Вісім інноваційних рішень для проєкту #InnovateLegalAid

Завдяки інноваціям ми можемо поглянути на проблему з іншого боку та вийти за рамки стандартних рішень. Інноваційні підходи до розв’язання проблеми роблять послуги та продукти більш орієнтованими на ...

NEWS-KLH postsі
Вісім інноваційних рішень для проєкту #InnovateLegalAid

Завдяки інноваціям ми можемо поглянути на проблему з іншого боку та вийти за рамки стандартних рішень. Інноваційні підходи до розв’язання проблеми роблять послуги та продукти більш орієнтованими на клієнтів та ефективним.

Саме тому фахівці різних ланок системи безоплатної правової допомоги (БПД), разом із зацікавленими представниками приватного та громадського секторів зібрались разом в рамках проєкту #InnovateLegalAid. Їхня мета — знайти інноваційні рішення найбільш комплексних проблем українців у доступі до правосуддя.

Взагалі, #InnovateLegalAid передбачає комплексні зміни у доступі до безоплатної правової допомоги. Учасники гакатону не лише знайшли інноваційні рішення для восьми комплексних проблем клієнтів та співробітників системи БПД, а й протестували прототипи та представили свої ідеї під час публічної презентації 22 червня 2021 року. Переглянути як це було можна за посиланням – https://bit.ly/InnovateLegalAidYouTube

Участь у проєкті #InnovateLegalAid дала можливість всім учасникам вийти за рамки, не боятись вигадувати і втілювати щось нове у свою роботу. Ми віримо, що покращити доступ до правосуддя в Україні вдасться завдяки впровадженню інновацій у системі БПД. Тож, представники БПД разом із представниками приватного та громадського секторів продовжать роботу над імплементацією розроблених рішень та пошуком нових. 

Хочете дізнатися більше про проєкт #InnovateLegalAid? Тоді дивіться трихвилинний ролик: https://bit.ly/InnovateLegalAidProject 

Команди-учасниці #InnovateLegalAid та їхні ідеї:

1. Команда «Операція Консолідація»

Однією з проблем БПД є пригнічений емоційний стан клієнтів через  бюрократизацію процесу та постійні перенаправлення з однієї установи в іншу. Але як з цим боротися? Рішенням може стати електронний сервіс системи БПД “Карта клієнта” для роз’яснення алгоритмів подальших дій клієнтам та можливістю скористатись послугою PRAVOпсихолога. Перевага сервісу в тому, що він допомагає клієнту отримати реальну комплексну допомогу в максимально короткі терміни.

2. Команда «Правова кав’ярня»

Клієнт не завжди може сформулювати свою правову проблему, через що значно ускладнюється комунікація між працівником БПД та клієнтом і зростає тривалість сесії консультування. Команда вирішила не «винаходити велосипед», а розширити функціонал вже наявного додатка «Безоплатна правова допомога». Так, наприклад, додати новий пункт «Отримати індивідуальну консультацію в одному з наших центрів», що передбачає запис на особистий прийом до фахівця, допомогу у визначенні правової проблеми та поради, щоб візит у центр БПД був ефективним для клієнта.

3. Команда «24/7»

У багатьох клієнтів БПД немає можливості відвідати центр/бюро БПД в робочий час, через що вони фактично позбавлені права на безоплатну правову допомогу. Однак консультація може надаватися і через БОТ-сервіс. Перевага бота в тому, що він буде на зв’язку цілий день, а за потреби зв’яже з працівником центру БПД, щоб обговорити проблему або домовитись про зустріч.

4. Команда «Дороговказ»

Не завжди центри/бюро БПД знаходяться в зручному місці, через що людям дуже важко знайти їх. При цьому  господарі будинків не дозволяють розміщувати великі вивіски або рекламу, а інформація є лише на сторінках у  Facebook. Рішенням може стати QR-код, розміщений на буклетах з мапами та інформаційних точках і  перенаправляє на відео з маршрутом. Таким чином клієнт може знайти дорогу до центру БПД лише переглянувши відео.

5. Команда «Черголоми»

Одна з проблем полягає в неспроможності системи БПД опрацьовувати зростаючий та нерівномірно розподілений потік клієнтів. Тому команда розробила алгоритм управління чергою з використанням онлайн біржи юристів БПД. Це може допомогти рівномірно розподілити клієнтів, а головне зекономити їхній час.

6. Команда «Час правника»

Часто буває, що клієнт під час консультування не розуміє складні правові терміни, або забуває, що йому треба зробити, внаслідок чого час консультації збільшується. Щоб ефективно допомагати клієнтам, важливо розробити уніфікований алгоритм ефективного спілкування з центрами БВПД. Таким чином команда пропонує створити сервіс «Стандарт усного консультування», що буде містити банк типових консультацій (алгоритмів), бази інфографіки та довідники контактів для звернень у різних ситуаціях. 

7. Команда «БПВД — це просто!»

Великою перепоною у доступі до безоплатної вторинної правової допомоги (БВПД) для певних категорій осіб є збір та надання підтверджуючих документів. Отже, постало питання: як допомогти особам отримати підтвердження належності до категорії, не відвідуючи при цьому безліч установ? Ідея команди полягає у доповненні функціоналу Комплексної Інформаційно-аналітичної системи (КІАС) можливістю створювати інформаційні запити до установ з автоматичним підтвердженням належності особи до певної категорії суб’єктів права на БВПД.

8. Команда «Антибюрократи»

Незважаючи на багатоманітність онлайн сервісів, система БПД продовжує працювати за старим зразком. Клієнти змушені витрачати багато часу на відвідування установ та підтвердження їхнього статусу для отримання безоплатної правової допомоги. Саме тому сервіс «ЧІП» покликаний спростити ці процеси та надати величезний спектр послуг, такі як консультації та збір необхідних довідок про доходи тощо,  не виходячи з дому. 

Участь у проєкті #InnovateLegalAid дала можливість всім учасникам розширити рамки, не боятись вигадувати і втілювати щось нове у свою роботу. Ми віримо, що покращити доступ до правосуддя в Україні вдасться завдяки впровадженню інновацій у системі БПД. Тож, представники БПД разом із представниками приватного та громадського секторів продовжать роботу над імплементацією розроблених рішень та пошуком нових. 

Хочете дізнатися більше про проєкт #InnovateLegalAid? Подивіться трихвилинний ролик: https://bit.ly/InnovateLegalAidProject 

Проєкт здійснювався ГО “Юридичні інновації” за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID Ukraine) у рамках Програма USAID «Нове правосуддя». Партнерами є Координаційний центр з надання правової допомоги та PRAVOKATOR правовий клуб.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

У громадах Півдня України проводять картування місцевого неурядового сектору

Правоохоронці та фахівці громад Чернігівщини посилюють спроможність з протидії гендерно зумовленому насильству

Участь громадян у процесах відновлення: кейс Березнегуватської громади (Миколаївщина)

Відбулась настановча сесія програми «Урядування в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення»

Курси англійської для переселенців стартують у 8 містах України

У Тернополі нагородили переможців всеукраїнського конкурсу «Золотий фліпчарт»