Виклики цифровізації та що з ними робити

Скільки разів ви чули фразу, що деталі важливі? Чи бачили ви, коли на перший погляд крихітні нюанси ставали причиною великих змін? То ж варто їм надавати значення?Протягом 10 місяців команда ...

Додано:
iaa.ukraine

Facebook Post - 6 (2)
Виклики цифровізації та що з ними робити

Скільки разів ви чули фразу, що деталі важливі? Чи бачили ви, коли на перший погляд крихітні нюанси ставали причиною великих змін? То ж варто їм надавати значення?

Протягом 10 місяців команда «Інституту аналітики та адвокації» працює у Полтаві над розробкою та впровадженням концепції «Smart City». Це концепція «розумного міста», яка направлена на зміну підходів в управлінні. Восени 2019 року в міській раді було створено робочу групу, до якої увійшли громадські активісти, представники бізнесу, влади та небайдужі полтавці. Разом визначили загальне бачення, специфіку, напрямки для Полтави, як цифрового, інноваційного, прогресивного міста в майбутньому. Робоча група розробила й прийняла відповідну концепцію. Нині команда «Інституту аналітики та адвокації» реалізовує першу версію «Poltava Smart City» і разом із експертами розробляє інструменти системи – вебпортал для влади та додаток «E-Poltava» для містян.

Розповімо про виклики, котрі трапилися в процесі роботи і можуть підказати, на що звернути увагу тим, хто планує взятися за діджиталізацію в громадах.

Проблема як «чарівний копняк»

Попри починання, у Полтаві наразі відсутні електронні інструменти збору, обробки, аналізу інформації. Запроваджують електронний документообіг, але часто за старими підходами використовують паперові носії. Відповідно чимало часу йде на пошук даних, складніше і довше досліджувати інформацію та отримувати її громадянам. Важливий аспект, що структурні підрозділи та комунальні служби не мають єдиного цифрового сервісу для обміну та взаємодії.

Є ще й інший важливий виклик, який притаманний не лише Полтаві, а й іншим містам – відсутність цифрових даних. Із різних причин страждає переведення наявних архівів у «цифру». Команда, яка працює над проєктом «міста у смартфоні», відчула це на собі, про що йтиметься у наступному блоці.

Міфи про драконів і реальні виклики

Але не все так просто в діджиталізації. Цифрова трансформація створює як унікальні можливості для міста, так і виклики. Ось декілька прикладів із чим ми стикнулися у процесі створення додатку «E-Poltava», у межах втілення концепції управління «Smart City».

Оцифрування даних. Для створення сервісу «Карта проблем міста» ми потребували актуального переліку вулиць та адрес міста. Аби надалі місцеперебування користувача, в якого, наприклад, відключили світло, відразу синхронізувалось з адресою його будинку. Управління з питань містобудування та архітектури міськвиконкому має всі ці адреси, проте – тільки у паперовому варіанті. Хоча вже розробляють структурованого довідника в електронному варіанті, але це довготривалий процес. Швидкий вихід знайшли! Взяли за основу загальнодоступний довідник, якими користуються служби таксі та служби кур’єрської доставки, та дещо удосконалили його.

Окрім цього, не слід забувати й про кіберзлочинність. У додатку «E-Poltava» користувач буде вказувати свої персональні дані. Тому наша команда багато працює над тим, аби забезпечити полтавцям надійний захист. Автентифікуватися в системі можна буде з допомогою електронного підпису та перевірених технологій MobileID чи BankID.

Ризики та підсумки

Часто органам місцевого самоврядування бракує аналітичних даних для того, щоб визначити пріоритети у роботі. Сьогодні працюють над одним, а з приходом нової влади – над протилежно іншим. Сама екосистема «Poltava Smart City» є моделлю цифрового муніципального управління, яка змінюючи підходи, будується на основі відкритих даних.  Завдяки публічному масиву даних, громади із легкістю допомагатимуть формувати пріоритети, завдання влади лише скеровувати та виконувати їх. І чим сильнішим буде зацікавлення громади, представників бізнесу до побудови, розвитку та повноцінного функціонування електронних сервісів, тим менше шансів у влади «збитися з курсу». Тож давайте змінюватись і змінювати наші міста.


Тематика публікації:                    

Останні публікації цього розділу:

Як створити міцну комунікацію в громаді: початок!

Торецьке бюро правової допомоги допомогає захищати права внутрішньо переміщених осіб

Дайджест подій на тиждень від Активна Громада Харкова

Яких змін потребують операційні плани НУО під час пандемії коронавірусу?

Презентували посібник для освітян-управлінців

Мінцифра та «U-LEAD з Європою» розробили інтерактивну карту інфраструктури підтримки підприємництва