саме для цього слухачі усвідомлювали, як «задовбати депутата» та «з ноги відкривати двері» у владних кабінетах. Було розкрито, як стати «дятлами демократії», робити «розбір польотів», проводячи різні акції на взаємодію з владою, випереджаючи крайні форми вияву на кшталт «смітникової люстрації» або «фейсом об тейбл».

Фото восток 11

Саме вивчення процедурних положень дозволяє майбутньому депутату, і не тільки, при спілкуванні з можновладцями вільно казати «доброго дня мої слуги і слуги моїх виборців».

Руйнуючи стереотипи, про магію «лідера» було звернуто увагу на те, що якщо «немає лідера і це чудово», можна шукати взаємні «партнерські дотики», осмислюючи проблеми, гуртом, предметно визначаючи шляхи подолання проблем. У правовому полі інструментів для цього вистачає. Таким чином, «демократія вмирає не через слабкість законів, а через слабкості демократів». Активісти мають змогу розвивати пропоновані прийоми, підходи, щоб застосовувати демократію як «механізм, який гарантує, що нами керують на краще, чим ми не те заслуговуємо».

Фьодор Руденко


Тематика публікації:                      

Останні публікації цього розділу:

Інклюзивне відновлення та відбудова: конференція та рекомендації від експертів

В Україні запустили безкоштовні онлайн-курси англійської для працівників ДСНС

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?